Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

O Oλετήρας των ΤΕΙ πρόεδρος της ΑΔΙΠ .... Κανένας ''πρόθυμος'' δεν πάει χαμένος



O Ολετήρας των ΤΕΙ πρόεδρος της ΑΔΙΠ.... Ο ''Αρχι-Τέκτων'' της διάλυσης της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Π.Κυπριανός ανταμείφθηκε για τις ''πολύτιμες υπηρεσίες'' του από τον κύριο ''Κωνσταντίνο'' Γαβρόγλου και είναι ο νέος πρόεδρος της ΑΔΙΠ... 

Ο “Αρχιτέκτονας” των καταργήσεων των ΤΕΙ Π. Κυπριανός γίνεται πρόεδρος της ΑΔΙΠ η οποία όμως διαφωνεί με τις συγχωνεύσεις.... 

Αναλυτικά βάση δημοσίευσης του esos,gr: 

Να αξιολογηθούν όλες οι αξιολογήσεις όλων των τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που έγιναν από εξωτερικούς αξιολογητές 

Αυτό είχε προαναγγήλλει ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, ένα χρόνο πριν και είχε τονίσει: 

Α. Η αξιολόγηση δεν έχει κανένα νόημα να έρθουν οι δικοί μου γνωστοί από το εξωτερικό και να με αξιολογήσουν. 

Β. Η αξιολόγηση έχει νόημα εάν συγκεντρωθούν αυτές οι αξιολογήσεις και δούμε με βάσει αυτές τι άλλο μπορούμε να κάνουμε αναπτυξιακό. 

Η εξαγγελία αυτή μέχρι σήμερα δεν υλοποιήθηκε, και μετά την πολύμηνη κόντρα με την ΑΔΙΠ ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε σήμερα ότι θα τοποθετήσει πρόεδρο αυτής της ανεξάρτησης αρχής τον “αρχιτέκτονα” των συγχωνεύσεων των ΑΕΙ Ειδικό Σύμβουλό του , Καθηγητή του Παν. Πατρών. Παντελή Κυπριανό. 

Ο Π. Κυπριανός θα αναλάβει πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής η οποία και στην ετήσια έκθεση που εξέδωσε τον Σεπτέμβρη χαρακτήρισε ακατάλληλο τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζεται η ένταξη υφιστάμενων προγραμμάτων σπουδών των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα σε Ιδρύματα του Πανεπιστημιακού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. 

Την ανακοίνωσης αυτής προηγήθηκαν κόντρες μεταξύ του υπουργού Παιδείας και της ΑΔΙΠ , δια της προέδρου της Καθηγήτριας του ΑΠΘ Ν. Παισίδου. 

Θυμίζουμε τις δηλώσεις και των δύο πλευρών: 

Κ. Γαβρόγλου (7-1-19) Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι δεν θέλω να ανοίξω αυτόν τον φάκελο, αλλά αυτή τη στιγμή δεν θέλαμε εμπλοκή της ΑΔΙΠ (σ.σ. στις συγχωνεύσεις των ΑΕΙ), γιατί η ΑΔΙΠ έχει εμπλακεί με το θέμα της πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών, κάτι που η πανεπιστημιακή κοινότητα έχει γογγύζει από την γραφειοκρατία ενός πράγματος με πολύ μεγάλο ερωτηματικό, ως προς το ακαδημαϊκό αποτέλεσμα, για το οποίο εμείς δεν έχουμε καμία απολύτως ευθύνη για ρωτήστε πραγματικά τους πανεπιστημιακούς, τι σημαίνει όλη αυτή η χαρτούρα περί πιστοποίησης". 

Πρόεδρος της ΑΔΙΠ (8-1-19): 1. Η ΑΔΙΠ έχει ως αρμοδιότητα τη διατύπωση γνώμης, από την οποία δεν παραιτείται, δεν την υποτιμά και ουδέποτε προφασίστηκε φόρτο εργασίας. Δουλειά της είναι τόσο η πιστοποίηση όσο και η γνωμοδότηση. 

