Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Το Ευρωκοινοβούλιο ανοίγει το δρόμο για αναθεώρηση της Οδηγίας περί αποσπάσεως των εργαζομένων


Οι μεταφορές αποτελούν έναν από τους τομείς που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από το κοινωνικό ντάμπινγκ.

Οι ευρωβουλευτές (14 Σεπτεμβρίου) ενέκριναν μια έκθεση σχετικά με το εξαιρετικά αμφιλεγόμενο θέμα του κοινωνικού ντάμπινγκ, φέρνοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση ένα βήμα πιο κοντά στην αναθεώρηση της οδηγίας περί αποσπάσεως των εργαζομένων, παρά την έντονη αντίθεσή των Ανατολικών χωρών, όπως αναφέρει η EurActiv Γαλλίας.

Η μάχη της Ευρώπης κατά του κοινωνικού ντάμπινγκ πέτυχε την πρώτη μικρή της νίκη την Τετάρτη (14 Σεπτεμβρίου).

Παρά την αντίθεση της πλειοψηφίας των ευρωβουλευτών από τα ανατολικά κράτη της ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της αυστηροποίησης των κανόνων που προάγουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των Ευρωπαίων εργαζομένων.

«Η ψηφοφορία αυτή αντιπροσωπεύει πραγματική πρόοδο προς μια κοινωνικά ενιαία Ευρώπη, μια ουσιαστική θωράκιση έναντι της απορρύθμισης της αγοράς, που στρέφει τους εργαζόμενους και τα έθνη το ένα εναντίον του άλλου», δήλωσε ο Γάλλος Σοσιαλιστής ευρωβουλευτής και εισηγητής Guillaume Balas.

Συμφωνία σχετικά με τον ορισμό

Η πρώτη νίκη για το Κοινοβούλιο ήταν να υπάρξει συμφωνία σχετικά με τον ορισμό της έννοιας του «κοινωνικού ντάμπινγκ». Η έκθεση ορίζει ως κοινωνικό ντάμπινγκ «ένα ευρύ φάσμα σκόπιμα καταχρηστικών πρακτικών και την καταστρατήγηση της υφιστάμενης ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας», η οποία «επιτρέπει την ανάπτυξη αθέμιτου ανταγωνισμού» μεταξύ των εργαζομένων από διαφορετικές χώρες.

Αυτό από μόνο του αποτελεί πραγματική πρόοδο, καθώς ένας αριθμός ευρωβουλευτών είχε προηγουμένως αρνηθεί να αναγνωρίσει ακόμη και την έννοια του κοινωνικού ντάμπινγκ.

«Ένας συνάδελφός από χώρα της Βαλτικής, για παράδειγμα, είπε ότι το κοινωνικό ντάμπινγκ δεν υπήρχε, ότι υπήρχε μόνο ο νόμος της αγοράς», δήλωσε η Γαλλίδα ευρωβουλευτής Elisabeth Morin-Chartier, από το κεντροδεξιό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ).

Η πρακτική εκμετάλλευσης των διαφορών μεταξύ των διαφορετικών κοινωνικών συστημάτων και του ύψους των αμοιβών δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των εργαζομένων της ΕΕ. Και το πρόβλημα έχει οξυνθεί τα τελευταία χρόνια.

Οι εκθέσεις πρότειναν ενίσχυση των μέσων που διαθέτει η ΕΕ για την καταπολέμηση του κοινωνικού ντάμπινγκ, για παράδειγμα πάταξη των λεγόμενων εικονικών «εταιρειών ταχυδρομικής θυρίδας» (letterbox companies) και των επιχειρήσεων που βρίσκονται πίσω από τις χειρότερες παραβιάσεις του εργατικού δικαίου.

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, ο Balas πρότεινε τη δημιουργία μιας μαύρης λίστας ευρωπαϊκών εταιρειών, η οποία θα στερεί από τους χειρότερους παραβάτες την πρόσβαση στην αγορά, καθώς και τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού οργανισμού οδικών μεταφορών που θα έχει ως στόχο την επιβολή των κανόνων σε έναν από τους κλάδους που έχουν πληγεί περισσότερο από το κοινωνικό ντάμπινγκ.

