Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Κώστας Μπαργιώτας: «Έκτρωμα ο νόμος για την Παιδεία που οδηγεί σε διάλυση των ΤΕΙ»



Κόντρα με Γαβρόγλου για τη συγχώνευση στην Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής
«Έκτρωμα ο νόμος για την Παιδεία που οδηγεί σε διάλυση των ΤΕΙ»

Έντονα επικριτικός ήταν ο βουλευτής Λάρισας με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, κ. Κώστας Μπαργιώτας, κατά τη χθεσινή του τοποθέτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».
«Η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου για το νομοσχέδιο είναι μνημείο κακονομίας και αποδεικνύει την προχειρότητα με την οποία γίνεται αυτή η παρέμβαση και ενδεχομένως τις σκοπιμότητες που πρυτάνευσαν στη διαδικασία αυτή. Για τα πανεπιστημιακά ερευνητικά έργα, για το πάρκο Ευρίπου, το Αβερώφειο κέντρο στην Λάρισα, την ίδρυση νέων σχολών, την χρηματοδότηση στη συνένωση των πανεπιστημίων και το ύψος της δαπάνης δεν παρασχέθηκαν καθόλου στοιχεία από το υπουργείο. Καμία κοστολόγηση, ούτε προϋπολογισμός ούτε πρόβλεψη δαπανών για το πώς θα γίνουν οι εν λόγω μεταρρυθμίσεις…» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, τόνισε την έλλειψη εθνικού πλαισίου για την παιδεία. «Η ίδρυση τριών Ερευνητικών Κέντρων μέσα σε δύο Πανεπιστήμια, ταυτοχρόνως, χωρίς λεφτά, επίσης δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα. Και για να είμαι δίκαιος, όταν έγινε, απέτυχε και παρήγαγε εκτρώματα, για τον απλούστατο λόγο ότι τα πράγματα γίνονται «λάχα, λάχα κι αν έχω και όταν έχω και αν δεν έχω και ποιος με πιέζει και ποιος είναι πελάτης μου και ποιος είναι δικός μου και ποιος είναι αντίπαλος μου». Αυτό προσπαθεί να κάνει σήμερα το Υπουργείο, μόνο που βρήκε έναν καλύτερο τρόπο. Μαζί με τη συρρίκνωση των Ιδρυμάτων εισάγει τον πληθωρισμό των Σχολών. Είναι μια τεράστια αντίφαση. Πάμε να συρρικνώσουμε τα Τμήματα, τα Πανεπιστήμια, τα Ανώτατα μας Ιδρύματα - γιατί έχουμε πολλά- και ταυτόχρονα δημιουργούμε περίπου τις διπλάσιες Σχολές και Τμήματα από αυτά που είχαμε. Δεν βγαίνει πολύ νόημα. Τουλάχιστον, ως προσέγγιση, έχει ένα κενό. Συγχωρέστε με αλλά εγώ δεν κατάλαβα, αυτά τα χρόνια και αυτές τις μέρες, ποιος είναι ο στόχος και πώς αντιλαμβάνεται το ρόλο του πανεπιστημίου στην κοινωνία η Κυβέρνηση. Ως καθοδηγητή της οικονομίας, που είπε η κ. Αναγνωστοπούλου; Είναι μια άποψη. Ως δεξαμενή μετακύλισης της ανεργίας από τα 18 στα 28; Είναι μια άλλη άποψη. Είναι μια υποψία επίσης, από τον τρόπο που διευρύνονται διαρκώς οι θέσεις των τμημάτων. Ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο γίνονται οι παρεμβάσεις και σε ποιο εθνικό πλαίσιο μπαίνουμε; Όταν δεν υπάρχει εθνικός στόχος για την παιδεία, παράγονται εκτρώματα συνήθως ή διαφορετικά πράγματα από αυτά που θέλει το εθνικό συμφέρον».