2. Η πιστοποίηση δεν είναι απλώς μια αποδεκτή διαδικασία διασφάλισης ποιότητας, αλλά επιθυμητή και ωφέλιμη για τα Ιδρύματα σύμφωνα με τις δηλώσεις τους, τόσο στο πλαίσιο της πρόσφατης Συνόδου των Πρυτάνεων των Πανεπιστημίων, όσο και των έγγραφων και δημοσιευμένων δηλώσεων τους, όπως του ΕΚΠΑ, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, του Δημοκριτείου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και άλλων. 

3. Δεν υπάρχει «χαρτούρα» πιστοποίησης, όλα γίνονται ηλεκτρονικά, βάσει της υφιστάμενης ακαδημαϊκής δραστηριότητας και τίποτα δεν είναι πρόσθετο. 

ΑΔΙΠ-ΕΚΘΕΣΗ 2018: “Ακατάλληλος ο τρόπος με τον οποίο αποφασίζεται η ένταξη υφιστάμενων προγραμμάτων σπουδών των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα σε Ιδρύματα του Πανεπιστημιακού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης” 

ΑΔΙΠ-ΕΚΘΕΣΗ 2018: Η μειωμένη χρηματοδότηση, ο μεγάλος αριθμός φοιτητών, η μεγάλη αναλογία φοιτητών ανά διδάσκοντα, η παρατεταμένη διάρκεια σπουδών για το 42% των φοιτητών, η αδυναμία προσέλκυσης φοιτητών και διδακτικού προσωπικού από το εξωτερικό και οι δυσκολίες στην ανάπτυξη αποτελεσματικών διοικητικών υπηρεσιών (π.χ. φοιτητικής μέριμνας, διασύνδεσης με την αγορά εργασίας, διασφάλισης ποιότητας) λόγω υποστελέχωσης, θεωρούνται από τα σημαντικότερα προβλήματα, που περιορίζουν την αποτελεσματικότητα της ανώτατης εκπαίδευσης. 

Κ. Γαβρόγλου (15-2-18): Η ΑΔΙΠ έχει μια πολύ συγκεκριμένη δουλειά όχι να λέει, αν κάτι πρέπει να γίνει Πανεπιστημιακό Τμήμα ή όχι, αλλά να το αξιολογήσει σύμφωνα με τα κριτήρια που υπάρχουν. 
(Απαντώντας στις αιχμές Βουλευτών ότι η ΑΔΙΠ δεν κατέθεσε έγγραφη γνωμοδότηση για τη συγχώνευση του ΤΕΙ Αθήνας με το ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ). 

19-2-17 (Βουλη) Κ. Γαβρόγλου: Θα ήθελα να σας διαβάσω κομμάτια από το έγγραφο που έχει σταλεί στα Πανεπιστήμια και έχει ξεσηκώσει ένα τεράστιο αριθμό διδασκόντων ως προς τις πιστοποιήσεις. 
Είναι ένα έγγραφο που έχει έρθει από την ΑΔΙΠ. Είναι ένα αναλυτικό έγγραφο σε σχέση με τις πιστοποιήσεις και λέει ότι «τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και δηλώνουν τι αναμένεται ότι είναι ο φοιτητής ικανός να κάνει, όταν ολοκληρώσει επιτυχώς ένα μάθημα, ή μία ενότητα μαθήματος ή και ένα πρόγραμμα σπουδών. 

Αυτή η μετρήσιμη ικανότητα του φοιτητή διαφοροποιεί τα μαθησιακά αποτελέσματα από τους, σχετικά, απροσδιόριστους σκοπούς και στόχους κάθε μαθήματος που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως στην περιγραφή κάθε μαθήματος». 

