Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Π.Κυπριανός: “Ποτέ δεν λειτουργώ σαν Ναπολέοντας” (Ως Ολετήρας;)...


Ο άνθρωπος που διέλυσε την Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση μίλησε:“Ποτέ δεν λειτουργώ σαν Ναπολέοντας. Δεν μου αρέσει καθόλου, παρόλο που έχω περάσει μεγάλο μέρος της ζωής μου στη Γαλλία”.... 

Αυτή ήταν μία από τις απαντήσεις που έδωσε ο προτεινόμενος από τον Κώστα Γαβρόγλου για διορισμό στη θέση του Προέδρου της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), κατά τη σημερινή συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. 

Το esos παρουσιάζει τις ερωτήσεις των Βουλευτών που δέχθηκε ο κ. Κυπριανός και τις απαντήσεις που έδωσε: 

Νίκη Κεραμέως 

Πρώτη ερώτηση. Αναλάβατε καθήκοντα ειδικού συμβούλου του Υπουργείου Παιδείας, στις 6 Νοεμβρίου του 2017. Υποβάλατε την παραίτησή σας, αν δεν κάνω λάθος, στα τέλη Δεκεμβρίου του 2018, η οποία έγινε δεκτή από τον Υπουργό πριν από δύο εβδομάδες περίπου. Σε ερώτηση δημοσιογράφου της εφημερίδας «Ελευθερία Λάρισας», σχετικά με τους λόγους της παραίτησής σας, είπατε επί λέξει: «Είμαι πολλά χρόνια στην εκπαίδευση και αυτή την περίοδο έχω σχέδια που πρέπει να υλοποιήσω, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό». Θα ήθελα να μας πείτε, ποια είναι αυτά τα σχέδια, τι σκοπεύετε να υλοποιήσετε τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό και πως αυτά συνάδουν, δεδομένου ότι έχετε προταθεί ως επικεφαλής της ΑΔΙΠ; 

Δεύτερη ερώτηση. Όπως προείπα, μέχρι πρότινος, μέχρι πριν από δύο εβδομάδες, ήσασταν ειδικός σύμβουλος του Υπουργού Παιδείας και μάλιστα, στην πράξη, εξ όσων γνωρίζω, ασχοληθήκατε προσωπικά με το σχέδιο αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, δηλαδή με τις λεγόμενες συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα ΑΕΙ. Η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας, όπως γνωρίζετε, συνιστά μια ανεξάρτητη αρχή, που περιβάλλεται με διοικητική αυτονομία, ώστε ακριβώς να μπορεί να επιτελεί το έργο της, ανεξάρτητα από την εκτελεστική εξουσία και ασχολείται ακριβώς με τα θέματα τα οποία ασχοληθήκατε και εσείς ως σύμβουλος του Υπουργού. Με ποιο τρόπο θεωρείτε ότι μπορεί να διασφαλιστεί η ανεξαρτησία και η αμεροληψία της αρχής δεδομένου ότι εσείς που θα είστε ο επικεφαλής της, μέχρι πρότινος εκτελούσατε οδηγίες και εντολές του Υπουργού Παιδείας. 

Το λέω αυτό σήμερα, όταν μόλις χθες η Διεθνής Διαφάνεια έβγαλε ένα πόρισμα για το δείκτη διαφθοράς στη χώρα μας και εκεί αναφέρεται συγκεκριμένα σε έναν πολύ πρόσφατο αντίστοιχο διορισμό - διότι και εκεί πρόκειται για διορισμό Συμβούλου της Κυβέρνησης – σε θέση επικεφαλής ανεξάρτητης αρχής. Εκεί λοιπόν η Διεθνής Διαφάνεια είπε ότι ο διορισμός αυτός είναι λάθος, γιατί αμφισβητεί την ίδια την ανεξαρτησία του θεσμού. Σας ερωτώ, λοιπόν, πως θεωρείτε ότι μπορείτε να δράσετε ως επικεφαλής. 

