Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Θέμα ΤΕΙ έθεσαν ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στη Βουλή....


Λ. Βρυζίδης: Τα Πανεπιστήμια έχουν τη δική τους ιστορία, έχουν το δικό τους ρόλο, εμείς έχουμε διαφορετικό ρόλο πιο εφαρμοσμένο, αυτό θέλουμε να διατηρήσουμε αλλά στο επίπεδο που πρέπει.

“Στα ΤΕΙ υπάρχουν πολλά είδη θεσμών, όχι ως προς τη λειτουργία τους, αλλά ως προς την προσφερόμενη γνώση”. Αυτό είπε σήμερα στη Βουλή ο πρόεδρος εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Γαβρόγλου κατά τη σημεριν/η ακρόαση των φορέων σστη Βουλή επί του Σχεδίου Νόμου «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας και άλλες διατάξεις» στις Επιτροπές Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και Ερευνας.

Στο θέμα παρενέβη και ο Ειδικός Αγορητής των ΑΝΕΛ Κ. Ζουράρης ο οποίος είπε: “Πρέπει να δούμε αν η αξιολόγηση μπορεί να έχει τους τρεις τομείς που έθεσε και ο κ. Γαβρόγλου ως προς τις διακρίσεις που έχει σε ορισμένες σχολές, οι οποίες, έχουν άμεσα τεχνικό και πρακτικό χαρακτήρα και οι άλλες που έχουν και ερευνητικό, ο οποίος, ταυτίζεται ουσιαστικά με την ερευνητική προοπτική των παλαιών ανώτατων ιδρυμάτων”.

 
 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ): Θέλω να απευθύνω μια ερώτηση στους συναδέλφους των ΤΕΙ, γιατί αισθάνθηκα ότι υπάρχει ένας κίνδυνος να δημιουργηθεί ένα ανταγωνιστικό κλίμα ανάμεσα στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια, κάτι που δεν ωφελεί κανέναν.

Υπάρχει ένα θέμα -δεν είναι πρόβλημα- που πρέπει να το λύσει η κοινωνία μας και ως εκ τούτου η Βουλή ως προς το επιστημολογικό καθεστώς των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων που υπάρχουν στα ΤΕΙ.

Στα ΤΕΙ υπάρχουν πολλά είδη θεσμών, όχι ως προς τη λειτουργία τους, αλλά ως προς την προσφερόμενη γνώση. Ορισμένα τμήματα και ορισμένοι συνάδελφοι στα ΤΕΙ, δεν θα πω ότι είναι ισοδύναμα με τα Πανεπιστήμια, γιατί αυτό υποβαθμίζει τους συναδέλφους, είναι εξαιρετικοί δάσκαλοι και εξαιρετικοί καθηγητές και το εννοώ έτσι όπως το λέω, υπάρχουν όμως τμήματα που ούτε η στελέχωσή τους ούτε και ο κόσμος που είναι εκεί, ο οποίος δεν φταίει, γιατί αυτά τα γνωστικά αντικείμενα έχουν άλλη λογική, άλλη γνωστική λειτουργία, άλλη κοινωνική λειτουργία.

Εδώ λοιπόν λόγω της τεράστιας εμπειρίας που έχουν οι συνάδελφοι, θα πρέπει να μας βοηθήσουν σε κάτι που όλοι έχουμε μια αμηχανία και είναι το εξής : με ποια διαδικασία θα αξιολογήσουμε τα ΤΕΙ, ώστε να μπορέσει να υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση. Τα ΤΕΙ έχουν αξιολογηθεί και έχουν πάρει εξαιρετικές αξιολογήσεις, δεν το αμφισβητεί κανείς αυτό, όμως, υπάρχουν ορισμένα γνωστικά αντικείμενα, τα οποία έχουν ένα όριο ως προς τις ερευνητικές δυνατότητες. Αυτό δεν είναι ευθύνη των συναδέλφων που είναι στα ΤΕΙ. Δυστυχώς, η Πολιτεία που κατά τη γνώμη μου, με εξαιρετικά πρόχειρους προγραμματισμούς, οδήγησε στη δημιουργία πολλών ΤΕΙ και πολλών Πανεπιστημίων με πολλά προβλήματα.