Τέλος, αναφέρθηκε στη Θεσσαλία ειδικότερα, τονίζοντας ότι «Οι Σχολές φεύγουν και πάνε βόλτα για να μην φωνάζει - δεν λέω ονόματα, θέλω να φύγω από τα τοπικά. Φεύγει η μία από την Καρδίτσα και πάει αλλού, διότι φωνάζει ο δήμαρχος. Κλείνει η άλλη, γιατί κάποιος πελάτης μας, σε κάποιο άλλο πανεπιστημιακό Ίδρυμα ή σε κάποιο ιδιαίτερο ΙΕΚ, δεν θέλει Ιατρικά Εργαστήρια στη Θεσσαλία και ούτω καθεξής. Η χωροταξική κατανομή των τμημάτων στο προβληματικό περιβάλλον της Θεσσαλίας, τόσο του ΤΕΙ αλλά πολύ περισσότερο του πανεπιστημίου, με το μοντέλο ανάπτυξης σε τέσσερις πόλεις που γίνονται πέντε, με την ενσωμάτωση της Λαμίας δεν επιφέρει καμία απολύτως αλλαγή. Η διοικητική συγχώνευση δημιουργεί κάποιες συνέργειες ,που είμαι έτοιμος να τις παραδεχτώ, στην πραγματικότητα όμως καμία άλλη αλλαγή δεν υφίσταται. Το μοντέλο της διασποράς των τμημάτων σε πολλά τμήματα ταυτόχρονα δεν αλλάζει και δεν βελτιώνεται με αυτή την προοπτική όταν λείπει ένα συγκεκριμένο πολιτικό πλαίσιο και στόχος για τα επόμενα είκοσι χρόνια».

Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση της ομιλίας του κ. Μπαργιώτα: 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Να απαντήσω εγώ στην ερώτηση της κας Τζούφη με ερώτηση. Διορθώστε με αν κάνω λάθος γιατί δεν τη διάβασα όλη. Τα κριτήρια είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που πρέπει να γίνει, το πώς γίνονται οι διορισμοί. Δεν είναι αν δεν κάνω λάθος προκήρυξη θέσεων και υπάρχει μια τεράστια διαφορά από το νομοθετώ το πώς θα κάνω τους διορισμούς με το θα κάνω τους διορισμούς. Θα μου επιτρέψετε, επειδή οι 15.000 διορισμοί προκηρύσσονται από την εποχή του κ. Μπαλτά και επαναλαμβάνονται κάθε τρίμηνο…
ΜΕΡΟΠΗ ΤΖΟΥΦΗ (Υφυπουργός Παιδείας, Ενέργειας και Θρησκευμάτων): Να σας απαντήσω. Οι 4.500 θέσεις είναι εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό και έχει τελειώσει.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ : Μακάρι, αλλά επειδή η ιστορία - και δεν αφορά εσάς, αλλά αφορά την κυβέρνηση σας διαχρονικά- είναι τέσσερα χρόνια, κλείνουμε τέσσερα χρόνια το Γενάρη, δηλαδή, σε δέκα ημέρες.
ΜΕΡΟΠΗ ΤΖΟΥΦΗ (Υφυπουργός Παιδείας, Ενέργειας και Θρησκευμάτων): Το ότι οι 4.500 θέσεις είναι εγγεγραμμένες στο προϋπολογισμό το είδατε.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Μα και στην υγεία είναι εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό από την εποχή του Βορίδη. Αν τις φέρετε προφανώς και θα το αναγνωρίσουμε και μακάρι να γίνουν, γιατί έχετε δίκιο χρειάζονται, το λέμε όλοι. Φέρτε τες όμως γιατί τέσσερα χρόνια λέτε ότι θα κάνουμε διορισμούς και δεν έχετε κάνει. Συνεπώς αυτό εδώ είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, θα το συζητήσουμε ανοιχτά. Είναι ένα θέμα μεγάλο το πώς γίνονται οι διορισμοί στην εκπαίδευση και όχι μόνο στην εκπαίδευση στο δημόσιο. Οι διορισμοί όμως που προκηρύσσονται σαν να έγιναν είναι άλλης τάξης πολιτική. Αυτή είναι η μια παρατήρηση.