Πρώτον, υπάρχει ένα θέμα στη σύνταξη των ελληνικών, αλλά ας πάμε παρακάτω. Το δεύτερο είναι το εξής. «Τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και δηλώνουν τι αναμένεται ότι είναι ο φοιτητής ικανός να κάνει;» Αν πάρει, δηλαδή, 5,5 σε ένα μάθημα, ξέρουμε τι είναι ικανός να κάνει και αν πάρει 7,5 ξέρουμε ότι είναι ικανός να κάνει διαφορετικά πράγματα; 

Το σημαντικότερο, όμως, είναι, ότι στη συνέχεια αυτό το έγγραφο στέλνεται στα Πανεπιστήμια και τους Πανεπιστημιακούς και μέσα σε αυτό το έγγραφο υπάρχει ένας πίνακας που λέει: «γνώση είναι η ανάκληση δεδομένων ή πληροφορίας. Ενδεικτικά ρήματα που χρησιμοποιούνται για τη συγγραφή των μαθησιακών αποτελεσμάτων στην Έκθεση των Τμημάτων είναι περιγράφω, συνδυάζω, προσδιορίζω, αναγνωρίζω, επιλέγω, δηλώνω, κ.λπ.» 

Δεύτερον, «κατανόηση είναι η ερμηνεία προβλημάτων, δήλωση ενός προβλήματος με διαφορετικές λέξεις και τα ρήματα σε αυτά είναι διακρίνω, εξηγώ, εκτιμώ, γενικεύω, κ.λπ.» 

Τρίτον, τι σημαίνει «εφαρμογή». «Είναι η χρήση μιας έννοιας σε νέα πλαίσια» και πάει λέγοντας. 

Θα σας παρακαλούσα να αποσύρετε αυτό το έγγραφο. Είναι υποτιμητικό για τους Πανεπιστημιακούς και δεν είναι σωστά αυτά τα έγγραφα. Αυτά τα έγγραφα είναι κωδικοποιήσεις που χρησιμοποιούνται από διάφορους Οργανισμούς. Μέσα σε αυτή τη λογική, της ποσοτικοποίησης, της κωδικοποίησης, δηλαδή της πλήρους απλοποίησης και άρα «απονεύρωσης» του εκπαιδευτικού εγχειρήματος. 

Νομίζω ότι η ΑΔΙΠ -και έχει τέτοια δείγματα- θα πρέπει να μας συνηθίσει στη συνθετότητα των προβλημάτων και όχι στην κωδικοποίηση με αυτούς τους τρόπους. 

Νικολέτα Παισίδου(Πρόεδρος της ΑΔΙΠ): Θα ήθελα να μάθω την ημερομηνία αποστολής αυτού του εγγράφου. 

Κ. Γαβρόγλου: Δεν ξέρω την ημερομηνία. Ξέρω ότι αναφέρονται σε διάφορους νόμους, εγκυκλίους, ΦΕΚ, κ.λπ.. Μπορώ, όμως, να σας το στείλω. Πάντως, είναι ένα έγγραφο που έχει πάει στα Πανεπιστήμια. 

Νίκη Κεραμέως: Κύριε Υπουργέ, εξεπλάγην από την τοποθέτησή σας. Μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση, πραγματικά. Εξεπλάγην από την τοποθέτηση του κ. Υπουργού και δεν σκόπευα να πάρω το λόγο. 

Η ΑΔΙΠ είναι μια ανεξάρτητη αρχή, διοικητικά αυτόνομη. Αυτό το οποίο παρακολουθήσαμε πριν από λίγο και ο τρόπος με τον οποίον απευθυνθήκατε στην ΑΔΙΠ, εμένα, πραγματικά, με άφησε άφωνη. 

Βεβαίως, να ασκούμε όλοι κριτική. Θα περίμενε κανείς, όμως, από τον Υπουργό, εάν θεωρεί ότι υπάρχουν τρωτά σημεία, να προτείνει τρόπους βελτίωσης και όχι να απευθύνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο σε μια ανεξάρτητη αρχή, φτάνοντας σε σημείο να ζητάει απόσυρση εγγράφου μιας αυτόνομης ανεξάρτητης αρχής. 

Κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι οφείλετε να ανακαλέσετε αυτή τη θέση σας και μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν ανεξάρτητες αρχές για συγκεκριμένο λόγο, οι οποίες δεν υπάγονται σε εντολές της Κυβέρνησης ή μελών της. 

