Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Κ.Γαβρόγλου:Οι ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις στην παιδεία...


Για την επαναφορά της κανονικότητας στη δημόσια παιδεία, την πολιτική προώθησης του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας καθώς και το σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου και την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια μίλησε αναλυτικά ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στην εκδήλωση της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά, το απόγευμα της Τετάρτης 1/11

Ο Κ. Γαβρόγλου ξεκίνησε την ομιλία του στην γεμάτη από κόσμο αίθουσα του δημαρχείου της Νίκαιας, το απόγευμα της Τετάρτης, με την επισήμανση ότι τα ανοιχτά στην ώρα τους σχολεία, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καθώς και η προσπάθεια επαναφοράς της κανονικότητας, την οποία πιστώνεται όλη η κοινωνία και όχι μόνο το υπουργείο, δεν ενδείκνυται για θριαμβολογία αλλά πρέπει να δημιουργήσει προβληματισμό γιατί δεν συνέβαινε το ίδιο τα προηγούμενα χρόνια.
Θεσμοί για την σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την κοινωνία

Στη συνέχεια, ο υπουργός Παιδείας ανέλυσε εκτενώς την μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω και του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου που «σταματάει την απορρύθμιση των νόμων Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου».

«Για πρώτη φορά ένας νόμος για την τριτοβάθμια δεν ρυθμίζει τυπικά ζητήματα όπως οι εκλογές πρυτάνεων αλλά δημιουργεί τους θεσμούς με τους οποίους αυτή θα ανοιχθεί στην κοινωνία εντάσσεται στη στρατηγική του ενιαίου χώρου έρευνας και εκπαίδευσης», σημείωσε ο Κ. Γαβρόγλου σταχυολογώντας τα πλεονεκτήματα των θεσμών αυτών:

- Εξωστρέφεια: Ιδρύονται 2ετή προγράμματα σπουδών που θα δίνουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων χωρίς εξετάσεις. Θα υπάρχει μία ομπρέλα για αυτά τα προγράμματα σε κάθε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ομπρέλα που θα εξασφαλίζει την ακαδημαϊκή εγκυρότητα αυτών των σπουδών. Στόχος είναι η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω της τεχνογνωσίας που παρέχουν τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ κατά προτεραιότητα για τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. Χαρακτηριστικό της θετικής ανταπόκρισης για την στήριξη αυτής της νέας δομής είναι το γεγονός ότι έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τη λειτουργία διετών σπουδών από πολλά Α.Ε.Ι».

- Ιδρύονται περιφερειακά Ακαδημαϊκά Σμβούλια στα οποία θα συνυπάρχουν οι ερευνητικοί φορείς και τα πανεπιστήμια μιας περιοχής ώστε να συμβάλουν στην αναπτυξιακή πορεία της περιοχής.

-Ιδρύεται το Εθνικό Συμβούλιο παιδείας και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, στο οποίο συνυπάρχουν εκπαιδευτικοί και παραγωγικοί φορείς «ώστε να μελετήσουμε τη σχέση πτυχίου και αγοράς εργασίας». Ναι μεν να διατηρηθεί η αυτονομία της εκπαίδευσης ώστε αυτή να μην εργαλειοποιηθεί για χάρη της αγοράς εργασίας αλλά από την άλλη πρέπει να βρεθεί μία ισορροπία.

- Ιδρύονται τα κέντρα δια βίου εκπαίδευσης, «η οποία είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού συστήματος προς την κοινωνία αλλά πρέπει να γίνεται με άναρχο και επιστημονικά επισφαλή τρόπο όπως γινόταν μέχρι τώρα».

- «Ξέραμε ότι θα δημιουργηθεί θόρυβος αλλά βάλαμε συνειδητά το ζήτημα του ασύλου στο νόμο γιατί θέλουμε να αναδείξουμε τα ζητήματα δημοκρατίας στα πανεπιστήμια τα οποία δεν θέλουμε να είναι αστυνομοκρατούμενα», σημείωσε επίσης ο υπουργός προσθέτοντας ότι τα ζητήματα της παραβατικότητας στα πανεπιστήμια είναι κυρίως θέμα των ψυχολόγων, των κοινωνικών λειτουργών, της εθελοντικής προσφοράς των φοιτητών, «είναι ένα σύνθετο πρόβλημα για το οποίο ζητήσαμε τις προτάσεις των ιδρυμάτων».


Τα πανεπιστήμια σε 10 χρόνια, θα είναι πανίσχυροι πόλοι κοινωνικών διεργασιών και όχι μόνο μαθησιακών. Ο Κ. Γαβρόλγου έδωσε έμφαση στις συνεργασίες ανάμεσα σε πανεπιστημία και ΤΕΙ «ώστε να βρούμε τρόπους εξορθολογισμού και της λειτουργίας των ΤΕΙ» (σ.σ.: στο 17:30’ του βίντεο παρατίθενται συγκεκριμένα παραδείγματα, όπως η συνεργασία μεταξύ ΤΕΙ Ηπείρου και πανεπιστημίου Ιωαννίνων για τη δημιουργία διετούς προγράμματος σπουδών γαλακτοκομίας ή η καινοφανής συμφωνία του πανεπιστημίου με τη Μητρόπολη Ιωαννίνων για την πρακτική άσκηση στις εκτάσεις της Μητρόπολης).