Η δεύτερη παρατήρηση έχει να κάνει με τους προϋπολογισμούς και τα λεφτά, γιατί άκουσα και τον κ. Μηταφίδη οξύτατο να μιλάει για προϋπολογισμούς, άκουσα και σας και χωρίς να θέλω να κάνω αντιπολίτευση ή να υπερασπιστώ κανέναν, η αλήθεια λέει ότι τόσο σε απόλυτα νούμερα όσο και σε ποσοστά επί του Α.Ε.Π. σήμερα μετά την οξεία βελτίωση από το 2017 στο 2018 εξακολουθούμε να είμαστε κάτω από τη χρηματοδότηση του 2013. Η αλήθεια είναι ότι πάτο η χρηματοδότηση για την παιδεία - έχω τα στοιχεία, τα διαγράμματα είναι εδώ- έφτασε στους προϋπολογισμούς του 2016 και του 2017, 2,7 % για την παιδεία. 

ΜΕΡΟΠΗ ΤΖΟΥΦΗ (Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Αφού είχε μειωθεί κατά 30%.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Μα, δείτε τα, από το Υπουργείο Οικονομικών. Ήταν 2,92% το 2013.
ΜΕΡΟΠΗ ΤΖΟΥΦΗ (Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Αφού είχε μειωθεί, στους μνημονιακούς χρόνους, κάθετα κατά 30%.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Και σε απόλυτα νούμερα.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Παρακαλώ πολύ, κύριε Μπαργιώτα, μισό λεπτό. 

Κύριοι Συνάδελφοι, κύριε Μπαργιώτα, να πω κάτι. Υπάρχει μια λειτουργικότητα ή μη των τοποθετήσεων. Για να μπορέσει κάποιος να αφομοιώσει τις θέσεις και από τους θεατές της συζήτησης - είναι θεατές και οι ακροατές, δεν είναι μόνον ακροατές, δεν είναι ραδιόφωνο, έχουμε τηλεόραση, είναι λίγο πιο προχωρημένη η τεχνολογία που διαθέτει η Βουλή-, ο κάθε ομιλητής πρέπει να ολοκληρώνει και μπορεί κάποιος να επιστρέφει, να επανέρχεται και να επανατοποθετείται.
Ορίστε, κύριε Μπαργιώτα, συνεχίστε.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Θα συμφωνήσω μαζί σας, κύριε Πρόεδρε.
Δεν θέλω να κάνω αντιπολίτευση, αλλά αυτά είναι τα νούμερα του Υπουργείου Οικονομικών. Αρέσει, δεν αρέσει, μιλώντας σε απόλυτα νούμερα, οι χαμηλότερες χρονιές ήταν το 2016 και το 2017. Αρέσει, δεν αρέσει σε κάποιους άλλους, υπήρξε μια οξεία βελτίωση το 2018. Αρέσει, δεν αρέσει, φέτος είναι παραπάνω τα χρήματα λιγότερο ως προς ποσοστό του Α.Ε.Π.. Και τα δύο έχουν τη σημαντικότητα τους. Και τα δύο φωτίζουν μια διαφορετική πραγματικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια. Δεν λέω τίποτε άλλο.

Είμαστε σε μια τρομακτική δημοσιονομική στενότητα. Ξεκινάμε, λοιπόν -και γι αυτό το χρησιμοποιώ κυρίως σαν εισαγωγή-, με ένα δεδομένο: Δεν υπάρχουν λεφτά για τα επόμενα δέκα, δεκαπέντε χρόνια στο δημόσιο Προϋπολογισμό, για να κάνουμε μεγάλες τομές, εύκολες. Χάθηκαν ευκαιρίες στο παρελθόν, να συμφωνήσω. Αυτή τη στιγμή, είμαστε εδώ και πάμε παραπέρα.

