Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Ενστάσεις πανεπιστημιακών με την ''ενσωμάτωση του ΤΕΙ Χαλκίδας στο ΕΚΠΑ''......

 
Έλλειψη υποδομών και υποβάθμιση επιπέδου .Ενστάσεις πανεπιστημιακών με την ενσωμάτωση του ΤΕΙ Χαλκίδας στο ΕΚΠΑ – Υποβιβασμό του Πανεπιστημίου Αθήνας “φοβούνται” οι καθηγητές .

Σε διαβούλευση τέθηκε από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών η πρόταση που κατατέθηκε για απορρόφηση των σχολών του ΤΕΙ Χαλκίδας από το ιστορικότερο πανεπιστήμιο της χώρας.

Το ΕΚΠΑ έχει καταθέσει πρόταση στο Υπουργείο Παιδείας στα πλαίσια της αναβάθμιση και ανασυγκρότησης του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας αναφορικά με το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, στο οποίο ανήκουν οι σχολές των Ψαχνών.Η πρόταση προβλέπει την απορρόφηση και μετεξέλιξη τους από το ΕΚΠΑ. Μία πρόταση, που όπως όλα δείχνουν, χαίρει της αποδοχής του Υπουργείου.

Ωστόσο, στις τάξεις των πανεπιστημιακών επικρατεί αναστάτωση και εγείρονται ερωτήματα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ εξέδωσε μία μακροσκελή ανακοίνωση με την οποία θέτει μία σειρά ενστάσεων. Ταυτόχρονα, θέτει ζήτημα υποβάθμισης των σχολών του ΕΚΠΑ λόγω της ενσωμάτωσης των τμημάτων του ΤΕΙ, που έχουν χαμηλότερη βάση εισαγωγής. Τέλος, ζήτημα εγείρεται και με τις υποδομές, καθώς το μεγαλόπνοο σχέδιο σχολής Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας κατά τους καθηγητές δεν μπορεί να λάβει σάρκα και οστά λόγω των ελλείψεων σε πανεπιστημιακά εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και σε εργαστήρια.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Aγαπητοί Συνάδελφοι, Πληροφορηθήκαμε αρχικά από τον ηλεκτρονικό τύπο, στις 9-5-2018, ότι η Διοίκηση του Ε.Κ.Π.Α. προωθεί την ενσωμάτωση του ΤΕΙ Χαλκίδας στο Ιδρυμά μας. Από τα δημοσιεύματα προκύπτει ότι θα διαμορφωθούν νέα τμήματα στο πρώην ΤΕΙ Χαλκίδας από τα οποία ορισμένα θα απορροφηθούν από την Σχολή Θετικών Επιστημών, που θα ονομαστεί «Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας». Ειδικότερα στη ΣΘΕ, θα δημιουργηθεί το τμήμα «Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας», ενώ προβλέπονται και διατμηματικά προγράμματα προπτυχιακών σπουδών όπως «Διαχείρισης Ενέργειας Αποβλήτων και Κλιματικής Αλλαγής».

Στις διαδικασίες αυτές δεν υπήρξε καμία εσωτερική πληροφόρηση, ούτε ζητήθηκε η γνώμη των τμημάτων. Οι συζητήσεις έγιναν μεταξύ Πρυτανείας, Κοσμητείας και προέδρων των Τμημάτων της ΣΘΕ. Η πρώτη επίσημη ανακοίνωση υπήρξε η επιστολή του αντιπρύτανη κ. Θ. Σφηκόπουλου προς τον πρόεδρο του Φυσικού Τμήματος ως απάντηση σε επιστολή που αναπτύσσει τους προβληματισμούς μελών του Φυσικού Τμήματος. Η απάντηση αυτή από πλευράς της Διοίκησης του ΕΚΠΑ, πέρα από γενικές διατυπώσεις δεν δίδει ουσιαστικές πληροφορίες, ενώ οι λεπτομέρειες του σχεδίου δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα. Δεν υπάρχει καμία πληροφορία για την κοστολόγηση του προγράμματος, τις ανάγκες σε προσωπικό, το οργανόγραμμα, τα χρονικά όρια ολοκλήρωσης έργου, ή τα προγράμματα σπουδών.

Είναι σαφές ότι με τον ισχύοντα νόμο, η Σύγκλητος είναι το όργανο που αποφασίζει για τέτοιου είδους ζητήματα. Τα τμήματα όμως , έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τη γνώμη τους σε θέματα λειτουργίας, εκπαίδευσης και σε επιστημονικά θέματα που άπτονται των γνωστικών τους αντικειμένων.

Πως είναι δυνατόν να ληφθεί μια τόσο σημαντική απόφαση για τη λειτουργία της Σχολής μας, που αφορά στην ίδρυση νέων Τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών, χωρίς τη γνωμοδότηση των συλλογικών οργάνων της Σχολής, των Τμημάτων της ΣΘΕ.

Η αύξηση του προϋπολογισμού του Ιδρύματος που αναφέρεται στο δημοσίευμα, είναι αμφίβολη διότι οι «μνημονιακές υποχρεώσεις», έχουν στόχο τη μείωση των δαπανών και όχι την αναβάθμιση τωνιδρυμάτων! Ως γνωστόν, η μείωση του αριθμού των ΑΕΙ στη χώρα προκύπτει από την πρόταση του ΟΟΣΑ και αποτελεί «μνημονιακή υποχρέωση» της χώρας.