«Με την στρατηγική της συνεργασίας και την επίλυση σημαντικών ζητημάτων, όπως τα επαγγελματικά δικαώματα των μηχανικών των ΤΕΤΙ θα πετύχουμε την αποφυγή της πλήρους συντεχνιοποίησης της κοινωνίας, ένα από τα βασικότερα προβλήματα σήμερα», σχολίασε επίσης ο Κ. Γαβρόγλου πριν αναλύσει το σχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, «ένα πρωτοποριακό εγχείρημα που σηματοδοτεί την πολιτική προώθησης του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας»:

Στο αμέσως προσεχές διάστημα το υπουργείο θα καταθέσει σχέδιο νόμου που θα προβλέπει, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από την 1η Ιανουαρίου 2018, με τον ορισμό Διοικούσας Επιτροπής. Στόχος είναι οι Σχολές και τα Τμήματα που θα δημιουργηθούν να ενταχθούν στο Μηχανογραφικό Δελτίο του 2018 για την εισαγωγή φοιτητών στο ακαδημαϊκό έτος 2018 – 2019. Για τους ήδη φοιτούντες στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, θα δοθεί με μεταβατικές διατάξεις η δυνατότητα να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα σπουδών» σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου.

Η« συγκρότηση των νέων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έγινε με βάση την ακαδημαϊκότητα, την αντιστοιχία σε διεθνώς αναγνωρισμένα επιστημονικά πεδία και την ανταπόκριση στις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας», τόνισε ο Κ. Γαβρόλγου

Το Λύκειο και η «χρονιά - γέφυρα» της τρίτης τάξης

Όλες οι μεταρρυθμίσεις δεν μπορούν να γίνουν χωρίς γενναία χρηματοδότηση και γι αυτό, όπως ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, «υπάρχει δέσμευση από την κυβέρνηση για γενναίες αυξήσεις σε ανθρώπινο και υλικοτεχνικό δυναμικό μετά την έξοδο από το πρόγραμμα». «Έχουμε ήδη φτιάξει ένα μαθηματικό μοντέλο των μαθηματικών της εκπαίδευσης», πρόσθεσε εξηγώντας το σύνθετο αυτό ζήτημα. Αναφορικά με τις αλλαγές στο λύκειο τόνισε τα εξής:

«Σήμερα η τρίτη λυκείου δεν επιτελεί τον ρόλο της, με τη συναίνεση δυστυχώς της κοινωνίας αλλά και της Αριστεράς και έχουμε νομιμοποιήσει έναν κερδοσκοπικό θεσμό ως την πύλη εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία κοστίζει 2 δισ. Ευρώ στους γονείς. Η αποδοχή του προβλήματος είναι και η αποδοχή ενός μετώπου ιδεολογικού για να αλλάξει αυτό».



Αναφέρθηκε στις παθογένειες του συστήματος, «το οποίο αλγοριθμοποιεί τη γνώση και με το οποίο ένα πολύ μικρό ποσοστό μαθητών περνάει στη σχολή προτίμησής του αφού πρώτα έχει περάσει μία ψυχοφθόρο διαδικασία χωρίς να έχει το δικαίωμα να έχει έναν χώρο αναπνοής στην προσωπική του ζωή». Αυτό το σύστημα, σύμφωνα με τον Κ. Γαβρόλου «δεν χωράει βελτίωση» και γι αυτό σχεδιάζονται οι παρακάτω αλλαγές:

«Στη δευτέρα και τρίτη λυκείου αποδραματοποιούμε την κατάσταση, μειώνουμε τα μαθήματα, δίνουμε έμφαση στα μαθήματα επιλογής ώστε σταδιακά η τρίτη λυκείου να γίνει ένα είδος γέφυρας, προπαρασκευαστικού σταδίου δηλαδή στο οποίο θα υπάρχει φυσικά και γενική παιδεία. Η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο θα γίνεται με το βαθμό του απολυτηρίου το οποίο θα υπολογίζεται με πολλαπλούς τρόπους. Σίγουρα θα υπάρχουν εξετάσεις αλλά δεν θα πρέπει να στήνουμε τα παιδιά στον τοίχο, ψυχολογικά, οικονομικά και γνωσιακά ενώ θα πρέπει να δώσουμε έμφαση σε συμπληρωματικούς τρόπους εκπαιδευτικής πράξης, όπως είναι οι εργασίες».

Τέλος, ο υπουργός Παιδείας τόνισε την ανάγκη επίδειξης του μέγιστου σεβασμού στους εκπαιδευτικούς («είναι δημόσιοι λειτουργοί, δεν ασκούν απλά ένα επάγγελμα») ώστε αυτοί να συμμετάσχουν στον εκσυγχρονισμό του προγράμματος σπουδών «για να γίνει το πρώτο δύσκολο βήμα και να τελειώσουμε με νοοτροπίες που μπλοκάρουν τις μεταρρυθμίσεις».
 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ

Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook & στο twitter
Κ.Γαβρόγλου:Οι ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις στην παιδεία... Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 8:45 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.