Κ. Γαβρόγλου: Είναι λίγο δύσκολο να αποδεχθεί κανείς υποδείξεις για το πώς θα μιλάει στη Βουλή. Νομίζω ότι πρέπει να αφήσουμε τον καθένα μας να εκφραστεί όπως θεωρεί ο ίδιος σωστό και να μη λέμε πως ο καθένας πρέπει να εκφράζεται εδώ μέσα. 

Αν η Ν.Δ. έχει πρόβλημα με δημοκρατικές διαδικασίες, οι υπόλοιποι σε αυτή την αίθουσα, ενδεχομένως, να μην έχουμε. Η ισότιμη συζήτηση είναι το ζητούμενο στις δημοκρατικές κοινωνίες και στη δημοκρατική συζήτηση. 

Εγώ δε ζήτησα, δεν έδωσα εντολή… 

Νίκη Κεραμέως: Ζητήσατε απόσυρση. 

Κ. Γαβρόγλου: Εγώ ζήτησα και παρακάλεσα να αποσυρθεί ένα έγγραφο που πολλοί πανεπιστημιακοί θεωρούν ότι τους προκαλεί και τους θίγει. 
Εάν εσείς νομίζετε ότι το συγκεκριμένο έγγραφο και μπορώ να σας το δώσω, τιμά τις λειτουργίες και τις διαδικασίες στην εκπαίδευση, θα ήθελα πάρα πολύ να το πείτε. Όχι κρυβόμενη πίσω από διαδικασίες που λένε: ότι αποφασίσει κάποιος άλλος είναι καλώς καμωμένο. 

Εδώ, Θέλω να ξέρω και τις απόψεις σας. 

Θεωρείται ορισμός της γνώσης και ποια ρήματα πρέπει να χρησιμοποιηθούν, ότι είναι πράγματα που τιμούν την πανεπιστημιακή κοινότητα για τα προγράμματα σπουδών; Αν το θεωρεί κάποιος, να το δούμε, μπορεί να κάνω εγώ λάθος. Εγώ όμως θεωρώ ότι δεν κάνω και για αυτό θα παρακαλούσα ειδικά αυτό να μην το συνεχίσουμε, γιατί έχω και άλλα πολλά και να μπούμε σε άλλα ουσιαστικά ζητήματα. Νομίζω, ότι η έκκληση για απόσυρση, θα είναι και τιμητικό προς την Ανεξάρτητη Αρχή, διότι είμαι σίγουρος ότι μπορεί να έχει γίνει και εντελώς για γραφειοκρατικούς λόγους, το ζω και εγώ κάθε μέρα και για τα κόμματα, τα οποία θέλουν να θεωρούν ότι υπερασπίζονται την εκπαίδευση. 

Νικ. Παισίδου: Καταρχήν, θα ήθελα να εκφράσω ένα συναίσθημα απογοήτευσης, διότι κληθήκαμε εδώ να παρουσιάσουμε την έκθεση, δεν κληθήκαμε για να κάνουμε κάτι παραπάνω, οπότε, δεν μπορούσαμε να υπεισέλθουμε σε θέματα αναγκαιότητας αξιολόγησης κ.λπ. Στα οφέλη της αξιολόγησης αναφερθήκαμε. 

Επίσης, απαντώντας στον κ. Υπουργό, θα ήθελα να πω, αν είναι δυνατόν να μου γνωστοποιηθεί και εμένα αυτό το έγγραφο. Αυτό το έγγραφο μπορεί να στάλθηκε το 2014, ίσως, δεν γνωρίζω, πάντως σε ό,τι αφορά την ΑΔΙΠ και την αποστολή συγκεκριμένων εγγράφων για την πιστοποίηση, τα έχω στη διάθεσή σας για να δείτε τί στείλαμε στα πανεπιστήμια, τα οποία μάλιστα, θέλω να τονίσω, ότι ασμένως υποδέχθηκαν αυτή τη συνέχιση της αξιολόγησης υπό τη μορφή πιστοποίησης και συμμετέχουν σε διάφορες συναντήσεις εργασίας, τις οποίες έχουμε ξεκινήσει για να ενημερωθούν σχετικά με τη διαδικασία της πιστοποίησης. 

