Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Η ανάγκη μετονομασίας των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια & οι συγχωνεύσεις Τμημάτων ως ανάγκη & ευκαιρία


Όποιος αποφοιτά από μία ειδίκευση, να μπορεί παρακολουθήσει, όποτε θελήσει, έστω υπό προϋποθέσεις, μια άλλη ειδίκευση της ευρύτερης γνωσιολογικής ομπρέλας που έχει αρχικώς παρακολουθήσει.


Το παρόν -δίκην Ανοικτής Επιστολής προς όλους, συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών- απευθύνεται προς όλους όσους με προσχήματα ή άκριτα συνθήματα, επιδιώκουν τη συντήρηση της φαυλότητας και τη μη σύμπλευση της χώρας μας με τα διεθνώς τεκταινόμενα.

Ακόμα χειρότερα, διάφορες κομματικές παρατάξεις προτείνουν την άμεση λειτουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων, που θα χειροτερεύσουν την υφιστάμενη κατάσταση, ρίχνοντας στον καιάδα μεγάλο μέρος των νέων της χώρας.

Δεν κρίνω το ορθόν των εξαγγελιών περί ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων, είναι ζήτημα άλλης συζήτησης αυτό, αλλά η υφιστάμενη άδικη -και διεθνώς παράτυπη- θεώρηση και μεταχείριση των ΤΕΙ και των αποφοίτων τους , πρέπει να διορθωθεί πριν από κάθε τι άλλο.

Εκτός και αν θέλουμε, ενσυνειδήτως, να δημιουργήσουμε πελάτες για τα μελλοντικά ιδιωτικά Πανεπιστήμια, εμποδίζοντας την ύπαρξη ανταγωνιστών από πλευράς Δημοσίων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Δεν μπορεί από τη μια να αναγνωρίζουμε ως Πανεπιστημιακά τα πτυχία ιδιωτικών κολλεγίων που βρίσκονται σε franchise με ξένα Πανεπιστήμια και από την άλλη να επικαλούμαστε διαδικασίες που θα καθυστερήσουν τα ΤΕΙ, έως ολοκληρωτικού αφανισμού τους, να μετονομαστούν δοκίμως σε Πανεπιστήμια.

Όλα τα τετραετή Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, του κόσμου όλου, έχουν την ονομασία Πανεπιστήμια.

Που σημαίνει ότι οι απόφοιτοί τους έχουν ομοειδή επαγγελματικά δικαιώματα, γιατί ως ομοειδούς επιπέδου κρίνονται από όλα τα κατά τόπους Επιστημονικά Επιμελητήρια και Συλλόγους.

Που έχουν επίσης ομοειδή δικαιώματα μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών.

Τούτο όμως δεν συμβαίνει στην Ελλάδα με τα ΤΕΙ και την εμμονή των κατά τα άλλα ευρωπαϊστών (ή δήθεν ευρωπαϊστών, θεωρώντας την ύπαρξη της χώρας μας εντός αυτής με ιδιόμορφο τρόπο) να διατηρήσουν την υβριδική αυτή ονομασία τους.

Γιατί αυτό κάνουν, είτε ευθέως είτε εμμέσως, όταν καθυστερούν, έως ακυρώσεώς της, κάθε προσπάθεια περί του αντιθέτου.

Διατηρώντας την ονομασία ΤΕΙ, τα Επιστημονικά και Επαγγελματικά Επιμελητήρια της χώρας τα αντιμετωπίζουν ως ασαφούς επιπέδου εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Ομοίως τα αντιμετωπίζουν και τα Πανεπιστήμια, όταν οι απόφοιτοι αιτηθούν μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές (με ελάχιστες εξαιρέσεις).

Τον ίδιο γρίφο από αυτήν την υβριδική τους ονομασία, αντιμετωπίζουν και τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Αφήνω το κύρος που έχουν οι απόφοιτοί τους στο εσωτερικό της χώρας μας.

Η αδιαφορία της Πολιτείας εγγίζει τις ανοχές του κοινού ποινικού δικαίου.

Η Πολιτεία εξαπατά, κυριολεκτικώς, χιλιάδες νέους της χώρας, όταν έχει νομοθετικώς εντάξει τα ΤΕΙ στην Ανώτατη Εκπαίδευση, πρακτικώς όμως στερεί από τους αποφοίτους τους τις αντίστοιχες ακαδημαϊκές ελευθερίες, το αντίστοιχο κοινωνικό κύρος και την αντίστοιχη παρουσία τους στα Επαγγελματικά και Επιστημονικά Επιμελητήρια και Συλλόγους της χώρας .

Πολλοί πανεπιστημιακοί καθηγητές –μάλιστα σε επίπεδο Συλλόγων και πρυτάνεων- διερωτώνται γιατί τα πρώην διετή ΚΑΤΕ έγιναν τριετή ΚΑΤΕΕ και μετά τετραετή ΤΕΙ.

Προφανώς τους διαφεύγει πως και η προέλευση του ΕΜΠ είναι η σχολή πετράδων των αρχών του 20ου αιώνα που σταδιακώς μεταλλάχτηκαν σε σχολές μηχανικών πενταετούς φοιτήσεως, γιατί αυτό απαιτούσε η εξέλιξη των επιστημών.

Τα ΚΑΤΕΕ λοιπόν και αυτά, έπρεπε να εξελιχθούν σε ΤΕΙ, γιατί έπαψε ο ηλεκτρονικός να επιδιορθώνει τρανζιστοράκια και ο συντηρητής των αρχαίων ευρημάτων και τα πλένει με σαπούνι για να ασπρίσουν (έτσι κατεστράφη η πολυχρωμία των ελληνικών αγαλμάτων).

