Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Δεκτό επί της αρχής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας


Δεκτό επί της αρχής έγινε, κατά πλειοψηφία, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».

Η ψηφοφορία έχει ως εξής:

ΜΕΡΟΠΗ ΤΖΟΥΦΗ (Εισηγήτρια του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.): Ναι.

ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ (Εισηγήτρια της Ν.Δ.): Όχι.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΔΗΜ.ΑΡ.): Όχι.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΡΕΓΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Συνδέσμου «Χρυσή Αυγή»): Όχι.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ (Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.): Όχι.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ (Ειδικός Αγορητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων): Ναι.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΕΓΑΛΟΜΥΣΤΑΚΑΣ (Ειδικός Αγορητής της Ένωσης Κεντρώων): Επιφύλαξη.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΩΤΑΣ (Ειδικός Αγορητής του «Ποταμιού»): Στην παρούσα φάση, ψηφίζω «όχι».

Η συζήτηση επί του Σχεδίου Νόμου θα συνεχιστεί μεθαύριο Παρασκευή, στις 10 το πρωί.

Τη Δευτέρα 31 Ιουλίου το Σχέδιο Νόμου θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής και τη 1η Αυγούστου θα ψηφιστεί.



Ακολουθεί η ομιλία του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου

Βλέπω ότι είμαστε πάλι πίσω στα δικά μας, μόλις χθες υπήρχε ένα εξαιρετικό κλίμα στη συζήτηση με τους φορείς. Ένα κλίμα το οποίο προφανώς απείλησε τα μαζικά μέσα ενημέρωσης. Διότι σήμερα είναι σαν να μην υπήρχε η χθεσινή συζήτηση, η οποία ήταν πραγματικά δημιουργική και πολύ χαμηλών τόνων, ανεξάρτητα από τις διάφορες. Νομίζω ότι επιβάλλεται και σήμερα και αύριο να ακολουθήσουμε το χθεσινό κλίμα, της συνύπαρξης με τις διαφορές, των επιχειρημάτων και κυρίως των χαμηλών τόνων.

Νομίζω ότι έχουμε ήδη συζητήσει πάρα πολλά θέματα και θα μπορούσαν να απαντήσουν οι συνάδελφοι και εγώ για οτιδήποτε τεθεί σε επίπεδο διευκρινίσεων. Θα ήθελα να πω ξανά ορισμένα θέματα, γιατί έχει μια σημασία να ξεκαθαρίσουμε την επιχειρηματολογία, στην οποία μπορεί να υπάρχουν αδυναμίες και εδώ είμαστε να τις αλλάξουμε, αλλά τουλάχιστον να είναι σαφής η επιχειρηματολογία.

Από τα άρθρα θα ξεχωρίσω ορισμένα, γιατί είναι αδύνατον να σχολιάσουμε όλα τα άρθρα.

Το νομοσχέδιο αυτό καθιερώνει την εκλογή της διοίκησης με έναν διαφορετικό τρόπο από αυτούς που ήταν μέχρι τώρα, δηλαδή εκλέγονται με διαφορετικό ψηφοδέλτιο οι πρυτάνεις και με μονοσταυρία, οι αντιπρυτάνεις. Τα θετικά αυτού του συστήματος είναι ότι θα είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικό της πανεπιστημιακής κοινότητας, θα εκλέγονται πρόσωπα και όχι ομάδες, όπως ήταν με το παλαιότερο σύστημα. Έχει ενδιαφέρον ότι κανείς δεν υπερασπίζεται το σύστημα που ισχύει τώρα και αυτό έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Άρα, δεν θέλουμε να μπούμε στη λογική «μια ομάδα αναλαμβάνει την διοίκηση του πανεπιστημίου», κυρίως γιατί αυτές οι ομάδες ταυτιζόταν με ιδεολογικό-πολιτικές αναφορές. Θεωρούμε ότι τα άτομα θα παίξουν πολύ πιο σημαντικό ρόλο, θα είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικό και υπάρχει ένα αντεπιχείρημα, το οποίο λέει ότι θα υπάρχουν δυσκολίες στην συνεννόηση. Δεν είναι αντεπιχείρημα που κανείς πρέπει να παραβλέψει, το καταλαβαίνουμε αυτό.

Δεν θα δεχθούμε ότι το πανεπιστήμιο είναι ένας συνεκτικός δεσμός, ό,τι είναι ένας θεσμός στον οποίο συνυπάρχουμε πολλοί με τις διαφορές μας, ότι υπάρχουν άπειρα συλλογικά όργανα τα οποία δεν λειτουργούν με πλειοψηφίες και μειοψηφίες, λειτουργούν με συνθέσεις. Άρα, είναι ένα πράγμα που γίνεται, είναι ένα πράγμα που πρέπει να το επιδιώξουμε και είναι ένα πράγμα που νομίζουμε ότι είναι πολύ εμβληματικό στην νέα περίοδο που μπαίνουμε.