Για αυτό το λόγο, θα ήθελα παρακαλώ πολύ, να γνωρίσω αυτό το έγγραφο. Φυσικά, θα ανέμενα, αν υπήρχε ένα τέτοιο έγγραφο, έτσι όπως το θέσατε, ως θύελλα αντιδράσεων, μια επιστολή προς την ΑΔΙΠ από κάποιον εν πάση περιπτώσει, τον οποίο αυτό το έγγραφο εξόργισε τόσο πολύ. Στην ΑΔΙΠ, εξ’ όσων γνωρίζω, δεν έχει έρθει κάποιο έγγραφο διαμαρτυρίας από κάποιο πανεπιστήμιο ή από κάποιο μεμονωμένο μέλος ΔΕΠ. 

Γ. Μαυρωτάς: Θεωρώ, ότι η ΑΔΙΠ εδώ σήμερα δέχεται μια άδικη επίθεση. Αυτό θεωρώ και από τον κ. Υπουργό που όταν ξεκίνησε θεώρησε, ότι θα έπρεπε να του πει κάτι διαφορετικό από αυτά που ήταν στην έκθεση, όμως η ημερήσια διάταξη έλεγε «Παρουσίαση της Έκθεσης» και από τους βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. που θεωρούν, ότι μια Ανεξάρτητη Αρχή πρέπει να υπακούει στα κελεύσματα του Υπουργού και του λαού. Όχι, οι Ανεξάρτητες Αρχές είναι για άλλο πράγμα, δεν είναι γι’ αυτό. Σε σχέση τώρα με το έγγραφο που παρουσιάστηκε, θα πρέπει να δούμε, εάν πράγματι έχει στείλει η ΑΔΙΠ ένα τέτοιο έγγραφο, το οποίο μας διαβάσατε κύριε Υπουργέ, ή αν ήταν κάποιο παλαιότερο. Γενικά αυτοί που σας το έδωσαν, μήπως θα πρέπει να μας απαντήσετε, αν είναι κάτι το οποίο εισηγείται τώρα και να πω ακόμη, με τρόμαξε λίγο η αλλεργία που δείξατε απέναντι στην ποσοτικοποίηση των διαφόρων …. 

Κ. Γαβρόγλου: Το έγγραφο που στάλθηκε θεωρείται ότι είναι ένα σοβαρό ……μα θέμα ημερομηνίας είναι κύριε Μαυρωτά; Είναι σοβαρό το περιεχόμενο, πείτε ότι το έστειλα εγώ…. 

Γ. Μαυρωτάς: Θα μας το δείξετε να το δούμε; 

Κ. Γαβρόγλου: Α! όχι αυτά που ακούσατε; Θέλετε να το δείτε; 

Γ. Μαυρωτάς: Να το δούμε, να αποκομίσουμε κάποια γνώμη γι’ αυτό. 

Κ. Γαβρόγλου: Μου κάνει τρομερή εντύπωση ότι ενώ όλα είναι επί του προφορικού, αυτό θέλετε να το δείτε. Τώρα λοιπόν θα σας το στείλω μα αυτό είναι πρόβλημα της ΑΔΙΠ ενδεχομένως. Εγώ τώρα θα σας το στείλω και στους δύο και θα ήθελα να τοποθετηθώ, επί του περιεχομένου, αν συμφωνείτε με αυτό το έγγραφο η όχι. Αυτό σας παρακαλώ. 

https://www.esos.gr/arthra/60785/o-yp-paideias-proaniggeile-nees-axiologiseis-ol on-ton-tmimaton-ton-panepistimion


Aν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
O Oλετήρας των ΤΕΙ πρόεδρος της ΑΔΙΠ .... Κανένας ''πρόθυμος'' δεν πάει χαμένος Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 10:55 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.