Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Πρόταση - βόμβα για την είσοδο στην Τριτοβαθμια Εκπαιδευση


«Γιατί ένας υποψήφιος φοιτητής Νομικής να μη γνωρίζει Μαθηματικά ή ένας ναυπηγός, Ιστορία; Γιατί και οι δυο να μη γνωρίζουν καλά Ελληνικά, αλλά και καλά Αγγλικά;». Με αυτόν τον προβληματισμό ο νέος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, στην πρώτη συνέντευξη μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, δίνει το στίγμα των προθέσεών του για τις ριζικές παρεμβάσεις που φιλοδοξεί να πραγματοποιήσει στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση.

Γνωρίζοντας καλά το προφίλ του Έλληνα φοιτητή, ο πανεπιστημιακός Κ. Γαβρόγλου δεν διστάζει να μιλήσει για παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την ταυτότητα του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ και δεν αφορούν μόνον την κατάργηση των Πανελλαδικών και την αναμόρφωση του πρώτου έτους στα ΑΕΙ.

Για τις επικείμενες αλλαγές στο εξεταστικό αναφέρει ενδεικτικά -αλλά όχι τυχαία- την αναγκαιότητα των Νέων Ελληνικών, της Ιστορίας, των Μαθηματικών, καθώς και της ξένης γλώσσας, λ.χ. των Αγγλικών, για όλους τους υποψηφίους ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.

Ουσιαστικά ζητά την είσοδο στα ΑΕΙ με την εξέταση σε τέσσερα μαθήματα, μαζί με την ξένη γλώσσα.

Όσο για τον κ. Ζουράρι, απαντά: «Ο καθένας σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο έχει το δικαίωμα να δοκιμάζει τα όρια ανοχής και αντοχής των άλλων».

• Πιστεύετε ότι πρέπει να μελετηθούν και αλλαγές στα μαθήματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ΑΕΙ; Πρέπει να έχουν και να εξετάζονται σε ευρύτερες ή εξειδικευμένες γνώσεις (που αντιστοιχούν σε μαθήματα κατευθύνσεων) οι μελλοντικοί φοιτητές;

Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο. Είναι απαραίτητο να αλλάξει όλο το σύστημα πρόσβασης και μαζί και τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές. Θα πρέπει βεβαίως να περιμένουμε να δούμε τι θα εισηγηθεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή το πλαίσιο για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Θα ακολουθήσει στη συνέχεια συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Ωστόσο, ως γενική κατεύθυνση, θα πρέπει οι φοιτητές να έχουν αφενός εξειδικευμένες γνώσεις, ώστε να διαθέτουν το στοιχειώδες γνωστικό υπόβαθρο για τις σπουδές τους, και αφετέρου ευρύτερες γνώσεις και δεξιότητες (για παράδειγμα, δυνατότητες σφαιρικής και κριτικής προσέγγισης της γνώσης).

Αναφερόμαστε πάντα στα μαθήματα που θα δίνονται σε πανελλαδικό επίπεδο, για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Ομως, γιατί ένας υποψήφιος φοιτητής Νομικής να μη γνωρίζει Μαθηματικά ή ένας ναυπηγός, Ιστορία; Γιατί και οι δυο να μη γνωρίζουν καλά Ελληνικά αλλά και καλά Αγγλικά;

Δεν είναι βασικά μαθήματα για όλους αυτά; Φυσικά, αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Ολα αυτά είναι θέματα που θα εξετάσουμε προσεκτικά, πριν διαμορφώσουμε το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως κάναμε και στο Γυμνάσιο, θα πρέπει να προχωρήσουμε σε ορθολογισμό της ύλης. 
 
zougla.gr
 
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
 
Πρόταση - βόμβα για την είσοδο στην Τριτοβαθμια Εκπαιδευση Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 9:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by ''Τεχνολόγος'' Γεωπόνος © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.