Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Τυριά: διατροφική & θρεπτική αξία

 
 Το τυρί είναι ένα τρόφιμο που μας δίνει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας (ανάλογες με αυτές των υπόλοιπων ζωικών προϊόντων), καθώς επίσης και ασβέστιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο (π.χ., παρμεζάνα), κάλιο και βιταμίνες Α και B12. Από την άλλη πλευρά όμως, τα τυριά έχουν πολύ λίπος (που τους δίνει κιόλας, κυρίως στα σκληρά τυριά, τη συμπαγή τους μορφή), συχνά διαθέτουν πολύ αλάτι και φυσικά μας δίνουν και πολλές θερμίδες. Γι' αυτούς τους λόγους δεν είναι σκόπιμο να τα καταναλώνουμε σε μεγάλες ποσότητες.

Τα τυριά παρασκευάζονται από τέσσερα βασικά συστατικά: γάλα, αλάτι, γαλακτικά βακτήρια και πυτιά. Τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στα τυριά (π.χ., ασβέστιο, πρωτεΐνες, φώσφορος) προέρχονται από το γάλα το οποίο είναι το κύριο συστατικό τους. Το αλάτι είναι απαραίτητο για να ολοκληρωθεί η μετατροπή του γάλακτος από υγρή μορφή σε γευστικό τυρί. Επιπλέον, το αλάτι ενεργεί ως φυσικό συντηρητικό.

Μια μερίδα τυρί 30 γραμμαρίων παρέχει σχεδόν το ένα τρίτο της ημερήσιας ανάγκης σας σε ασβέστιο, πρωτεΐνη και βιταμίνη D. Σημαντικό είναι να γνωρίζετε, ανάλογα τις ανάγκες σας, ποια είδη τυριών είναι καλύτερα.

Αν θέλετε τυρί με μειωμένο νάτριο (αλάτι) τότε προτιμήστε τη μοτσαρέλα, το ημίσκληρο τυρί, τη ρικότα, το τσένταρ ή 1 κουταλιά της σούπας παρμεζάνα. 

Αν θέλετε τυρί με μειωμένα λιπαρά τότε επιλέξτε μοτσαρέλα με χαμηλά λιπαρά (8% λιπαρά), τυρί cottage (2,2-4,5% λιπαρά), τυρί κίτρινο light (10-12% λιπαρά), τυρί κρέμα light (12% λιπαρά), Κατίκι Δομοκού (13% λιπαρά), τυρί ημίσκληρο ελαφρύ (10% λιπαρά), γραβιέρα light (15% λιπαρά), ανθότυρο (14% λιπαρά), μυζήθρα (12% λιπαρά), τσένταρ με χαμηλά λιπαρά (14% λιπαρά) και τυρί λευκό ελαφρύ (10-12% λιπαρά). 

Αν θέλετε τυρί με περισσότερο ασβέστιο τότε προτιμήστε ημίσκληρο τυρί, Brie, Camembert, παρμεζάνα, τσένταρ, ρικότα, ένταμ, μοτσαρέλα, γραβιέρα, κασέρι, φέτα και γκούντα. 

Αν θέλετε τυρί με περισσότερη πρωτεΐνη τότε επιλέξτε ελβετικό τυρί, ρικότα, τσένταρ, προβολόνε, γκούντα, ένταμ, κότατζ, γραβιέρα, μοτσαρέλα με χαμηλά λιπαρά, κατσικίσιο τυρί, παρμεζάνα και ροκφόρ.
 
mydiatrofi.gr
 
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Τυριά: διατροφική & θρεπτική αξία Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 1:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by ''Τεχνολόγος'' Γεωπόνος © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.