Τα κριτήρια διορισμού και εξέλιξης του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ είναι διαφορετικά από τα κριτήρια της ΣΘΕ του ΕΚΠΑ αλλά η ενταξη στις βαθμίδες προβλέπεται αυτόματη χωρίς διαδικασία κρίσης ή κατάταξης .

Η ανάπτυξη νέων τμημάτων με ειδικότητες οι οποίες δεν καλύπτονται από τα γνωστικά αντικείμενα της σχολής, προϋποθέτει την δημιουργία νέων θέσεων καθηγητών και νέων υποδομών. Μήπως θα έχει επιπτώσεις στην κάλυψη των αναγκών που ήδη υπάρχουν στα υφιστάμενα γνωστικά αντικείμενα;

– Ειδικώτερα για το τμήμα “Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας”, το Φυσικό Τμήμα δεν διαθέτει προσωπικό να διδάξει τα απαιτούμενα αντικείμενα ειδικότητας μηχανικού, ούτε βέβαια τα αντίστοιχα εργαστήρια.

– Οσο για τον στόχο της «διαστημικής τεχνολογίας», δεν υπάρχει οποιαδήποτε υποδομή στο ΕΚΠΑ (και όχι μόνον). Η επιλογή πιθανόν να στοχεύει στη «απορρόφηση» κονδυλίων από σχετικούς προϋπολογισμούς της ΕΕ. (Σημειώνουμε ότι η χώρα μας αδυνατεί να πληρώσει τη συνδρομή στο ESA (European Space Agency) και η συμμετοχή μας είναι τυπική).

– Δεν δίνοται διευκρινίσεις για τα λεγόμενα «διεπιστημονικά προγράμματα σπουδών», επισημαίνουμε όμως ότι οι αναφερόμενες ειδικότητες παραπέμπουν σε ειδικότητες μηχανικών. Σε προπτυχιακό επίπεδο, δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν τα μαθήματα δύο ειδικοτήτων σε ανώτατο επίπεδο, άρα το πιο πιθανόν να πρόκειται για πτυχία τεχνολόγων.

Το θέμα το οποίο δεν θίγεται καθόλου είναι το επίπεδο σπουδών και τα πτυχία τα οποία θα δίδονται.
– Οι σπουδαστές των ΤΕΙ συνήθως εισάγονται με χαμηλότερη βαθμολογία (Ηλεκτρολόγοι ΤΕΙ Χαλκίδας 7750 μόρια) και δύσκολα θα μπορέσουν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της ΣΘΕ.

– Επίσης στην μεταβατική περίοδο, η προσαρμοργή των φοιτητών που είναι ήδη εγγεγραμμένοι θα είναι προβληματική. Το σχέδιο δεν προβλέπει διαφορετικό πτυχίο.

– Μήπως η ασάφεια αυτή οδηγήσει σε ντε φάκτο υποβιβασμό των πτυχίων της σχολής;
 
Επιπλέον, τίθενται και γενικότεροι προβληματισμοί: Σύμφωνα με τα ισχύοντα, η εκπαίδευση στα ΤΕΙ είναι επαγγελματική, τεχνολογική. Με το σχέδιο που προτείνεται, ουσιαστικά καταργείται αυτή η κατηγορία εκπαίδευσης και αντικαθίσταται από ακαδημαϊκή εκπαίδευση. Είναι αυτή η κατεύθυνση ενδεδειγμένη αναφορικά με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας ή την αντιστρατεύεται;
 
Τέλος, θεωρούμε ότι τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύονται στο Πανεπιστήμιο θα πρέπει να καθορίζονται με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια και θα πρέπει να απαιτείται από την πολιτεία η απαραίτητη στήριξη για τη θεραπεία τους. Η αντίστροφη πορεία, καθορισμού των γνωστικών αντικειμένων με βάση τις υπάρχουσες ευκαιρίες χρηματοδότησης, αν δεν αποτελεί μέρος ενός καλά οργανωμένου αναπτυξιακού σχεδίου, θα έχει μακροχρόνια πολύ αρνητικές συνέπειες.

Τα παραπάνω εκφράζουν τους προβληματισμούς πολλών μελών του Τμήματος Φυσικής όπως καταγράφηκαν σε πρόσφατη επιστολή τους.

Η μέχρι στιγμής εικόνα είναι ότι οι αποφάσεις πάρθηκαν βιαστικά και με αδικαιολόγητη αδιαφάνεια.
Πιστεύουμε ότι τόσο σημαντικές απόφάσεις πρέπει να λαμβάνονται σε συνεννόηση με τα ενδιαφερόμενα Τμήματα ή Σχολές και μετά από αναλυτικές μελέτες.

Ως Σύλλογος ζητάμε: 
 
1. Από τα αρμόδια όργανα να κοινοποιήσουν τις μελέτες και τα στοιχεία, εγκαίρως, πριν τις συνελεύσεις των Τμημάτων.

2. Από τη Διοίκηση του ΕΚΠΑ να μην προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδίου ενσωμάτωσης αναφορικά με τη Σχολή μας πριν δοθεί η δυνατότητα του διαλόγου και της γνωμοδότησης στα αρμόδια συλλογικά όργανα.
 
 
  Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook & στο twitter
Ενστάσεις πανεπιστημιακών με την ''ενσωμάτωση του ΤΕΙ Χαλκίδας στο ΕΚΠΑ''...... Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 7:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.