Στα Πανεπιστήμια λόγω της καταστατικής τους λειτουργίας, δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα. Δεν ξέρω εάν είναι σαφής η ερώτηση. Πραγματικά, δεν θέλω να μπούμε σε μια λογική για τα Πανεπιστήμια κ.λπ., αλλά να μας βοηθήσετε να δούμε με ποιο τρόπο οι διαδικασίες αξιολόγησης θα λύσουν αυτό το πρόβλημα.

 
 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΟΥΡΑΡΗΣ (Ειδικός Αγορητής από τους Ανεξάρτητους Έλληνες - Εθνική Πατριωτική Δημοκρατική Συμμαχία): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Θα ήθελα να απευθύνω τις ερωτήσεις προς τους συναδέλφους ερευνητές και διδάσκοντες που εξέφρασαν τις επιφυλάξεις ή τις αντιρρήσεις τους για το άρθρο 13 και το άρθρο 14. Εάν μεν, πρόκειται για πρόταση καταργήσεως, είναι απλό. Εάν δε πρόκειται περί τροποποιήσεως, πρέπει να μας πουν κατά την άποψή τους το «πώς» και το «ποιες» τροποποιήσεις.

Η δεύτερη παρατήρηση απευθύνεται προς τους συναδέλφους των ανώτατων Τ.Ε.Ι.. Μήπως η έντονη ένσταση που εξέφρασε ένας συνάδελφος των Τ.Ε.Ι. για το ότι δεν χαρακτηρίζεται ως ανώτατο, ενώ είναι ανώτατο, σας δημιουργεί προβλήματα επαγγελματικά ως προς την ελκυστικότητα που έχουν; Διότι, απ' ό,τι ξέρω, η ελκυστικότητα είναι πασιφανής πλέον τα τελευταία χρόνια. Αλλιώς υπάρχει ένα πρόβλημα που έθεσε και ο κ. Γαβρόγλου, αν θα πρέπει να δούμε μήπως υπάρχει θέμα εσωτερικής ταξινόμησης για την αξιολόγηση. Για παράδειγμα, είναι ολοφάνερο ότι η οινολογία είναι επιστήμη, άρα, μπορεί να αξιολογηθεί με επιστημονικά κριτήρια. Η οινογευσία ανήκει στις καλές τέχνες. Η μαγειρική και η γαστρονομία ανήκουν στις καλές τέχνες, διδάσκεται όμως στα Τ.Ε.Ι..

Πρέπει να δούμε αν η αξιολόγηση μπορεί να έχει τους τρεις τομείς που έθεσε και ο κ. Γαβρόγλου ως προς τις διακρίσεις που έχει σε ορισμένες σχολές, οι οποίες, έχουν άμεσα τεχνικό και πρακτικό χαρακτήρα και οι άλλες που έχουν και ερευνητικό, ο οποίος, ταυτίζεται ουσιαστικά με την ερευνητική προοπτική των παλαιών ανώτατων ιδρυμάτων. Ευχαριστώ.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ (Αντιπρόεδρος της Συνόδου Προέδρων ΤΕΙ και Πρόεδρος ΤΕΙ Πελοποννήσου): Ήταν πολύ καλή ερώτηση αυτή που έκανε ο κ. Γαβρόγλου και ο κ. Ζουράρις και ο κ. Κωνσταντόπουλος σ’ ένα άλλο θέμα, αλλά θα ξεκινήσω με την πρώτη ερώτηση. Ίσως είναι μια ευκαιρία ν’ αρχίσουμε να βάζουμε «δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων» πλέον, να μιλήσουμε για θέματα όπως τα θέσαμε ακριβώς.

Θα ήθελα να υπενθυμίσω ,ότι από το N. 2916/2001, ορίστηκε για Ανώτατη Εκπαίδευση να έχει δύο διακριτούς τομείς: Τον πανεπιστημιακό τομέα και τον τεχνολογικό τομέα. Αυτό δεν είναι τυχαίο Γίνεται διάκριση σαφής των τομέων αυτών. Μέσα στα πλαίσια, λοιπόν, αυτά, μέσα στους διακριτούς αυτούς ρόλους, του τεχνολογικού τομέα της εκπαίδευσης και της πανεπιστημιακής, ξέρετε πάρα πολύ καλά, ότι έχουν υπάρξει Τμήματα τα οποία δεν υπάρχουν στα πανεπιστήμια και υπήρχαν και Τμήματα , βέβαια, που έγιναν κατόπιν, στα πανεπιστήμια. Υπάρχει και αυτό, υπάρχει μια ανατροφοδότηση του συστήματος.

