Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent
ΑΝΤΙΓΡΑΦΉ ΑΠΟΣΠΆΣΜΑΤΟΣ ΚΏΔΙΚΑ

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και οι επ’ αυτού ενστάσεις


Νικήτας Χιωτίνης, Διευθυντής ΣΓΤΚΣ ΤΕΙ Αθήνας

Ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό της χώρας και από τον Υπουργό Παιδείας, η συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, σε ενιαίο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα υπό τον τίτλο «Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής». Επ’ αυτού εκφράστηκαν από Μέλη της από τον Υπουργό ορισθείσης Επιτροπής σχηματοποίησης της συγχώνευσης αυτής, μη συγγνωστές ενστάσεις. Οφείλουμε λοιπόν να επισημάνουμε τα εξής:

1. Η συγχώνευση ΤΕΙ Αθήνα και Πειραιά σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, δεν συνιστά «αναβάθμιση» των ιδρυμάτων αυτών. Συνιστά λειτουργικότερη και ορθολογικότερη οργάνωσή τους, με ονομασία που συνάδει με τα διεθνώς παραδεκτά σε επίπεδο τετραετών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά βρίσκονται ήδη σε βαθμίδα ΑΕΙ –γι’ αυτό και είναι τετραετή- δηλαδή στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα με τα Πανεπιστήμια.

2. Υπό την έννοια αυτή, οφείλει το Υπουργείο να προβεί άμεσα σε αυτήν την εξαγγελθείσα από τον Πρωθυπουργό της χώρας ενέργεια, ειδάλλως θα εξακολουθεί να κρατά σε υβριδική μορφή εκπαιδευτικά Ιδρύματα που ήδη τα έχει νομοθετικώς εντάξει σε βαθμίδα ΑΕΙ και που -διεθνώς τουλάχιστον- οφείλουν να ονομάζονται Πανεπιστήμια.

3. Προφανώς δεν συντρέχει λόγος ακαδημαϊκής αξιολόγησής τους. Πολύ περισσότερο όταν αυτά είναι επισήμως αξιολογημένα ως απολύτως άξια για τις από αυτά παρεχόμενες σπουδές και για τον τρόπο λειτουργίας τους. Αυτό θα πρέπει να επισημάνει, σε όσους δεν το γνωρίζουν, το Μέλος της Επιτροπής Κα Παϊσίδου, ως Πρόεδρος της ΑΔΙΠ που είναι και να επισημάνει ότι συνεπεία τούτου ουδείς λόγος καθυστέρησης υπάρχει.

4. Επίσης, όχι μόνο δεν συντρέχει λόγος επαναξιολόγησης του εκπαιδευτικού τους προσωπικού, αλλά όποιος το προτείνει παραβιάζει το αυτοδιοίκητο των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Τα ΤΕΙ έχουν, ως αυτόνομες εκπαιδευτικές οντότητες της Ανώτατης Εκπαίδευσης, εκλέξει και εξελίξει τους εκπαιδευτικούς τους με βάση τις κάθε φορά εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Εξελέγησαν δηλαδή και εξελίχθησαν οι καθηγητές τους, όλων των βαθμίδων, με τα ιδιαίτερα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά που οι Σχολές και τα Τμήματά τους έκριναν σκόπιμο, συμβαδίζοντας βεβαίως και με τις κείμενες νομοθετικές διατάξεις. Οι δε κείμενες νομοθετικές διατάξεις προβλέπουν και την πρόσληψη καθηγητών χωρίς διδακτορικό, όπως συμβαίνει και σε πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα. Προς τι ο πόνος και ο σπαραγμός, από πλευράς ορισμένων καθηγητών Πανεπιστημίων και ο «φονταμενταλισμός του διδακτορικού»;

5. Βεβαίως δεν θα είχα αντιρρήσεις σε μια προσπάθεια γενικότερου εξορθολογισμού των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Ορισμένα Τμήματα ΤΕΙ πρέπει να επανασχεδιάσουν το γνωσιολογικό περιεχόμενό τους και ορισμένα Τμήματα Πανεπιστημίων θα πρέπει να μετατραπούν σε Τμήματα διετών ή μονοετών μεταπτυχιακών σπουδών ή να κλείσουν. Επίσης να ξεκαθαρίσουν ορισμένα από αυτά τα πανεπιστημιακά Τμήματα και τι είδους φοίτηση παρέχουν, όταν μάλιστα και οι ίδιοι οι φοιτητές τους διερωτώνται γι’ αυτό. Αλλά φαντάζομαι δεν είναι του παρόντος αυτή η συζήτηση.
 
esos.gr
 

Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook & στο twitter
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και οι επ’ αυτού ενστάσεις Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 11:30 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by ''Τεχνολόγος'' Γεωπόνος © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.