Ερώτηση τρίτη, η σχέση της νυν ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με την ΑΔΙΠ τα τελευταία δύο χρόνια δεν είναι πολύ καλή γενικώς. Σε μια συνεδρίαση του Οκτωβρίου του 2017, στην οποία παρουσιάστηκαν τα πορίσματα της έκθεσης ποιότητας της ΑΔΙΠ του 2016, ο Υπουργός καταφέρθηκε σε ένα έντονο ύφος εναντίον της τότε Προέδρου της ΑΔΙΠ της κυρίας Παϊσίδου, απαξιώνοντας, επί της ουσίας, τα αποτελέσματα της ΑΔΙΠ. Η επίθεση κορυφώθηκε όταν ο Υπουργός, αναφερόμενος σε έγγραφο της ΑΔΙΠ το οποίο είχε δήθεν αποσταλεί κάποια στιγμή στα Πανεπιστήμια και αφορούσε στην αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, είπε επί λέξει, θα σας παρακαλούσα να αποσύρετε αυτό το έγγραφο, είναι υποτιμητικό για τους πανεπιστημιακούς. 

Στην ίδια συνεδρίαση Βουλευτής της κυβερνώντας πλειοψηφίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., με αφορμή την ΑΔΙΠ, είπε τα εξής και θέλω να σας ρωτήσω αν συμφωνείτε. Ο κύριος Μιχελής είπε ότι όσες περισσότερες ανεξάρτητες αρχές φτιάχνουμε, κατά τη γνώμη μου, τόσο αφαιρείται πολιτικό βάρος από την Ελληνική Πολιτεία που μπορεί να αποφασίζει. Ανεξάρτητες αρχές που δεν λογοδοτούν, που δεν ξέρω πώς αποφασίζουν ή το πώς επιλέγονται, που δεν έρχονται και φέρνουν εδώ ουδέτερες εκθέσεις, το λέω με κάθε ειλικρίνεια, αρχίζουν να με φοβίζουν. Αυτά τα είπε Βουλευτής της κυβερνώντας πλειοψηφίας. 

Εγώ θέλω να σας ρωτήσω, κύριε καθηγητά, πώς απαντάτε, αφενός, στα όσα ειπώθηκαν από τον Υπουργό στη θέλησή του να ζητήσει την ανάκληση εγγράφου της ΑΔΙΠ, όπως και επίσης στα όσα ελέχθησαν από Βουλευτή της κυβερνώντας πλειοψηφίας. Συμμερίζεστε τις απόψεις αυτές; Ερωτώ ευθέως, είναι στην πρόθεσή σας να καταστήσετε την Αρχή διακοσμητική, για να μην αφαιρεθεί πολιτικό βάρος από την Ελληνική Πολιτεία; Σκοπεύετε να λειτουργείτε σε απόλυτη συμφωνία με τις απόψεις της πολιτικής ηγεσίας; 

Τελευταία ερώτηση, κύριε καθηγητά, όπως ξέρετε πολύ καλύτερα από όλους μας, είναι εν εξελίξει αυτή η διαδικασία αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Ο κ. Υπουργός όταν είχε ξεκινήσει το εγχείρημα έχει πει σε μια συνέντευξη τύπου της 1ης Νοεμβρίου 2017, ότι, όταν είναι να πάμε σε διαδικασία συγχωνεύσεων πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., αρχίζουμε από το τι έχει πει η ΑΔΙΠ καταρχήν. Είναι τα λόγια του Υπουργού. Ωστόσο, η Πρόεδρος της ΑΔΙΠ, εξ όσων γνωρίζω, συμμετείχε μόνο στην πρώτη σχετική επιτροπή, που αφορούσε τότε στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και δεν κλήθηκε σε καμία άλλη από τις διαδικασίες. Εσείς, ως Πρόεδρος της ΑΔΙΠ, πώς σκοπεύετε να δράσετε; Τι ρόλο σκοπεύετε να δώσετε στη ΑΔΙΠ στο πλαίσιο αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας; Θεωρείτε ότι η ΑΔΙΠ έπρεπε και πρέπει να συμμετέχει στη διαδικασία και, αν ναι, πώς; Σας ευχαριστώ πολύ. Η πρόθεσή μας είναι αρνητική, κ. Πρόεδρε. 