Ρωγμές

Εάν και η κοινοβουλευτική έκθεση θέτει τα θεμέλια για μια πιο συντονισμένη προσπάθεια για την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού, ο δρόμος για την αναθεώρηση της νομοθεσίας θα είναι μακρύς και δύσκολος.

«Ας είμαστε μετριόφρονες», δήλωσε η Morin-Chartier. «Είναι μόνο μια μη δεσμευτική έκθεση. Αλλά είναι αλήθεια ότι μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την αναθεώρηση της οδηγίας περί αποσπάσεως των εργαζομένων.»

«Η έκθεση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, διότι προϊδεάζει άμεσα τις συζητήσεις που θα έχουμε σύντομα σχετικά με την αναθεώρηση της οδηγίας περί αποσπάσεως των εργαζομένων», δήλωσε η Γαλλίδα ευρωβουλευτής των Πρασίνων Karima Delli.

Η αναθεώρηση της οδηγίας αυτής, η οποία χρονολογείται από το 1996, αποτελεί ένα ακανθώδες ζήτημα το οποίο, ίσως περισσότερο από κάθε άλλο, τονίζει τη ρωγμή μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Ευρώπης.

Από την πλευρά τους, οι Ανατολικές χώρες θέλουν να προστατεύσουν τα δικαιώματα των εργαζομένων για ελεύθερη μετακίνηση και απορρίπτουν το στιγματισμό του «Πολωνού υδραυλικού», μιας δημοφιλούς εικόνας που κατασκευάστηκε και χρησιμοποιήθηκε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κατά τη διάρκεια του αποτυχημένου δημοψήφισμα στη Γαλλία το 2005 σχετικά με το προτεινόμενο Σύνταγμα της ΕΕ.

Ωστόσο, η Δύση ανησυχεί για την έλλειψη νομικής εποπτείας για τους αποσπασμένους εργαζομένους και τις καταχρήσεις που είναι δυνατές στο πλαίσιο του ισχύοντος συστήματος. Οι κανόνες της ΕΕ επιτρέπουν στις εταιρείες να στέλνουν εργαζόμενους στο εξωτερικό σε προσωρινές αποστολές, ενώ συνεχίζουν να καταβάλλουν τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης τους στη χώρα όπου εδρεύει η εταιρεία.

Πριν το καλοκαίρι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε πάρει «κίτρινη κάρτα» σχετικά με την προτεινόμενη νέα οδηγία για την απόσπαση εργαζομένων. Αυτή η σπάνια διαδικασία επιτρέπει στα εθνικά κοινοβούλια να αντιτίθενται σε σχέδια νόμων της ΕΕ εάν αισθάνονται ότι το θέμα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί καλύτερα σε εθνικό επίπεδο.

Η απάντηση της Επιτροπής ήταν να υψώσει τείχος με τις 11 χώρες που αμφισβήτησαν τα σχέδια (Δανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Κροατία, Τσεχική Δημοκρατία, Πολωνία, Εσθονία, Ρουμανία, Λιθουανία, Λετονία και Σλοβακία).

Τον Ιούλιο η Επιτροπή αποφάσισε να διατηρήσει τη θέση της και η ψήφος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την Τετάρτη αύξησε τις ελπίδες για την επίτευξη συναίνεσης σχετικά με το θέμα. Ωστόσο, η πραγματική μάχη θα δοθεί μεταξύ των κρατών μελών.

Ορισμένες χώρες, όπως η Γαλλία, απείλησαν να σταματήσουν την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων, εάν αυτοί δεν ενισχυθούν. Άλλες, στην Ανατολική Ευρώπη, συνεχίζουν να παρεμποδίζουν την αναθεώρηση της οδηγίας. Και μέχρι στιγμής, δεν έχει οριστεί καμία ημερομηνία για την έναρξη των συνομιλιών.
 
euractiv.gr
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Το Ευρωκοινοβούλιο ανοίγει το δρόμο για αναθεώρηση της Οδηγίας περί αποσπάσεως των εργαζομένων Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 6:15 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by ''Τεχνολόγος'' Γεωπόνος © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.