Αρχίζω, λοιπόν, τη συζήτηση για το νομοσχέδιο λίγο ανορθόδοξα, από την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και όχι από το σώμα του νομοσχεδίου . Η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, κατά τη γνώμη μου, είναι μνημείο κακονομίας. Αποδεικνύει την προχειρότητα, με την οποία γίνεται αυτή η παρέμβαση και ενδεχομένως και τις σκοπιμότητες που πρυτάνευσαν σε αυτήν τη διαδικασία.

Τι λέει, λοιπόν, η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους; Για τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα, για το Πάρκο Ευρίπου, για το Αβερώφειο Κέντρο στη Λάρισα, για την ίδρυση των καινούργιων Σχολών, για τη χρηματοδότηση των μεταρρυθμίσεων στη συνένωση των πανεπιστημίων; «Για το ύψος της εν λόγω δαπάνης, δεν παρασχέθηκαν στοιχεία από το Υπουργείο». Κοινώς, δεν υπάρχει ούτε κοστολόγηση στο Υπουργείο, ούτε προϋπολογισμός, ούτε πρόβλεψη δαπανών για το πώς θα γίνουν αυτές οι έρημες μεταρρυθμίσεις.

Επιτρέψτε μου, αλλά και τα μικρά παιδιά ξέρουν ότι για να κάνεις μια μεταρρύθμιση, ακόμα και αν σου αποδώσει και οικονομικά, σε βάθος χρόνου, χρειάζεται να ξεκινήσεις με τα λεφτά στην τσέπη ή με ένα πρόγραμμα. Χρειάζεται αυτό που λέμε επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο να λέει ότι «εγώ δεν έχω ή έχω και θα ιδρύσω 10 Σχολές και όχι 15, διότι δεν έχω να ιδρύσω 15. Έχω να ιδρύσω 10».

Εδώ, αυτό που γινόταν κακώς σε όλη τη Μεταπολίτευση - η ίδρυση Σχολών εδώ, εκεί, χωρίς κανένα κριτήριο-, σήμερα γίνεται σε βιομηχανικό επίπεδο. Η ίδρυση δεκάδων Σχολών, ταυτοχρόνως, σε ένα Ίδρυμα, το οποίο συγχωνεύεται και που αυτό σημαίνει ότι έχει οικονομικές ανάγκες από πολλές πλευρές, δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα.

Η ίδρυση τριών Ερευνητικών Κέντρων μέσα σε δύο Πανεπιστήμια, ταυτοχρόνως, χωρίς λεφτά, επίσης δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα. Και για να είμαι δίκαιος, όταν έγινε, απέτυχε και παρήγαγε εκτρώματα, για τον απλούστατο λόγο ότι τα πράγματα γίνονται «λάχα, λάχα κι αν έχω και όταν έχω και αν δεν έχω και ποιος με πιέζει και ποιος είναι πελάτης μου και ποιος είναι δικός μου και ποιος είναι αντίπαλος μου». Αυτά γινόταν και αυτά γίνονται.

Και με τον τρόπο που πάει να γίνει η συγχώνευση σήμερα, αυτά γινόταν, αυτά γίνονται. Οι Σχολές φεύγουν και πάνε βόλτα για να μην φωνάζει - δεν λέω ονόματα, θέλω να φύγω από τα τοπικά. Φεύγει η μία από την Καρδίτσα και πάει αλλού, διότι φωνάζει ο δήμαρχος. Κλείνει η άλλη, γιατί κάποιος πελάτης μας, σε κάποιο άλλο πανεπιστημιακό Ίδρυμα ή σε κάποιο ιδιαίτερο ΙΕΚ, δεν θέλει Ιατρικά Εργαστήρια στη Θεσσαλία και ούτω καθεξής.

Η αλήθεια είναι, όπως λέει η Αιτιολογική Έκθεση, ότι η μετεξέλιξη των ΚΑΤΕΕ σε Τ.Ε.Ι. - για να μην τα ξαναλέω -, η αναβάθμισή τους σε τριτοβάθμια, ο υπέρ πληθωρισμός των Σχολών που ανέφερα προηγουμένως, ο χωροταξικός κατακερματισμός κ.λπ. δημιούργησαν μια πραγματικότητα στην Ελλάδα, η οποία με μνημονιακή πρωτοβουλία - για να τα λέμε όλα - επέβαλε τη συρρίκνωση των Ιδρυμάτων. 