Γιάννης Τραγάκης : 

Το πρώτο μου ερώτημα προς τον κύριο Κυπριανού θα είναι εάν μίλησε ή συμβουλεύτηκε, στα τόσα χρόνια που ήταν σύμβουλος του Υπουργού, την κυρία Νικολέτα Παϊσίδου, η οποία ήταν, από το 2014, η αντίστοιχη Πρόεδρος της Αρχής. Εάν είχατε κάποια επικοινωνία, για οποιοδήποτε θέμα ή και αν τη συμβουλευτήκατε τώρα, που θα αναλάβετε –απ’ ότι φαίνεται- τη θέση του Προέδρου. 

Σε ότι αφορά στην ολοκλήρωση των διαδικασιών εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης πολλών τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Π.χ., η περάτωση της σύνταξης Μητρώου Εξωτερικών Εμπειρογνωμόνων, η συγκέντρωση και ανάλυση ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων, ο καθορισμός δεικτών ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση. Άρα, έχουν προχωρήσει αυτά; Εσείς, έχετε γνώσεις επ’ αυτού, αφού ήσασταν Σύμβουλος του κυρίου Υπουργού; 

Νίκος Φίλης: 

Πρώτον, τα θέματα της εκπαίδευσης και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι λογικό να επιδιώκεται να επιλύονται μέσα σε ένα πνεύμα συναίνεσης. Συμφωνείτε και ποια είναι τα πλαίσια αυτής της συναίνεσης; 

Δεύτερον, ποια κατά τη γνώμη σας είναι τα μείζονα ζητήματα στην εσωτερική λειτουργία των πανεπιστημίων; 

Τάσος Κουράκης 
Πώς σκοπεύετε και αν εμπίπτει, κατά τη γνώμη μου εμπίπτει, η αξιολόγηση κολεγίων, παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, τα οποία είναι στη χώρα μας και από την πίσω πόρτα η αναγνώριση όλων αυτών οδηγεί στην αναθεώρηση του άρθρου 16 για το δημόσιο χώρο της ανώτατης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

Θα ήθελα πάνω σε αυτά να τοποθετηθείτε. 

Κωστής Χατζηδάκης 

Το πρώτο ερώτημα, έχει να κάνει με τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων της Αρχής στην οποία θα είσαστε επικεφαλής βάση της πρότασης του Υπουργού. Με το Ν.4485/2017 περιορίστηκαν οι αρμοδιότητες, έχω εδώ τις διατάξεις, παρέλκει να τις αναφέρω, γνωμοδοτικές αρμοδιότητες της ΑΔΙΠ, προσετέθησαν και άλλα όργανα στο άρθρο 5, στο άρθρο 44 (3) για τα μεταπτυχιακά εκτός από την ΑΔΙΠ για την αξιολόγησή τους ανατίθεται η αρμοδιότητα και στο για το πανεπιστήμιο, είσαστε σύμφωνος με αυτές τις διατάξεις του νόμου; Θεωρείτε ότι ήταν στην θετική κατεύθυνση ο περιορισμός των αρμοδιοτήτων της ΑΔΙΠ; Εάν είσαστε σύμφωνος, μήπως θεωρείτε ότι πρέπει περαιτέρω να αποψιλωθεί η ΑΔΙΠ; Μήπως αυτό το θεωρείτε ενδεικτικό μιας προοδευτικής κατεύθυνσης της εκπαιδευτικής πολιτικής; Αυτό είναι το πρώτο ερώτημα. 

Το δεύτερο ερώτημα, έχει να κάνει με τη συγχώνευση των Πανεπιστημίων με τα Τ.Ε.Ι.. Έγινε με μια συγκεκριμένη διαδικασία, κατά τη γνώμη μου, χωρίς να ληφθούν υπόψη αντικειμενικά κριτήρια, κριτήρια πραγματικής αξιολόγησης κ.λπ.. Θεωρείτε ότι είναι μια σωστή διαδικασία και ότι πρέπει να συνεχιστεί αυτή η διαδικασία με την ΑΔΙΠ να είναι σε ένα περιορισμένο ρόλο σχεδόν τυπικό στην εξέλιξη όλης αυτής της διαδικασίας; 

