ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Μετά το Παρίσι προβληματίζουν τα «drones» στην Ευρώπη


To πολιτικό σοκ που προκλήθηκε από τις επιθέσεις του Παρισιού έπληξε την αναπτυσσόμενη αγορά των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, με τους Ευρωπαίους πλέον να έχουν σκληρότερη στάση αναφορικά με το ρυθμιστικό τους πλαίσιο.

Τα drones έχουν γίνει ένα πολύ δημοφιλές εργαλείο πολιτικής αεροπορίας, όχι μόνο σε στρατιωτικές επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν, την Υεμένη ή στο Ιράκ, αλλά και ως φορείς παροχής υπηρεσιών, καθώς και φορείς ανθρωπιστικής βοήθειας στις απομακρυσμένες περιοχές στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Για να στηρίξει την ανάπτυξη του τομέα των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να υποβάλει νομοθετικές προτάσεις για την άρση των νομικών αβεβαιοτήτων που εμποδίζουν την ανάπτυξή τους στην Ευρώπη, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ασφάλεια και η προστασία της ιδιωτικής ζωής των Ευρωπαίων πολιτών είναι εξασφαλισμένες.

Αυτή η κανονιστική ώθηση θα είναι μέρος του πακέτου αεροπορίας που πρέπει να υιοθετηθεί από το Σώμα των Επιτρόπων την Τετάρτη (2 Δεκεμβρίου), και να ανακοινωθεί την ερχόμενη Δευτέρα (7 Δεκεμβρίου).

Η όλη στρατηγική συνοψίζεται σε ένα μόνο δίλημμα: αν θα θεωρηθούν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ως καταλύτες ή ως δημόσια απειλή, δήλωσε αξιωματούχος της ΕΕ.

Στο πλαίσιο αυτό, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι στις 13 Νοεμβρίου έχουν επηρεάσει σοβαρά τη συζήτηση.

«Είναι πολύ σαφές ότι οι φυγόκεντρες δυνάμεις είναι πιο περιοριστικές, το οποίο είναι άσχημο νέο για εκείνους που έχουν μια πιο φιλελεύθερη θέση», τόνσιε η πηγή.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) ολοκλήρωσε τη δημόσια διαβούλευση στις 24 Οκτωβρίου σε ένα σύνολο 33 σχεδίων προτάσεων. Ο οργανισμός θα αποστείλει την τελική έκδοση στην Κομισιόν τις προσεχείς ημέρες.

Προτείνει μια αναλογική και λειτουργική προσέγγιση. Με άλλα λόγια, εστιάζει περισσότερο στο «πώς» και υπό «ποιες προϋποθέσεις» χρησιμοποιείται το drone, και όχι μόνο στα χαρακτηριστικά του μη επανδρωμένου αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένου του βάρους.

Παρά το γεγονός ότι η προστασία της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων είναι δύο από τις κύριες ανησυχίες, όταν πρόκειται για την ανάπτυξη των drones, ο EASA δεν έχει αντιμετωπίσει άμεσα αυτά τα δύο θέματα, διότι είναι εκτός των αρμοδιοτήτων της.

Θα χρειαστεί εγγραφή;

Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ εξακολουθούν να είναι αναποφάσιστες για το αν η χρήση των τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών θα απαιτεί άδεια, και εάν το αεροσκάφος πρέπει να καταχωρηθεί.

Στις ΗΠΑ, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας δήλωσε πρόσφατα ότι τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη με βάρος που υπερβαίνει τα 250 γραμμάρια θα πρέπει να καταχωρούνται διαδικτυακά με το όνομα και τη διεύθυνση του ιδιοκτήτη.

Εκπρόσωπος της EASA, αρνήθηκε να σχολιάσει πριν από την δημοσίευση της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ωστόσο, εκπρόσωπος της Επιτροπής δήλωσε ότι η εγγραφή σε μητρώο θα μπορούσε να είναι ένα «στοιχείο πειθαρχίας» για την αντιμετώπιση ορισμένων προβλημάτων, ιδίως τα θέματα ασφάλειας.

EurActiv, Jorge Valero
Μετά το Παρίσι προβληματίζουν τα «drones» στην Ευρώπη Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 10:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια: