Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Οι 9 λόγοι για να τρώμε συχνά όσπρια



Η διατροφική τους αξία είναι τεράστια .Τα όσπρια έχουν τεράστια διατροφική αξία, συνδέονται με τη μακροζωία και πρέπει να τα εντάξουμε άμεσα στη διατροφή μας.

Δείτε τους 9 λόγους για να τα τρώμε συχνά:
  1. Καταπολέμηση της οξείδωσης: Τα όσπρια αποτελούν καλή πηγή αντιγηραντικών αντιοξειδωτικών.
  2. Χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης: Τα όσπρια παρέχουν σχεδόν το ένα πέμπτο της ενεργειακής τους αξίας με τη μορφή σύνθετων υδατανθράκων, των οποίων η μορφή πέψης είναι πολύπλοκη, αργού ρυθμού, με αποτέλεσμα να έχει ελάχιστη επίδραση στα επίπεδα γλυκόζης του αίματος. Η διατήρηση σταθερών επιπέδων γλυκόζης στο αίμα συνεισφέρει στη μακροπρόθεσμη καλή κατάσταση της υγείας και μπορεί να ωφελήσει και στη ρύθμιση της όρεξης.
  3. Υψηλή περιεκτικότητα σε ισοφλαβόνες: Οι ισοφλαβόνες αλληλεπιδρούν με οιστρογονικούς υποδοχείς στο σώμα και ασκούν ευεργετικές επιδράσεις στον οργανισμό. Συγκεκριμένα, περιορίζουν τις καταστάσεις υψηλών οιστρογονικών επιπέδων, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν μια επιπρόσθετη οιστρογονική αύξηση, όταν τα επίπεδα των οιστρογόνων είναι χαμηλά.
  4. Ωφέλημα βακτήρια (προβιοτικά): Τα όσπρια διαθέτουν επαρκή αριθμό προβιοτικών βακτηρίων (όπως Lactobacillus, Bacteroides, Bifidobacteria), τα οποία βελτιώνουν τις λειτουργίες του εντέρου και συνεισφέρουν αποτελεσματικά στην καλή γαστρεντερική υγεία.
  5. Κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων: Οι ισοφλαβόνες των οσπρίων μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου με ποικίλους τρόπους, μεταξύ των οποίων είναι οι αντιοξειδωτικές και οι αντιφλεγμονώδεις δράσεις που προστατεύουν ενάντια στη σκλήρυνση και στη στένωση των αρτηριών. Έχουν επίσης ευεργετικές επιδράσεις στην ισορροπία της χοληστερόλης.
  6. Καλή υγεία των οστών: Οι ισοφλαβόνες μιμούνται τις επιδράσεις των φυσικών οιστρογόνων στα οστά και μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία από την οστεοπόρωση, ιδίως σε γυναίκες που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο εμμηνόπαυσης και σε εκείνες με χαμηλότερο σωματικό βάρος ή χαμηλότερη πρόσληψη ασβεστίου.
  7. Κατά των ορμονοευαίσθητων καρκίνων: Οι ισοφλαβόνες, αναστέλλοντας τους υποδοχείς οιστρογόνων, μπορούν επιπλέον να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην προστασία ενάντια σε ορμονοευαίσθητους καρκίνους, όπως είναι αυτός του μαστού και του προστάτη.
  8. Ενίσχυση μνήμης: Έχει βρεθεί ότι η δίαιτα πλούσια σε ισοφλαβόνες των οσπρίων βελτιώνει τη μνήμη και τη λειτουργία του μετωπιαίου λοβού σε νεαρούς υγιείς φοιτητές (και στα δύο φύλα), σε άνδρες που βρίσκονται σε διαδικασία αλλαγής φύλου και σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Οι σπουδαιότερες βελτιώσεις παρατηρούνται στην ανάκληση, στη διατήρηση της προσοχής κατά τη διενέργεια κάποιας δραστηριότητας, στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων, στην προφορική μνήμη και στην εκμάθηση αντιστροφής κανόνων.
  9. Αυξάνουν τη μακροζωία: Είναι ενδιαφέρον ότι ένας από τους λόγους, για τους οποίους τα όσπρια μας κάνουν να ζούμε περισσότερο, μπορεί να είναι στο ότι δεν περιέχουν κάποια βασικά αμινοξέα, ιδίως τη μεθειονίνη. Ερευνητές προσφάτως πρότειναν ότι η περιορισμένη πρόσληψη μεθειονίνης ενδεχομένως να αυξάνει τη διάρκεια ζωής και μπορεί να είναι το ίδιο ευεργετική με τον περιορισμό της θερμιδικής πρόσληψης.
Τα όσπρια, ρεβίθια, φασόλια και φακές, αποτελούν καλές πηγές πρωτεΐνης, καλίου, ασβεστίου, μαγνησίου, σιδήρου, ψευδαργύρου, μαγγανίου, σεληνίου και βιταμινών της ομάδας Β, γι’ αυτό και συνιστάται η κατανάλωσή τους 1-2 φορές την εβδομάδα.


Πληροφορίες από εδώ.
 
 
 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook & στο twitter
Οι 9 λόγοι για να τρώμε συχνά όσπρια Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 2:15 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.