Οι απαντήσεις του Π. Κυπριανού 

Να πω δύο γενικά πράγματα, πριν περάσω στις ειδικότερες απαντήσεις. Το πρώτο είναι ότι πέρα απ’ το ότι ήμουν συμβούλους του Υπουργού για περίπου ένα χρόνο, νομίζω ότι εδώ και πολλά χρόνια παρεμβαίνω στο δημόσιο χώρο με διάφορους τρόπους. Καταρχήν, είμαι εδώ κι έξι χρόνια συνεργάτης της Εφημερίδας των Συντακτών. Τις απόψεις μου δεν τις έχω κρύψει ποτέ είτε για θέματα παιδείας είτε για οτιδήποτε. Εάν ψάξετε στο google και για την Ευρώπη και για όλ’ αυτά θα βρείτε απόψεις, που δεν ξέρω εάν συμφωνούν ή διαφωνούν με το συγκεκριμένο Κόμμα, όμως υπάρχουν απόψεις και δεν τις κρύβω ποτέ. Δεν έχω κρύψει τις απόψεις μου, όταν ήμουν μέλος της Συνόδου των Πρυτάνεων, που έφτιαξε τον Οργανισμού για τα Πανεπιστήμια του Αρβανιτόπουλου. Του είπαμε που συμφωνούμε και πού διαφωνούμε. 

Είμαι μέλος της Επιτροπής της Κεντρικής, τότε που γίνονταν οι πρότυποι οργανισμοί. Τις θέσεις μου για τα Πανεπιστήμια δεν τις έχω κρύψει ποτέ. Άρα, το ότι ήμουν σύμβουλος δε νομίζω ότι λέει κάτι. Τις ίδιες απόψεις είχα, τις ίδιες έχω και τις ίδιες στο βαθμό που δεν θ’ αλλάξει κάτι - γιατί ας μην είμαστε δογματικοί - μπορεί να τις έχω, μπορεί και να μην τις έχω. 

Γιατί το λέω αυτό, για να δείξουμε την ΑΔΙΠ. Διότι, αυτό που λέτε κάποιοι, ότι θα πάω στην ΑΔΙΠ και θα την καταστήσω όργανο του Υπουργού δεν ισχύει. Η ΑΔΙΠ είναι συλλογικό όργανο, έχει 15 μέλη. 

Δεν μπορεί κανένας Πρόεδρος, ακόμα και με το νόμο Διαμαντοπούλου που είναι πρόεδροκεντρικός, ο νόμος Γιαννάκου ήταν ακριβώς ο αντίθετος και δεν μπορείς να τον ελέγξεις. Είναι μπροστά δώδεκα άνθρωποι εκ των οποίων είναι 11 καθηγητές και ένας που είναι μέλος των Επιμελητηρίων. Κανένας πρόεδρος, όσο ικανός και να είναι δεν θα καταφέρει αυτό επί της Αρχής. 

Το δεύτερο πράγμα επί της αρχής. Θα κάνω κάτι, δε νομίζω ότι έχει γίνει μέχρι τώρα. Θα το κάνω, όμως, και θα παρακαλέσω τον Υπουργό να το κάνουμε. Η ΑΔΙΠ βοηθά στη χάραξη της εθνικής στρατηγικής στην εκπαίδευση. Δεν έχει γίνει απ' όσο ξέρω κανένας απολογισμός, θα το κάνω. Σε τέσσερα χρόνια, αφού γίνει αυτή η κουβέντα, θα ξέρετε και τι έγινε. Δεν θα γίνει όμως μόνο αυτό, ο νόμος προβλέπει ότι κάθε χρόνο η ΑΔΙΠ εκδίδει Ετήσια Έκθεση, αυτό που γίνεται στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Άρα θα έχετε εικόνα και ενημέρωση. 

Να δεσμευτώ για κάτι και σε πολλά πράγματα δεν μπορώ να σας πω θα. Εκείνο που ξέρω είναι ότι έχω ένα παρελθόν και το παρελθόν μιλάει, και ένα έργο. Μερικά πράγματα δεν υπάρχουν στο βιογραφικό, για να μιλήσω και στον κ. Μπαλαούρα, δεν το έχω γράψει, το πέρασα, δεν ξέρω αν το έχω σημειώσει. Εγώ είμαι πολύ υπερήφανος για τους φοιτητές μου, γιατί το πρώτο σχολείο για πρόσφυγες στην Ελλάδα το κάναμε με τις φοιτητές μου και είμαι πάρα πολύ υπερήφανος γι' αυτό. Το κλείνω, κύριε Μπαλαούρα, δεν το σημειώνω, αλλά μιλάω για τους φοιτητές μου και είμαι υπερήφανος. 