Ένα θέμα το οποίο, με λύπη μου το λέω, γίνεται μια προσπάθεια υπονόμευσης του τις τελευταίες δύο μέρες, είναι το αδιάσπαστο ακαδημαϊκό master των πενταετών σπουδών. Αυτό είναι, όπως ξέρετε, ένα αίτημα πολλών δεκαετιών, είναι ένα αίτημα το οποίο εμείς ικανοποιούμε και με την ικανοποίηση του αιτήματος υπήρξαν φωνές, όπως μια ανακοίνωση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, μια δήλωση του κοσμήτορα της Πολυτεχνικής, που λένε ότι είναι δώρο άδωρο, διότι εάν δεν δώσουμε τα βαθμολογικά και κυρίως τα μισθολογικά, δεν παίζει κανένα απολύτως ρόλο. Εδώ, θέλει μια προσοχή.

Θέλει προσοχή, γιατί όλο το ιστορικό, να θυμίσω ότι ήδη το 2009 υπό την πρυτανεία του κ. Μουτζούρη στο Πολυτεχνείο και την Προεδρία του κ. Τάσιου, μία από τις εμβληματικότερες μορφές στην ιστορία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που έγινε μια Επιτροπή υπό την προεδρία του, συζήτησαν και κατέληξαν αποκλειστικά για τα θέματα ακαδημαϊκότητας. Επιπλέον, δεν είναι μόνο ορισμένες σχολές των μηχανικών που θα έχουν αυτό το προνόμιο, υπάρχει η σχολή των καλών τεχνών, υπάρχουν τα μουσικά τμήματα, υπάρχουν τα γεωπονικά τμήματα, υπάρχουν τα ιατρικά τμήματα.

Τρίτον, δεν είναι κάτι που γίνεται αυτόματα υπάρχει μια αίτηση που γίνεται στο Υπουργείο και το Υπουργείο εξετάζει εάν αυτή η αίτηση είναι σύμφωνη με τον νόμο και ως εκ τούτου λέει ότι τα πτυχία αυτά θα ονομάζονται με τον τρόπο που λέμε ότι θα ονομάζονται. Άρα, εάν κάποια ιδρύματα ή κάποια τμήματα θεωρούν ότι είναι κενού περιεχομένου δεν έχουν λόγο να κάνουν αίτηση. Δεν είναι κάτι το αυτόματο, ούτε και τους υποχρεώνει κανείς, αλλά θα ήθελα ειδικά ως προς το Υπουργείο Παιδείας, να πω ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι αυτό που έχει την ευθύνη της ακαδημαϊκής τάξης και της ακαδημαϊκής ποιότητας. Άρα, να μην παίζονται παιχνίδια γύρω από αυτό το ζήτημα και είπαμε εκεί να μην ισχύει το θέμα το μισθολογικό όπως το συνεννοηθήκαμε και χθες με τους φορείς και την εξαιρετική τοποθέτηση του τεχνικού επιμελητηρίου Ελλάδας ταυτόχρονα και με την τοποθέτηση των προέδρων των ΤΕΙ γιατί μετά από αυτό θα προχωρήσουμε σε μια διαδικασία βαθμιαίας αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΤΕΙ.

Ταυτόχρονα ιδρύουμε επιτροπή δεοντολογίας στα ΑΕΙ, κέντρο επιμόρφωσης και δια βίου εκπαίδευσης για να μπορέσει να κανονικοποιηθεί ένα εντελώς άναρχο τοπίο και το οποίο δεν είναι καθόλου προς το συμφέρον των νέων παιδιών, μπορούμε να συζητήσουμε αναλυτικά μετά, και των ακαδημαϊκών περιφερειακών συμβουλίων. Υπήρχαν κάποιοι υπαινιγμοί ότι μπορεί να είναι αντισυνταγματικά αυτά τα συμβούλια, σας διαβεβαιώ ότι δεν υπάρχει ίχνος αντισυνταγματικότητας, δεν εμπλέκονται με κανέναν τρόπο στη διοίκηση των ΑΕΙ. Οποιαδήποτε πρωτοβουλία πάρουν θα είναι μετά από σύμφωνη γνώμη των ΤΕΙ των πανεπιστημίων των ερευνητικών κέντρων που εντάσσονται σε αυτά και είναι πραγματικά ένας νέος θεσμός, ο οποίος θα παίξει προωθητικό ρόλο κυρίως ως προς τα προβλήματα των αντίστοιχων περιφερειών. Έχουμε πει και έχουμε ξαναπεί ότι δεν αντικαθιστά τα συμβούλια ιδρύματος. Τα συμβούλια ιδρύματος καταργούνται, πάλι έχει τεράστιο ενδιαφέρον ότι κανείς δεν τα έχει υπερασπιστεί, έχουν κλείσει τον ιστορικό τους ρόλο, τον όποιο ρόλο τον όποιο κύκλο και αυτό είναι ένας νέος θεσμός.

