Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Αγορά παγωτού: «Μάχες» για την… πίτα των 203 εκατ. ευρώ



Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Τα παγωτά αποτελούν το μεγάλο στοίχημα της γαλακτοβιομηχανίας τους καλοκαιρινούς μήνες, αφού όσο ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες, τόσο αυξάνονται και οι πωλήσεις τους. Τα αγαπημένα επιδόρπια μικρών και μεγάλων αποτελούν μία αγορά της τάξης των 203 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις τους, ως επί το πλείστον, να πραγματοποιούνται την περίοδο, που διαρκεί από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο.

Παρόλο, που η φετινή σεζόν ξεκίνησε με συγκρατημένες πωλήσεις το Μάιο, λόγω των χαμηλών για την εποχή θερμοκρασιών, ωστόσο ο Ιούνιος «κύλησε» καλύτερα και οι πωλήσεις συνεχίζουν και τον Ιούλιο να κινούνται ανοδικά. Συγκεκριμένο, τον περασμένο Μάιο, ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 22% σε σχέση με τον περυσινό αντίστοιχο μήνα, ενώ σε αξία καταγράφηκε μείωση της τάξης του 3% (εξαιτίας της αύξησης των τιμών του ΦΠΑ από 13% σε 24%).

Από την πλευρά τους οι ελληνικές εταιρείες, έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα για να ενισχύσουν τη γκάμα των γεύσεων και τα μερίδιά τους στην εγχώρια αγορά, ενώ αναζητούν διέξοδο και στο εξωτερικό. Στην εγχώρια αγορά, όσο κι αν προσπάθησαν στο παρελθόν, με διάφορες καμπάνιες, να καθιερώσουν το παγωτό ως έδεσμα που μπορεί να καταναλωθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, εν τούτοις, τελικά το παγωτό στην Ελλάδα εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται «εποχιακό» προϊόν, που η κατανάλωσή του έχει ταυτιστεί με τους ζεστούς μήνες του καλοκαιριού.

Σύμφωνα με την Nielsen Company, - που εξειδικεύεται στην παροχή πληροφοριών μάρκετινγκ - η αγορά των τυποποιημένων και επώνυμων παγωτών, ανέρχεται στα 203 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά τα μερίδια αγοράς που κατέχουν οι εταιρείες, σύμφωνα πάλι με την Nielsen, αυτά διαμορφώνονται ως εξής: Nestle 29%, Εβγα 22,7%, Algida 19,6%, Kri Kri 11% και λοιποί 3,4%.

Αξίζει να αναφερθεί ότι όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς αποκτούν τα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας (private labels), το μερίδιο των οποίων ανέρχεται στο 14,3%. Τελευταία, μάλιστα παρατηρείται στροφή των καταναλωτών σε πιο οικονομικές συσκευασίες (οικογενειακά παγωτά και πολυσυσκευασίες), οι οποίες πωλούνται κυρίως από τα σούπερ μάρκετ. Έτσι, ωφελημένα από την τάση αποδεικνύονται τα σούπερ μάρκετ, τα οποία σταδιακά αυξάνουν τη συμμετοχή τους στη συνολική αξία της αγοράς, έναντι των μικρών σημείων πώλησης.
 
 enikonomia
 
 
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter

Αγορά παγωτού: «Μάχες» για την… πίτα των 203 εκατ. ευρώ Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 8:15 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Τεχνολόγος Γεωπόνος © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.