Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Ντοματούλα… ειν’ το όνομα μου


Παρά το γεγονός ότι είναι τεχνικά ένα φρούτο, η ντομάτα γενικά χαρακτηρίζεται ως λαχανικό. Οι ντομάτες είναι η κύρια πηγή διατροφής του αντιοξειδωτικού λυκοπενίου.

Είναι πηγή βιταμίνης C, κάλιου, φυλλικού οξέως και βιταμίνης Κ.
Η περιεκτικότητα σε νερό είναι περίπου 95%. Το άλλο 5% αποτελείται κυρίως από υδατάνθρακες και φυτικές ίνες. Μία μεσαίου μεγέθους ντομάτα (123 γραμμάρια) περιέχει μόνο 22 θερμίδες.

Διατροφικά στοιχεία
Θερμίδες: 22
Νερό: 95 %
Πρωτεΐνη: 0,9 g
Yδατάνθρακες: 3,9 g
Ζάχαρη: 2,6 g
Λίπος: 0,2 g
Κορεσμένα: 0,03 g
Μονοακόρεστα: 0,03 g
Πολυακόρεστα: 0,08 g

Οι υδατάνθρακες αποτελούν το 4% των ακατέργαστων τοματών, οι οποίες ανέρχονται σε λιγότερα από 5 γραμμάρια υδατανθράκων για μια ντομάτα μέσου μεγέθους (123 γραμμάρια).

Τα απλά σάκχαρα, όπως η γλυκόζη και η φρουκτόζη, αποτελούν σχεδόν το 70% της περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες. Αποτελούν καλή πηγή αρκετών βιταμινών και μετάλλων.

Βιταμίνη C: Βασική θρεπτική και αντιοξειδωτική ουσία. Μια τομάτα μεσαίου μεγέθους μπορεί να παρέχει περίπου το 28% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.

Κάλιο: Ένα βασικό μέταλλο, ωφέλιμο για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Βιταμίνη Κ1: Η βιταμίνη Κ είναι σημαντική για την πήξη του αίματος και την υγεία των οστών.

B9 : Μία από τις Β-βιταμίνες, σημαντική για την φυσιολογική ανάπτυξη των ιστών και τη λειτουργία των κυττάρων. Είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις έγκυες γυναίκες.

Λυκοπένιο: Ένα κόκκινο χρωστικό και αντιοξειδωτικό, το οποίο έχει μελετηθεί εκτενώς για τις ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία του.

Β-καροτένιο: Ένα κίτρινο αντιοξειδωτικό, το οποίο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα.

Naringenin: Βρέθηκε στο δέρμα ντομάτας και έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει από διάφορες ασθένειες.

Χλωρογενές οξύ: Μια ισχυρή αντιοξειδωτική ένωση, η οποία μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση σε ασθενείς με υψηλή αρτηριακή πίεση.
Τα προϊόντα τομάτας, όπως το κέτσαπ, ο χυμός τομάτας και οι σάλτσες με βάση την τομάτα, είναι οι πλουσιότερες διαιτητικές πηγές λυκοπενίου και παρέχουν περισσότερο από το 80% του διαιτητικού λυκοπενίου στις ΗΠΑ.

Η κατανάλωση τομάτας και προϊόντων με βάση την τομάτα έχει συνδεθεί με πολλά οφέλη όσον αφορά τις καρδιακές παθήσεις, την πρόληψη του καρκίνου και την υγεία του δέρματος.
Μια μελέτη σε μεσήλικες άνδρες έδειξε ότι τα χαμηλά επίπεδα λυκοπενίου και β-καροτίνης στο αίμα συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Η αύξηση των στοιχείων από κλινικές δοκιμές δείχνει ότι η συμπλήρωση λυκοπενίου είναι αποτελεσματικό στη μείωση της LDL χοληστερόλης
Μια μελέτη στις γυναίκες δείχνει ότι υψηλές συγκεντρώσεις καροτενοειδών, που βρίσκονται σε υψηλές ποσότητες στις τομάτες, μπορούν να προστατεύσουν από την ανάπτυξη του καρκίνου του μαστού.

Οι ντομάτες θεωρούνται ευεργετικές για την υγεία του δέρματος. Τροφές με βάση το ντομάτα πλούσιες σε λυκοπένιο και άλλες ενώσεις φυτών μπορούν να προστατεύσουν από την ηλιακά εγκαύματα.

Οι ντομάτες είναι γενικά καλά ανεκτές και η αλλεργία στην τομάτα είναι πολύ σπάνια.

Βοηθάει στην αντιμετώπιση της ακμής. Μια μάσκα προσώπου με φρέσκια ντομάτα ή ντοματοπελτέ και λίγες σταγόνες λεμονιού βοηθά αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της ακμής και των ανοιχτών πόρων του δέρματος.
 
 
 
 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook & στο twitter
 
Ντοματούλα… ειν’ το όνομα μου Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 6:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.