Όπως οι πετράδες εξελίχθησαν σε Μηχανικούς πενταετούς εκπαίδευσης, έτσι και οι μαίες και οι ηλεκτρονικοί και οι λογιστές και πολλοί άλλοι, χρειάζονται πλέον τέσσερα έτη σπουδών.

Όπως και το Πανεπιστήμιο του Harvard ξεκίνησε από κολλέγιο, φαντάζομαι για κάποιες εβδομάδες ή μήνες σπουδών –τόσο καιρό σπούδαζαν τότε- και σταδιακά έγινε αυτό που έγινε.

Οι επιστήμες εξελίσσονται και η εκπαίδευση οφείλει να παρακολουθήσει και να προβλέψει αυτήν την εξέλιξη, δηλαδή να την δημιουργήσει.

Το Υπουργείο Παιδείας σήμερα δείχνει επί τέλους να κατανοεί το πρόβλημα και να προσπαθεί να το διορθώσει.

Οι δυνατότητες που έχει είναι δύο: ή να ονομάσει Πανεπιστημιακά συλλήβδην όλα τα Τμήματα των ΤΕΙ ή να προσπαθήσει να θέσει το ζήτημα επί υγιούς ακαδημαϊκής βάσεως, με συνενώσεις ήδη υπαρχόντων ΤΕΙ –π.χ. ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιώς σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής- είτε με συνένωση ΤΕΙ και Πανεπιστημίων –π.χ. προσπάθειες συνένωσης ΤΕΙ Ιονίων με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Κάνει το δεύτερο, καίτοι έχει εκ της κείμενης νομοθεσίας τη δυνατότητα να κάνει το πρώτο.

Δηλαδή αντί να ονομάσει εν μια νυκτί, π.χ., μία σχολή οικιακής οικονομίας σε Πανεπιστήμιο με άλλο περιεχόμενο (δες Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο), όπως αποφάσισε παλαιότερη ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας, όλα τα Τμήματα των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια, η σημερινή διοίκηση του Υπουργείου προσπαθεί να δεί το ζήτημα με ακαδημαϊκά κριτήρια, κάτι που ουδείς δύναται να αμφισβητήσει (ιδιαιτέρως αν ευθύνεται για τη σημερινή φαυλότητα).

Επιτροπές έγκριτων επιστημόνων –που μάλιστα, εξ όσων γνωρίζω, δεν είναι κομματικά στελέχη, τουλάχιστον στην πλειονότητά τους- προσπαθούν να δούν τα πράγματα σύμφωνα με τα διεθνή επιστημονικά δεδομένα.

Εδώ είναι που προκύπτουν αμείλικτα ερωτήματα, που αφορούν στην ίδια την ύπαρξη μερικών Τμημάτων που καταφανώς δεν είναι πανεπιστημιακά, δηλαδή που θεραπεύουν ειδικότητες που δεν απαιτούν τέσσερα έτη σπουδών.

Ειδικότητες δηλαδή για τις οποίες οι γονείς, οι νέοι και η Πολιτεία δεν χρειάζεται να δαπανούν χρήματα και χρόνο για τέσσερα έτη σπουδών. Η εύκολη λύση θα ήταν αυτά τα Τμήματα να μετατραπούν σε διετή.

Ορθώς όμως επελέγη η καλλίτερη λύση, να μετατραπούν σε εξειδικεύσεις μιας ευρύτερης γνωσιολογικής ομπρέλας, που και θα διατηρεί τις υφιστάμενες ειδικότητες, αλλά και θα προσδίδει στους πτυχιούχους τίτλο που θα περιλαμβάνει ευρύτερη γνωσιολογία.

Προτείνω προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και κάτι ακόμα καλλίτερο, που θα συνεισφέρει στον εκσυγχρονισμό της Παιδείας στη χώρα μας: με τις συγχωνεύσεις αυτές, να δοθούν και περαιτέρω δυνατότητες στους αποφοίτους, με τρόπο που μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.

Όποιος αποφοιτά από μία ειδίκευση, να μπορεί παρακολουθήσει, όποτε θελήσει, έστω υπό προϋποθέσεις, μια άλλη ειδίκευση της ευρύτερης γνωσιολογικής ομπρέλας που έχει αρχικώς παρακολουθήσει. Αλλά και κάτι ακόμα: με την εξέλιξη των επιστημών να μπορεί κάποια εξειδίκευση να απαιτήσει έναν ακόμα χρόνο σπουδών.

Έτσι, αυτή η εξειδίκευση θα μετατραπεί σε master, είτε master intergraded, όπως το ΕΜΠ και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, είτε ανεξάρτητο. Βεβαίως όλα αυτά υπό καθεστώς Δημόσιας Παιδείας, δηλαδή με τους όρους που τώρα αυτή λειτουργεί.

Ελπίζω τα παραπάνω να τύχουν προσοχής από τους αρμόδιους και τους εμπλεκόμενους –δηλαδή από τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς- με την ελπίδα να συμβάλλουν θετικά στην εξέλιξη της Δημόσιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας.
 Νικήτας Χιωτίνης, Διευθυντής ΣΓΤΚΣ ΤΕΙ Αθήνας 
 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook & στο twitter
Η ανάγκη μετονομασίας των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια & οι συγχωνεύσεις Τμημάτων ως ανάγκη & ευκαιρία Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 5:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.