Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Η Ισπανία στρέφεται στη ψηφιοποίηση για τις βραχείες αλυσίδες εφοδιασμού τροφίμων


Οι Ισπανοί παραγωγοί αξιοποιούν όλο και περισσότερο το Διαδίκτυο και το ψηφιακό εμπόριο, με στόχο την ανάπτυξη των βραχείων αλυσίδων εφοδιασμού τροφίμων και τη μεγιστοποίηση του κέρδους τους.

Παρόλο που δεν υπάρχει εναρμονισμένος ευρωπαϊκός ή ισπανικός κανονισμός σχετικά με αυτόν τον τύπο μάρκετινγκ, το ισπανικό υπουργείο Γεωργίας, Τροφίμων και Αλιείας τον χαρακτηρίζει ως «έναν αριθμό μεσαζόντων ίσων ή μικρότερων από έναν».

Αυτό σημαίνει ότι στην πραγματικότητα, οι πρακτικές όπως οι αγορές παραγωγών, οι απευθείας πωλήσεις, οι παραδόσεις στο σπίτι, τα καταστήματα άμεσης πώλησης ή οι ομάδες καταναλωτών μπορούν να θεωρηθούν ως «βραχέα κανάλια μάρκετινγκ».

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτού του τύπου είναι ότι οι παραγωγοί χρησιμοποιούν το ψηφιακό περιβάλλον, προκειμένου να προσεγγίσουν τους καταναλωτές και να απομακρύνουν τους μεσάζοντες. Σε αυτή την περίπτωση, η απόσταση των αγοραστών δεν έχει σημασία, καθώς τα προϊόντα μπορούν να παραδοθούν και στο εξωτερικό.

Επιπλέον, έχουν αναληφθεί πολλές πρωτοβουλίες για την προώθηση αυτών των τύπων με δημόσια στήριξη. Στόχος είναι να επιτευχθούν καλύτερα περιθώρια κέρδους για τους παραγωγούς και να μειωθεί η σπατάλη τροφίμων.

Τον περασμένο Ιούνιο, δημιουργήθηκε συμμαχία μεταξύ της Amazon και του ισπανικού Ινστιτούτου Εξωτερικού Εμπορίου (ICEX) για την πώληση φαγητού στη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία. Ήδη χιλιάδες εταιρείες προσφέρουν τα προϊόντα τους μέσω αυτής της κοινοπραξίας.

Η Susana Rivera από την ισπανική ένωση παραγωγών Innovación y Calidad de Cooperativas Agro-alimentarias (ICCA) δήλωσε στην Efe Agro ότι «οι συνεταιρισμοί είχαν πάντα καταστήματα στην περιοχή», για να εφοδιάσουν τον τοπικό πληθυσμό. Εντούτοις, τα τελευταία χρόνια, έχουν τεθεί σε εφαρμογή νέα μοντέλα μάρκετινγκ κυρίως χάρη στο Διαδίκτυο.

Η ICCA συμμετέχει στο δίκτυο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Γνώση και την Καινοτομία (SKIN) του Ορίζοντα 2020, με στόχο τη δημιουργία μιας «νέας κοινότητας σχέσεων, στην οποία τα τρόφιμα είναι ο ενδιάμεσος μεταξύ παραγωγών και κοινωνίας».

Επί του παρόντος, έχουν καταγραφεί 200 ​​περιπτώσεις ορθής πρακτικής στον τομέα αυτό.

Ανάμεσά τους είναι και η πρωτοβουλία των των Βαλεαρίδων Νήσων «Farmers & CO», ένα δίκτυο καταστημάτων franchise, τα οποία πωλούν τα προϊόντα των 6.000 μελών και 600 παραγωγών.

Ένα εξίσου θετικό παράδειγμα αποτελεί η συμφωνία μεταξύ συνεταιρισμών και τουριστικών σχολών στην κοινότητα της Βαλένθια, με στόχο να φέρει το προϊόν πιο κοντά στον τομέα, ή η «Agrobocca», μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που συνδέει τους παραγωγούς φρούτων και λαχανικών με αγοραστές.

Στην προσπάθεια διευκόλυνσης και ανάπτυξης ευκαιριών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, η ισπανική αυτόνομη κοινότητα της Αραγονίας εργάζεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης σε ένα έργο που δημιουργήθηκε από την τεχνολογική εταιρεία «Inycom».

Η project manager, Carmen Urbano, δήλωσε στην Efe Agro ότι στόχος ήταν η παροχή εργαλείων στις επιχειρήσεις για την προώθηση πολυκαναλικών πωλήσεων τροφίμων και η προσέγγιση τόσο των καταναλωτών από το εξωτερικό, όσο και των Ισπανών που βρίσκονται εκτός χώρας.

Οι επιλογές κυμαίνονται από την ανάπτυξη ενός «απλού» εικονικού καταστήματος μέχρι την ευκαιρία να συμμετάσχουν στις αγορές του Αμαζονίου στην Ευρώπη ή στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Για να επιτευχθεί αυτό, οι διαδικασίες πρέπει να ψηφιοποιηθούν και να υπάρξει κατάλληλη εκπαίδευση των ομάδων, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ενδεικτικά παραδείγματα ορθών πρακτικών είναι ο «virtual exhibitor» της Foods of Aragon στο Alibaba.com – με σχεδόν ένα εκατομμύριο views – ή το Mundospanish.com, σημειώνει η κ. Urbano.

Εντούτοις, για την αντιμετώπιση μελλοντικών προκλήσεων είναι αναγκαία η προσαρμογή στις νέες τάσεις της αγοράς, προκειμένου να γεφυρωθεί το «ψηφιακό χάσμα» στην Ισπανία, σε σύγκριση με μεγάλους ανταγωνιστές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Γερμανία, κατέληξε η κ. Urbano.
 
 
 
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ 
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Η Ισπανία στρέφεται στη ψηφιοποίηση για τις βραχείες αλυσίδες εφοδιασμού τροφίμων Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 3:30 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.