Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Γιατί καταργούμε την Τεχνολογική εκπαίδευση στη χώρα;

 
Του Γιάννη Κολλάτου

Έναν σοβαρό προβληματισμό ανέπτυξε προχθές μιλώντας στο «Μαγκαζίνο της Θεσσαλίας» ο πρόεδρος της Ιατρική σχολής Λάρισας, Αθανάσιος Γιαννούκας. Γιατί το υπουργείο Παιδείας θέλει να καταργήσει αντί να αναβαθμίσει την Τεχνολογική βαθμίδα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως διαφαίνεται με τα σχέδια συγχώνευσης που προωθεί και την κατάργηση των ΤΕΙ ανά τη χώρα, όταν μάλιστα όλες οι μελέτες του ΟΟΣΑ, αναφέρουν ότι σε αναδυόμενες οικονομίες, η τεχνολογική εκπαίδευση είναι εκείνη που «σηκώνει το βάρος» για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη μιας οικονομίας.

Λογική εξήγηση επ’ αυτού δεν υπάρχει παρά μόνον θεωρίες συνωμοσίας, ότι το υπουργείο έχει συμφωνήσει άτυπα με τα ιδιωτικά ΙΕΚ να αναλάβουν αυτά τη σύνδεση της γνώσης με την παραγωγή και τα πανεπιστήμια να αναλάβουν να δώσουν γνώση, για αυριανούς επιστήμονες που θα εγκαταλείπουν τη χώρα για την Εσπερία…

Μία άλλη άποψη είναι ότι η ίδια η κοινωνία το ζητά, αφού υπάρχει μία προκατάληψη για τα ΤΕΙ (από την εποχή που ήταν ακόμη ΚΑΤΕΕ) ενώ ακόμη τα πανεπιστήμια διαθέτουν μία αίγλη και προσελκύουν περισσότερο τους ίδιους τους σπουδαστές. Για να πειστεί βέβαια η κοινωνία για το ρόλο των ΤΕΙ θα πρέπει να ωριμάσει και η ωρίμανση αυτή επέρχεται με την ίδια την ωρίμανση της οικονομίας και της αγοράς. Αν ο ιδιωτικός τομέας και το επιχειρείν ήταν ανεπτυγμένα στην Ελλάδα και δεν αποτελούσε μέχρι και τις μέρες μας το όνειρο κάθε οικογένειας, να βρει μια δουλειά το παιδί στο δημόσιο, παλιότερα ως δάσκαλος τώρα ως χωροφύλακας, ή πυροσβέστης, ή στρατιωτικός (οι παραγωγικές σχολές έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και τις υψηλότερες βάσεις), τότε θα άλλαζε και η φιλοσοφία του κάθε υποψηφίου…

Επί της ουσίας η χώρα έχει παραιτηθεί από το όραμα για ανάκαμψη, η κάθε οικογένεια σπρώχνει το παιδί να φύγει στο εξωτερικό, φρονώντας ότι εκεί θα έχει καλύτερη επαγγελματική εξέλιξη και αυτό πρέπει να αλλάξει με δομικέ αλλαγές στην τεχνολογική εκπαίδευση από το Λύκειο ακόμη. Και εννοείται ότι οι πολιτικές ηγεσίες εκλέγονται για να το ανατρέψουν αυτό και όχι να το διαιωνίσουν, ιδρύοντας νέα τμήματα που θα απορροφήσουν νέους από τους ελάχιστους πόρους που περισσεύουν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως Γλωσσολογίας και Διεθνών Σχέσεων , ή πενταετή Δασοπονίας, ή Φυσικών και Μαθηματικών που στην καλύτερη περίπτωση θα βγάλουν ξενιτεμένους ή στη χειρότερη αυριανούς ανέργους, ενώ καταργούν τμήματα όπως το ιατρικών εργαστηρίων ή του σχεδιασμού και τεχνολογίας Επίπλου, που θα βγάλουν αυριανούς επαγγελματίες, ή επιστήμονες της τεχνολογικής κατεύθυνσης με αμεση απορρόφηση από την αγορά εργασίας …

Αυτού του είδους οι σχεδιασμοί είναι μάλλον συντηητικοί αφού συντηρούν και διαιωνίζουν ένα στρεβλό παραγωγικό μοντέλο και δεν έχουν ούτε πρποδευτικό πρόσημο, ούτε καν ταξικό γιατί τα παιδιά των φτωχών οικογενειών είναι αυτά που θα βγουν πάλι χαμένα καθώς για την απόκτηση δεξιοτήτων θα πρέπει να απευθυνθούν σε διωτικά ΙΕΚ και κολλέγια...

Το ερώτημα λοιπόν του προέδρου της Ιατρικής Λάρισας παραμένει: το θέμα δεν είναι να ιδρύσομε νέες σχολές ή να καταργήσουμε άλλες, αλλά που θέλουμε να στρέψουμε την Ανώτατη Παιδεία στη χώρα…
 
 
 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Γιατί καταργούμε την Τεχνολογική εκπαίδευση στη χώρα; Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 6:00 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.