Θα σας αναφέρω επιγραμματικά μερικά Τμήματα, που είναι στα ΤΕΙ και δεν υπάρχουν στα πανεπιστήμια, όπως η Λογοθεραπεία, η Φυσικοθεραπεία, η Εργοθεραπεία, Οπτική και Οπτομετρία, Μαιευτική, Ακτινολογία, Ραδιολογία, Τεχνολογία Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου, Τεχνολογία Ξύλου κ.ο.κ. Αυτά, δεν υπάρχουν στα πανεπιστήμια, είναι καθαρά θέματα του τεχνολογικού τομέα.

Άρα, αυτή τη στιγμή, ξεκινώντας με αυτή τη λογική, ότι υπάρχει ένας διακριτός ρόλος της Τεχνολογικής Ανώτατης Εκπαίδευσης, αυτά τα Τμήματα ήδη, και πριν από τότε που βγήκε ο ν.2916/2001, απομένουν πτυχίο Bachelor. Εξάλλου, αυτά τα Τμήματα, δεν δημιουργήθηκαν από παρθενογένεση, βγήκαν με προεδρικά διατάγματα τα οποία είχαν Αιτιολογική Έκθεση και συνάδουν με τα διεθνή στάνταρ των αντίστοιχων επιστημονικών πεδίων, του τεχνολογικού τομέα πάντα, να πάρουμε τα αντίστοιχα τεχνολογικά πανεπιστήμια, Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών, που υπάρχουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.

Άρα, λοιπόν, εδώ θα πρέπει να γίνει μια αποσαφήνιση, ότι αυτό είναι ένα ολόκληρο πακέτο. Τα ΤΕΙ εκπροσωπούν τον τεχνολογικό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, έχουν διακριτό ρόλο. Δηλαδή, αν θέσουμε θέμα ποιο Τμήμα ή ποιο επιστημονικό αντικείμενο, ή επιστημονικός τομέας προσιδιάζουν με τα πανεπιστημιακά, φεύγουμε από αυτό το πνεύμα, φεύγουμε από το πνεύμα του διακριτού ρόλου.

Άρα, λοιπόν, εφόσον η λογοθεραπεία η ή φυσικοθεραπεία δίνει Bachelor και δίνει τη δυνατότητα όλα τα Τμήματα των Τ.Ε.Ι., δίνουν τη δυνατότητα των αποφοίτων με το Bachelor να κάνουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά, κι έχουν κάνει, και γίνονται αυτά και στα πανεπιστήμια του, αλλά κυρίως του εξωτερικού, γιατί εδώ υπήρχαν κάποιες δυσκολίες κατά καιρούς. Αρα εδώ πρέπει να το θέσουμε αυτό απόλυτη σαφήνεια: Ότι εμείς τα, ΤΕΙ είναι ένας άλλος τομέας αδιακρίτως μέσα στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Πρόσφατα, υπήρξε ένα θέμα που ξανατέθηκε στη Σύνοδο που κάναμε προχθές, και το θέτουμε κατά καιρούς, για την μετονομασία των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών. Αυτό, δεν σημαίνει ούτε πανεπιστημιοποίηση, ούτε ανέλιξη, ούτε οτιδήποτε άλλο γράφεται στις εφημερίδες και λέγεται γενικώς, είναι μια απλή μετονομασία, διατηρώντας τον διακριτό ρόλο- και θα πρέπει να διευκρινισθεί αυτό να ακουστεί και να συζητηθεί- ακριβώς κρατώντας αυτόν τον διακριτό ρόλο, όπως ακριβώς είναι.