Ας πάμε στις ερωτήσεις. Τρία πράγματα γενικά για να συνεννοηθούμε και μετά θα απαντήσω στον κ. Κρεμαστινό, γιατί το ζήτημα αυτό που θέτει είναι κρίσιμο. Σε ό,τι αφορά στις ερωτήσεις του κ. Σταϊκούρα, της κυρίας Κεραμέως και εν’ μέρει του κ. Χατζηδάκη, γιατί ρώτησε και κάποια άλλα πράγματα. Καταρχήν, την Ελευθερία ας την αφήσουμε απέξω, δεν έχει εισαγωγικά, δεν είπα τέτοια πράγματα. Είναι μία δημοσιογράφος που έγραψε ότι έχω ευρωπαϊκά προγράμματα κ.λπ.. Προσπάθησα να την αποφύγω, «μην ασχολείστε με αυτό», αυτό της είπα της κυρίας, δεν έχει καμία σημασία, μην της τηλεφωνείτε. Για λόγους δεοντολογικούς θα σας πει ότι τα είπα. 

Συμμερίζομαι τις απόψεις του κ. Μιχελή. Η Ελλάδα θέλουμε δε θέλουμε είναι σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο. Αυτό το ευρωπαϊκό πλαίσιο έχει περάσει σε μεγάλο μέρος στη νομοθεσία μας. Έχουμε δύο σημαντικά κείμενα. Αυτά είναι τα βασικά που διέπουν, και απαντώ και εν’ μέροι και στον κ. Κρεμαστινό, το πλαίσιο όλο το ευρωπαϊκό η του 2005 και του 2015. Εδώ, λοιπόν, έχουμε ένα πλαίσιο, λέει τι θα γίνει εάν η Ελλάδα και εφόσον δεν τα ακολουθήσει αυτά. Αυτά τα τηρούμε. Δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. 

Ν. Κεραμέως: Τις απόψεις τις προσωπικές σας ρωτήσαμε. 

Π. Κυπριανός: Θα σας πω. Άρα το ένα είναι αυτό. Το δεύτερο πράγμα που λέτε και επανήλθατε δύο με τρεις φορές στις ερωτήσεις σας, σας είπα από την αρχή, εγώ λειτουργώ και το ξέρουν όλοι όσοι με ξέρουν, και επιμένω και το λέω διαρκώς και φαίνεται και στο βιογραφικό μου, συλλογικά. Ποτέ δεν λειτουργώ σαν Ναπολέοντας. Δεν μου αρέσει καθόλου, παρόλο που έχω περάσει μεγάλο μέρος της ζωής μου στη Γαλλία. Γιατί το λέω αυτό. Το πρώτο πράγμα που θα κάνω και απαντάω στον κ. Τραγάκη, δεν έχω δει την κυρία Παϊσίδου κύριε Βουλευτά, γιατί δεν έχω αρμοδιότητα. Το πρώτο πράγμα που θα κάνω και σκέφτομαι, εάν πάνε όλα καλά, να μαζέψω όλους τους πρώην Προέδρους της ΑΔΙΠ να συννενοηθούμε τι κάναμε μέχρι τώρα, που είμαστε και τι μπορούμε να κάνουμε. Αυτό θα το δείτε σε λίγο, θα το ξέρετε σε λίγο καιρό, δεν χρειάζεται να σας πείσω. Πάντως, εάν γίνει αυτό που είπα στην αρχή σε ένα χρόνο και μαζευτούμε όλοι, εκεί θα σας πω τι από όλα αυτά έγιναν ή δεν έγιναν. Άρα για να είμαι σαφής, δεν λειτουργώ σαν εκπρόσωπος του Υπουργού, θα λειτουργήσω συλλογικά. Νομίζω ότι η απάντηση είναι σαφής, δεν ξέρω αν σας καλύπτει. 

Ν. Κεραμέως: Να μας πείτε για τις απόψεις. 