Αυτό προσπάθησε να κάνει, ατυχώς και χωρίς επιτυχία και χωρίς καλό σχεδιασμό, το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ». 

Αυτό προσπαθεί να κάνει σήμερα το Υπουργείο, μόνο που βρήκε έναν καλύτερο τρόπο. Μαζί με τη συρρίκνωση των Ιδρυμάτων, εισάγει τον πληθωρισμό των Σχολών. Είναι μια τεράστια αντίφαση. Πάμε να συρρικνώσουμε τα Τμήματα, τα Πανεπιστήμια, τα Ανώτατα μας Ιδρύματα - γιατί έχουμε πολλά- και ταυτόχρονα δημιουργούμε περίπου τις διπλάσιες Σχολές και Τμήματα από αυτά που είχαμε. Δεν βγαίνει πολύ νόημα.

Τουλάχιστον, ως προσέγγιση, έχει ένα κενό, έχει ένα ερώτημα. Γιατί συρρικνώνουμε, συγχωνεύουμε, με την ίδια λογική κύριε Υπουργέ. Επιτρέψτε μου…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ( Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Όχι, δεν σας επιτρέπω.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Σας άκουσα. Άκουσα και την κ. Αναγνωστοπούλου, αλλά η αλήθεια είναι ότι λέτε ότι το χωροταξικό ήταν ένα πρόβλημα.
Είναι, έχετε δίκιο. Ήταν και είναι και δεν θίγεται, εμβαθύνεται. Φεύγει η μια σχολή από δω και πηγαίνει η άλλη, αλλά έρχεται μια άλλη στη θέση της και την καλύπτει. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ( Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Ξέρετε τι γίνεται στην Ευρώπη; Έχετε την ελάχιστη γνώση του τι γίνεται;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Ναι, έχω.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ( Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Εάν έχετε, τότε, θεωρείτε την Ελλάδα εκτός Ευρώπης.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Έχει καμία σχέση με τις βόλτες του Τμήματος Διατροφής;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ( Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Ακούστε τι σας λέω. Προφανώς, θέλετε την Ελλάδα εκτός Ευρώπης. Πείτε το, λοιπόν.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Αφήστε τα αυτά. Έτσι;

Επειδή άκουσα πολλά για αυτή την περίφημη μεταρρύθμιση bottom up, ωραίες είναι οι διαβουλεύσεις. Δεν έχει δίκιο όποιος είπε ότι δεν έγιναν. Γιατί στο «Σχέδιο Αθηνά» είμαι σε θέση να ξέρω ότι έγιναν και παρήγαγαν αποτελέσματα που δεν εφαρμόστηκαν ποτέ. Υπήρξαν διαβουλεύσεις στο Υπουργείο Παιδείας πολλές με τους πανεπιστημιακούς, τα τμήματα και τους προέδρους των σχολών, αλλά δεν δημιουργήθηκε τίποτα.

Καλή είναι η διαβούλευση, έγινε, είναι αλήθεια. Υπήρξε μεγάλη διαβούλευση και υπήρξαν και αλλαγές με βάση τη διαβούλευση. Θέλω να είμαι τίμιος. Η διαφορά είναι ότι δεν υπάρχει πλαίσιο, δεν υπάρχει εθνικός σχεδιασμός.

Συγχωρέστε με αλλά εγώ δεν κατάλαβα, αυτά τα χρόνια και αυτές τις μέρες, ποιος είναι ο στόχος και πώς αντιλαμβάνεται το ρόλο του πανεπιστημίου στην κοινωνία η Κυβέρνηση.
Ως καθοδηγητή της οικονομίας, που είπε η κ. Αναγνωστοπούλου;
Είναι μια άποψη.