 
 
ΛΑΖΑΡΟΣ ΒΡΥΖΙΔΗΣ (Πρόεδρος Συνόδου Προέδρων ΤΕΙ και Πρόεδρος ΑΕΙ Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα): Αγαπητοί Βουλευτές, κύριε Υπουργέ. Ξέρετε ότι όλα τα Τμήματα των Ανώτατων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων έχουν αξιολογηθεί από την ΑΔΙΠ

Παίρνω παράδειγμα από το δικό μου Ίδρυμα. Τα προγράμματα αξιολογήθηκαν και πολλά από αυτά άλλαξαν, βελτιώθηκαν, μπήκαν νέα μαθήματα. Η προσαρμογή των μαθημάτων να ξέρετε, έτσι όπως έχει γίνει σήμερα στα Τμήματα, αντιστοιχεί σε μαθήματα που διδάσκονται στα αντίστοιχα τμήματα στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών στην Ε.Ε.. Δεν είναι τυχαία προγράμματα πια, δεν είναι κάποια προγράμματα τα οποία βγάλαμε από το μυαλό μας. Σήμερα, με τη τεχνολογία που υπάρχει και με την ενημέρωση που υπάρχει, τα προγράμματα όλα έχουν εναρμονιστεί.

Απλούστατα, υπάρχει αυτό που είπε και ο κ. Βελισσαρίου προηγουμένως, υπάρχει μια αντίληψη, ότι εμείς θέλουμε να γίνουμε Πανεπιστήμια. Εμείς δεν θέλουμε να γίνουμε πανεπιστήμια, είναι λάθος αυτό. Εμείς θέλουμε να γίνουμε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων επιστημών, όπως είναι στη Γερμανία, που έγιναν τα Fachhochshulen , όπως είδαμε σε άλλες χώρες ευρωπαϊκές, θα έχουμε διακριτό ρόλο.

Τα πανεπιστήμια έχουν τη δική τους ιστορία, έχουν το δικό τους ρόλο, εμείς έχουμε διαφορετικό ρόλο πιο εφαρμοσμένο, αυτό θέλουμε να διατηρήσουμε αλλά στο επίπεδο που πρέπει. Όχι να μας συγχέουν με Τεχνικές Σχολές είναι με οτιδήποτε άλλο. Θα πρέπει να γίνει ένα διαχωρισμός: Είμαστε πανεπιστήμια, έχουμε αξιολογηθεί, τα προγράμματα μας έχουν προσαρμοστεί και έχουν αλλάξει όλα με βάση τις παρατηρήσεις της ΑΔΙΠ και εδώ, θα ήθελα να τελειώσω.

 
 
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΟΚΚΟΣΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ (ΟΣΕΠ ΤΕΙ): Σας ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε. Θέλω να απαντήσω στον κ. Γαβρόγλου, στον κ. Ζουράρη και στον κ. Κωνσταντόπουλο. Θα αφήσω αυτά τα οποία είπαν οι Πρόεδροι για την ΑΔΙΠ θα μιλήσω, θα εστιαστώ στην έρευνα. Η έρευνα αποτελεί βασική και απαραίτητη προϋπόθεση για τα μέλη ΕΠ, τόσο για την εκλογή τους όσο και για την εξέλιξή τους. Eπομένως by defort κύριε Υπουργέ, χωρίς έρευνα δεν μπορεί να εκλεγεί ή να εξελιχθεί οποιοδήποτε μέλος ΕΠ. Αυτό είναι αυτονόητο.
Θα εστιαστώ στα ερευνητικά εργαστήρια. Προφανώς, ένα τμήμα κύριε Γαβρόγλου, κύριε Ζουράρη και κύριε Κωνσταντόπουλε αν έχει φερ’ ειπείν 15 εργαστήρια δεν μπορεί και τα 15 εργαστήρια να είναι όλα ερευνητικά. Αυτό είναι προφανές. Μπορεί να είναι εργαστήρια βασικής υποδομής μπορεί να είναι εργαστήρια εξειδίκευσης μπορεί να είναι καθαρά ερευνητικά εργαστήρια. Αυτό είναι δεδομένο.