Π. Κυπριανός: Δεν θέλω να μπω σ' ένα ζήτημα θεωρητικό, γιατί στις ανεξάρτητες αρχές, υπάρχουν δύο απόψεις. Είναι κλασικού νεοφιλελευθερισμού, το KFEEL κυρίως και τα CHECK and BALANCES που μιλήσατε προχθές στη Διαρκή Eπιτροπή Μορφωτικών Yποθέσεων. Υπάρχει μια άποψη του Μοντεσκιέ αλλαγμένη στο διάβα του χρόνου. Αυτή είναι η πρώτη άποψη. Η δεύτερη άποψη που είναι μετά το δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, είναι για τις επιτροπές τις ανεξάρτητες των ειδικών. Αυτό το έχουμε πάρα πολύ στη Γερμανία. Για παράδειγμα, επειδή έχουμε τον κ. Μάρδα που είναι οικονομολόγος, στη Γερμανία υπάρχει η περίφημη Επιτροπή των Σοφών. 

Η επιτροπή των σοφών, τα πέντε μέλη οικονομολόγοι, κάθε φορά που βγάζει αυτό το πόρισμα, στη Γερμανία τους ακούνε, όχι γιατί είναι ανεξάρτητη αρχή αλλά γιατί είναι σοφοί. 

Αυτός είναι ένας νέος θεσμός. Στον νόμο Γιαννάκου, η ΑΔΙΠ πάει πιο πολύ στην πρώτη αρχή, τη δικιά σας, στο check and balances. Στο νόμο Διαμαντοπούλου, πάει πιο πολύ στην επιτροπή των σοφών την γερμανική.

Εκεί, λοιπόν, το βάρος που δίνει ο ν.4009, δεν είναι στην ανεξαρτησία, είναι στις ικανότητες του προέδρου και των μελών να δράσουν. 

Άρα, λοιπόν, υπάρχουν τα εχέγγυα και σε καμία περίπτωση δεν ισχύει αυτό το επειδή υπήρξα, θα κ.λπ.. Νομίζω ότι αυτό δεν προκύπτει από πουθενά. Ούτε το παρελθόν το λέει ούτε λογικά οδηγούμαστε κάπου. 

Άρα, νομίζω ότι είναι θέμα χρόνου να δείξει. Εγώ ελπίζω σε ένα χρόνο να σας πείσω ότι έχετε άδικο. Αυτή θα είναι η προσπάθεια, από τη μεριά μου. Τώρα, εάν θα το δεχθείτε εσείς είναι θέμα δικό σας. 

Σχετικά με τις επικοινωνίες, όπως σας είπα, δεν έχω κάνει κάτι με την κ. Παϊσίδου. Θα συναντηθώ με όλους τους προέδρους και με τα μέλη. Μερικά πράγματα θα τα κάνουμε από κοινού, αλλά δεν μπορώ να σας πω από τώρα. Έχω γενικές αρχές. 

Σχετικά με την ερώτηση του κ. Κρεμαστινού. Εδώ υπάρχει ένα πλαίσιο. Η διαφορά ανάμεσα στα δύο πλαίσια είναι ότι το πρώτο ευρωπαϊκό του 2005, ήταν ανελαστικό, ήταν πιο αυστηρό. Εάν δείτε το δεύτερο, είναι πιο ελαστικό και επιτρέπει σε κάθε μια χώρα να βάλει τα δικά της κριτήρια. Επιτρέπει, μάλιστα και στα πανεπιστήμια να προχωρήσουν. 

Το Πανεπιστήμιο Πατρών, όταν ήμουν Αντιπρύτανης, έφτιαξε δικό του ερωτηματολόγιο και όχι της ΑΔΙΠ, γιατί το επιτρέπει και η νομοθεσία η εθνική κ.λπ.. 

Σχετικά με την ερώτηση του κ. Κουράκη, για την αξιολόγηση των θεσμών αυτών. Νομίζω ότι η ΑΔΙΠ δεν έχει αρμοδιότητα επί του ζητήματος αυτού. Εξάλλου, είναι πολύ συγκεκριμένο το πλαίσιο και νομίζω ότι δεν μπορεί να εκφράσει γνώμη επ’ αυτού. Ούτε στο ευρωπαϊκό πλαίσιο υπάρχει. Νομίζω ότι επαφίεται στο Υπουργείο Παιδείας και στην πολιτική που χαράζει για τους θεσμούς που αναφέρατε πριν. 

Άρα, δεν νομίζω ότι μπορεί να πει κάτι για τα κολέγια η ΑΔΙΠ. 