Ως δεξαμενή μετακύλησης της ανεργίας από τα 18 στα 28;

Είναι μια άλλη άποψη. Είναι μια υποψία επίσης, από τον τρόπο που διευρύνονται διαρκώς οι θέσεις των τμημάτων.

Ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο γίνονται οι παρεμβάσεις και σε ποιο εθνικό πλαίσιο μπαίνουμε;

Αναφέρθηκε προηγουμένως, έχουμε ανάγκη τόσων πολλών πανεπιστημιακών γεωπονικών τμημάτων;
Θίγει, ενδεχομένως και την πόλη μου αυτό, γιατί ιδρύονται δύο. Μεγεθύνεται ταυτόχρονα το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.

Υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας, ξέρουμε πόσο γεωπόνους θέλουμε στη χώρα;

Θέλουμε να έχουμε όσους γεωπόνους χρειαζόμαστε ή θέλουμε γενικώς να παράγουμε γεωπόνους οι οποίοι, ειρήσθω εν παρόδω, καλά είναι να ξέρουν και από πατάτες και από Αριστοτέλη;
Τι ακριβώς επιδιώκουμε;
Εάν δεν έχουμε αυτό το πλαίσιο, οι διαβουλεύσεις των ομάδων, των τοπικών κοινοτήτων, των συντεχνιών εντός των πανεπιστημίων, δημιουργούν άλλα αποτελέσματα. Όσο και αν είναι καλές και δεκτικές και χρήσιμες, όταν λείπει ένα συγκεκριμένο πολιτικό πλαίσιο και στόχος για τα επόμενα είκοσι χρόνια, εθνικός στόχος για την παιδεία, παράγουν εκτρώματα συνήθως ή διαφορετικά πράγματα από αυτά που θέλει το εθνικό συμφέρον.
Συνεπώς, καλά θα ήταν να ξεκαθαρίσουμε πρώτα ότι αυτή η συζήτηση γίνεται μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο εθνικό, ότι ο στόχος των συγχωνεύσεων εξυπηρετεί σε εθνικό επίπεδο κάποια πράγματα.
Εδώ βλέπουμε διαφορετικού τύπου συγχώνευση στην Ήπειρο, που άρχισε αλλιώς με τελείως διαφορετικό τρόπο και διαφορετική πρόταση στη Θεσσαλία, όπου οι επιδιώξεις κάποιων ομάδων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας είναι διαφανείς σε όλη τη διαδικασία. Είναι συγκεκριμένες και οι επιδιώξεις τους υπήρξαν διαφανείς.
Άλλαξαν κάποια πράγματα, δόξα τω Θεώ.
Ακούμε για άλλες συγχωνεύσεις που θα γίνουν με άλλους τρόπους. Με διαφορετικό τρόπο γίνεται η αλλαγή για το Διεθνές πανεπιστήμιο, έχει άλλους όρους.
Ποιος είναι ο λόγος για όλη αυτή τη διαφορά, τι εξυπηρετείται με όλες αυτές τις διαφοροποιήσεις;
Δεν μπόρεσα να καταλάβω. Δεν λέω ότι υπάρχουν κακές προθέσεις, συνωμοσίες ή οτιδήποτε άλλο. Σίγουρα, όμως, δεν υπάρχει σχέδιο. Δεν υπήρξε σχέδιο από την αρχή και δεν υπάρχει και εθνικός στόχος. Ο εθνικός στόχος δεν εξυπηρετείται κάνοντας συγχωνεύσεις και ταυτόχρονα δημιουργώντας τμήματα χωρίς καμία λογική.
Λυπάμαι, αλλά η βόλτα του Τμήματος Διαιοτολογίας από τη μια στην άλλη και η προσκόλλησή της στη Γυμναστική Ακαδημία, στο ΤΕΦΑΑ, δεν έχει εξωτερική λογική άλλη εκτός από την εξυπηρέτηση τοπικών συμφερόντων.
Δεκτό και αυτό σε μια λογική, αλλά μπορούμε να το συζητήσουμε και να το πούμε. Πρέπει να μπορούμε να συζητάμε με βάση ένα σχέδιο και μια προοπτική.
Άκουσα προηγουμένως για τις κτηνιατρικές. Γιατί να γίνει κτηνιατρική;
Αν κατάλαβα καλά, κύριε Υπουργέ, είστε δεκτικός στη δημιουργία και άλλης κτηνιατρικής σχολής.
Χρειαζόμαστε και άλλη κτηνιατρική σχολή;
Έχουμε στοιχεία που να λένε ότι έχουμε έλλειψη κτηνιάτρων ή ότι θα αποκτήσουμε έλλειψη κτηνιάτρων τα επόμενα δέκα χρόνια ή τεχνολόγων τροφίμων ή οτιδήποτε;
Δεν έχω τέτοια εικόνα, μπορεί να κάνω και λάθος.
 