Να σας αναφέρω ένα παράδειγμα ότι στο ΤΕΙ Πειραιά το Τμήμα Μορφών ήπιας ενέργειας και προστασίας του περιβάλλοντος έχει πάρει ένα πρόγραμμα το ΟRISON 2020 με συνολικό προϋπολογισμό 15 εκατ. απευθείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τις Βρυξέλες εκ των οποίων τα 11 εκατ. είναι χρηματοδότηση αφορά την αυτόνομη ενεργειακή υποδομή της Τήλου με ΑΠΕ με υβριδικές μορφές ενέργειας και διάφορα άλλα πράγματα. Έχει υλοποιήσει τέσσερα χρόνια 11 είναι η χρηματοδότηση από την ευρωπαϊκή επιτροπή απευθείας από τις Βρυξέλες 3 εκατ. είναι από τις εταιρίες και ένα εκατ. είναι από έναν ιδιώτη. Με ένα αυτοπρόγραμμα μπορεί το ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ να εξαιρεθεί και να πούμε ότι ξέρετε αξιολογείται επειδή έχει ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα; Όλα τα TΕΙ έχουν προγράμματα εδώ και δέκα χρόνια. Σας είπα ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να εκλεγεί ένας καθηγητής στο ΤΕΙ να έχει παρουσιάσει ερευνητικό έργο, δημοσιεύσεις, να έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα. Επομένως, είναι αυτονόητο δεν μπορούν όλα τα τμήματα και τα εργαστήρια ενός τμήματος να είναι ερευνητικά. Έχουμε ξεκινήσει από τον ΑΡΧΙΜΗΔΗ 1, ΑΡΧΙΜΗΔΗ 2, ΑΡΧΙΜΗΔΗ 3, προγράμματα ΘΑΛΗΣ, ΕΥΤΥ6, ΕΥΤΥ7 και τώρα έχουμε πάρει ΟRIZON. Στο ORIZON το τελευταίο που έχει το ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ έχει τον πλήρη συντονισμό. Δηλαδή ο επιστημονικός υπεύθυνος είναι από το Τμήμα Μηχανολογίας του ΑΕΙ Πειραιά. Αν σκεφθούμε ότι ο προϋπολογισμός του Ιδρύματος είναι τρία εκατομμύρια και το Ίδρυμα έχει πάρει 15 εκατ. καταλαβαίνετε ότι δεν μπορούν τα ΤΕΙ να εξαιρεθούν από την εκπροσώπησή τους της Γενικής Συνέλευσης. Σας ευχαριστώ.

 
 
 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ(Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ): Έχω πλήρη συνείδηση, ότι παραβιάζω λίγο την διαδικασία, αλλά θα ήθελα 30``.

Οι συνάδελφοι από τα Τ.Ε.Ι. στις απαντήσεις τους, απάντησαν σε ένα άλλο ερώτημα και όχι σε αυτό που έκανα και επειδή είναι δημόσια η συνεδρίαση, θα ήθελα να επανέλθω.

Κανείς δεν έχει πει, ότι δεν γίνεται καλή έρευνα στα Τ.Ε.Ι.. Κανείς. Σίγουρα, όχι εγώ, αλλά κανείς σε αυτή την Αίθουσα. Αυτό ας το πάρουμε ως δεδομένο. Το ερώτημα είναι, πώς ένας θεσμός που είναι διαφορετικός, αυτή η διαφορετικότητα θα αναδειχθεί και δεν θα θεωρηθεί το διαφορετικό, ότι είναι χειρότερο. Σε αυτό το θέμα ζητάμε την συμβολή των συναδέλφων. Προφανώς, μπορεί να έχουμε και την ευκαιρία, ανεπισήμως και επισήμως, να το πούμε και στη συνέχεια.

 
 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΔΗΜ.ΑΡ): To ΕΣΕΚ γνωρίζουμε ότι χαράζει την πολιτική στην Έρευνα. Άρα, το ΕΛΙΔΕΚ δεν μπορεί να είναι αποκομμένο από το ΕΣΕΚ. Γι' αυτό θα έλεγα, αν μπορεί να υπάρξει συνέργεια στη συνεύρεση ΕΣΕΚ και ΕΛΙΔΕΚ. Αυτό είναι το ερώτημα προς τους παρευρισκόμενους.

 
 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΩΤΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Είναι πολλά τα θέματα που τέθηκαν. Δεν θα αναφερθώ σε όλα.

Στον κ. Κωνσταντόπουλο που μίλησε τελευταίος, θέλω να πω ότι έχει απόλυτο δίκιο. Πράγματι, υπάρχει και προβλέπεται αυτή η συνέργεια, γιατί τρία μέλη του ΕΣΕΚ μετέχουν στη Συμβουλευτική Επιτροπή του ΕΛΙΔΕΚ. Μην μπούμε, όμως, σε λεπτομέρειες, θα το συζητήσουμε και αργότερα.
 
esos.gr
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Θέμα ΤΕΙ έθεσαν ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στη Βουλή.... Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 6:15 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Τεχνολόγος Γεωπόνος © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.