Τάσος Κουράκης: Εάν σας μεταβιβάσει ή προσθέσει κάποια, όπως είπε ο Υπουργός, θα γίνει μια αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας της επιτροπής, πώς θα βλέπατε, εάν έχετε τις ικανότητες, τα μέσα, τα εργαλεία και τη διάθεση να ασχοληθείτε με αυτό το θέμα, την αξιολόγηση των κολεγίων; 

Πώς θα το βλέπατε, εάν σας μεταβίβαζε αυτή την αρμοδιότητα ο Υπουργός; 

Ο οικονομικός δεν μπορεί να τα ξέρει όλα. Προφανώς, κάποιος πρέπει να του εισηγηθεί κάτι. 

Πώς θα το βλέπατε; 

Π. Κυπριανός: Όπως ξέρετε, το ευρωπαϊκό πλαίσιο είναι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που περιλαμβάνει δύο βαθμίδες. Υπάρχει αυτό που έχουμε εμείς εδώ, που είναι για τα πανεπιστήμια και υπάρχει και ένας άλλος θεσμός, το EURAS, που είναι για τα τριτοβάθμια εκτός πανεπιστημίων. Αυτό είναι εκτός ΑΔΙΠ. 

Για παράδειγμα, οι γερμανικές ανώτερες σχολές, οι hochschulen, είναι στην EURAS και όχι στη δική μας την ΕΝΚΑ. Είναι άλλος θεσμός. 

Θα μπορούσαμε, όμως, να το κουβεντιάσουμε και να το δούμε αυτό. Δε θέλω όμως να σας απαντήσω τώρα, πρόχειρα κ.λπ.. 

Σχετικά με την ερώτηση του κ. Χατζηδάκη, για το εάν συμφωνώ με τον περιορισμό. 

Καταρχήν, ο ν.4485, δεν αναφέρεται σε αυτό. Οι νόμοι που θεσπίζουν τα της ΑΔΙΠ, είναι οι νόμοι που προανέφερα, Διαμαντοπούλου και Γιαννάκου. 

Στον ν.4485, στο άρθρο 14, εάν θυμάμαι καλά, επαναλαμβάνεται μια διάταξη προηγούμενων νόμων. 

Ν. Κεραμέως: Του ν.443. 

Κ. Χατζηδάκης: Βάζει συναρμόδια στην αξιολόγηση τα πανεπιστήμια. 

Π. Κυπριανός: Αυτό δεν είναι κακό. Αυτό δεν είναι καθόλου κακό, δεν το είχα υπόψη μου. 
Θα σας πω γιατί δεν είναι κακό. 
Κύριε Χατζηδάκη, αυτό το κείμενο, που είναι ευρωπαϊκή πολιτική για την αξιολόγηση και το τηρούμε, έχουμε περάσει εκεί μεγάλο κομμάτι της δικής μας νομοθεσίας, έχει φτιαχτεί από τέσσερις θεσμούς, στους οποίους δεν συμμετείχαμε πάλι. 

Είναι από την ΕΚΑ, που είναι το καπέλο της ΑΔΙΠ, ο ευρωπαϊκός οργανισμός, είναι η Ένωση Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, τα πανεπιστήμια συμμετέχουν θεσμικά, είναι η Ένωση Ευρωπαίων Φοιτητών. Γι' αυτό ήμουν πολύ αντίθετος στον νόμο 4009 διότι όταν στην Ευρώπη όλοι έλεγαν να συμμετέχουν οι φοιτητές και ο νόμος 4009 έκοβε το δικαίωμα αυτό. Από τότε ήμουν αντίθετος και έγραψα και κείμενα στο συγκεκριμένο θέμα. 

Υπάρχει και ένας τέταρτος θεσμός, είναι ο θεσμός που ανέφερα στον κ. Κουράκη η EURAS, είναι αυτή που ασχολείται με τις τριτοβάθμιες σχολές, εκτός πανεπιστημίων. Τέσσερις θεσμοί το έφτιαξαν αυτό. Συμμετείχε πάρα πολύ η Ένωση Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. 

https://www.esos.gr/arthra/61073/p-kyprianos-pote-den-leitoyrgo-san-napoleontas




Aν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Π.Κυπριανός: “Ποτέ δεν λειτουργώ σαν Ναπολέοντας” (Ως Ολετήρας;)... Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 5:15 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.