Πώς, όμως, θα ιδρύσουμε, επειδή κάποιο πανεπιστήμιο έχει την ευγενή φιλοδοξία να αποκτήσει ακόμη μια κτηνιατρική σχολή;

Αυτό είναι αρκετό από μόνο του, ως κριτήριο, για να δημιουργηθεί μια καινούργια σχολή;

Όπως είπα και προηγουμένως, για τη χωροταξική κατανομή των τμημάτων στο προβληματικό από την ίδρυσή του περιβάλλον της Θεσσαλίας, τόσο του Τ.Ε.Ι. αλλά κυρίως του Πανεπιστημίου, με το μοντέλο της ανάπτυξης σε τέσσερις πόλεις, που γίνονται πέντε με την ενσωμάτωση της Λαμίας, καμία αλλαγή δεν επέρχεται.

Αν η διοικητική συγχώνευση δημιουργεί ορισμένες συνέργιες, που είμαι έτοιμος να τις παραδεχτώ, στην πραγματικότητα καμία άλλη αλλαγή δεν υφίσταται. Το προβληματικό, εξαρχής, μοντέλο της διασποράς των Τμημάτων σε πολλά Τμήματα ταυτόχρονα, δεν αλλάζει και δεν βελτιώνεται με αυτή την προοπτική.

Όπως είπε και ο κ. Γρηγοράκος προηγουμένως, θα ήταν ευχής έργο να το είχαμε συζητήσει. Θα είναι ευχής έργο, κάποια στιγμή, να μπορέσουμε να συζητήσουμε ένα εθνικό πρόγραμμα για την Υγεία. Δεν περιλαμβάνει μόνο τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια, δεν περιλαμβάνει μόνο την ανάγκη να αποκτήσουμε Τεχνολογική Εκπαίδευση- που σπεύδω να παραδεχθώ, ότι ο τρόπος με τον οποίον έχει νομοθετηθεί, εντός των Πανεπιστημίων και με την ευθύνη των Πανεπιστημίων, είναι θελκτικός και ελπίζω πραγματικά ότι θα αποδώσει- έχει να κάνει και με την Δευτεροβάθμια, έχει να κάνει γενικά με την Παιδεία στη χώρα, η οποία «χωλαίνει» από πολλά χρόνια. «Χωλαίνει» και δυστυχώς επιδεινώνεται όλα αυτά τα χρόνια, γιατί κάθε Υπουργός εφαρμόζει κάτι διαφορετικό, το οποίο συνήθως καταργεί ακόμη και τις αλλαγές του Υπουργού της ίδιας Κυβέρνησης που διαδέχθηκε.

Με αυτό τον τρόπο, πολύ λίγα πράγματα μπορούμε να κάνουμε και πολύ λίγα πράγματα μπορούν να αποδώσουν. Ελάχιστες χώρες στον πλανήτη έχουν δει τόσες πολλές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, οι οποίες δεν απέδωσαν στο τέλος, σχεδόν τίποτα.

Σας ευχαριστώ.
 
 
 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Κώστας Μπαργιώτας: «Έκτρωμα ο νόμος για την Παιδεία που οδηγεί σε διάλυση των ΤΕΙ» Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 8:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.