Υπάρχουν αρκετά γύρω από την έρευνα, θέλω να μιλήσω λίγο για τα μεταπτυχιακά, για τα οποία επίσης έχει γίνει τόσος θόρυβος και να τελειώσω με κάτι που κατά τη γνώμη μου είναι εξαιρετικά δυσάρεστο. Τα μεταπτυχιακά πάλι δίνουμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα για τα παιδιά που είναι από οικονομικά ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες να έχουν μια δωρεάν πρόσβαση στα μεταπτυχιακά να μην έχουν το άγχος εάν θα μπορούν να πληρώσουν τα δίδακτρα. Έχουμε έναν αλγόριθμο που νομίζουμε ότι είναι απολύτως δικαιολογημένος. Το δεύτερο είναι ότι ως προς τα μεταπτυχιακά τα τέλη εγγραφής θα καθορίζονται σύμφωνα με το κόστος και όχι με την ζήτηση, άρα πρέπει να συνταχθούν πολύ προσεκτικοί προϋπολογισμοί και όχι στο πόδι και τρίτον έχουμε ορισμένους περιορισμούς για να μπορέσουμε να κατοχυρώσουμε την ακαδημαϊκότητα. Αυτοί οι περιορισμοί θα μπορούσαν να είχαν γίνει και από τα ιδρύματα μέχρι τώρα. Και είναι άξιο απορίας γιατί δεν έχουν γίνει και γιατί μια ανοχή των προβληματικών μεταπτυχιακών εμείς τα τοποθετούμε γύρω στα 12% από όλα τα μεταπτυχιακά που υπάρχουν μετά από έρευνα που κάναμε, γιατί η ανοχή αυτών των 12% μεταπτυχιακών οδηγεί σε μια ρύθμιση εκ μέρους της πολιτείας ακαδημαϊκών κανόνων που θα διασφαλίσουν την ποιότητα. Σήμερα, δυστυχώς τα ιδρύματα δεν έχουν αντιδράσει ούτε ως προς τις παθογένειες, ούτε και ως προς τους τρόπους αντιμετώπισης της παθογένειας παρά μόνον ένα συνολικό να αφήσουμε τα ιδρύματα ελεύθερα, να κάνουν ότι θέλουν που το κάνουμε, εκτός από μια επιτροπή που θα υπάρχει στο Υπουργείο, στην οποία θα συμμετέχουν και Πρυτάνεις και η επιτροπή αυτή τη μόνη δυνατότητα που θα έχει είναι να αναπέμπει πίσω στα ιδρύματα προγράμματα που θα έρχονται με προϋπολογισμούς που δεν δικαιολογούνται με τίποτα, με δίδακτρα που προκύπτουν πάλι από έναν αυθαίρετο τρόπο κ.λπ.. Δεν υπάρχει καμία άλλη εμπλοκή του Υπουργείου.

Επίσης, θα ήθελα να σας ενημερώσω, ότι σήμερα έλαβα ένα υπόμνημα του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, ένα υπόμνημα, το οποίο δεν έχει υπογραφή, αλλά είναι σε επιστολόχαρτο του Συνδέσμου, όπου θα σας διαβάσω δύο προτάσεις και θα καταλάβετε, τι εννοούν. Αυτό το υπόμνημα αρχίζει λέγοντας «στο σχέδιο νόμου οργάνωσης και λειτουργίας της Ανώτατης Εκπαίδευσης, που θα εισαχθεί στην Ολομέλεια προς συζήτηση την 31η Ιουλίου, ο Υπουργός Παιδείας με δυσερμήνευτο και αδικαιολόγητο ιδεοληπτικό μένος του, κατά των ιδιωτικών σχολείων περιλαμβάνει και θέματα που τα αφορούν». Συνεχίζει με αυτό το ύφος, όπου στην προτελευταία παράγραφο λέει, «τέλος, σε όλη αυτή τη σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού».

Κυρίες και κύριοι, έστειλα επιστολή στις υπηρεσίες να επιστραφεί αυτό το έγγραφο ως απαράδεκτο. Δεν έχει κανένας το ηθικό δικαίωμα στο δημόσιο λόγο να μιλάει έτσι για όποιον Υπουργό, για όποιο δημόσιο λειτουργό, πόσο μάλλον που είναι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων, που υποτίθεται ότι κόπτονται για το καλό της νεολαίας μας.

Αυτός είναι ο δημόσιος λόγος;

Αυτό, λοιπόν, το στέλνω πίσω ως απαράδεκτο έγγραφο και θέλω να καταθέσω εδώ και αυτή την ενέργεια του Υπουργείου μας, για να διαφυλάξουμε την ευπρέπεια του δημόσιου λόγου.
 
esos.gr
 

Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook & στο twitter
Δεκτό επί της αρχής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 10:00 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.