Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Συνέντευξη του προέδρου της Π.Ε.Π.Τε.Γ. Γιάννη Πετράτου στο logiastarata.gr


Συνέντευξη στο logiastarata.gr του προέδρου της Π.Ε.Π.Τε.Γ., Γιάννη Πετράτου , στην οποία γίνεται μια παρουσίαση της Ένωσης και των σκοπών της. Παράλληλα, αναφέρεται στις πρόσφατες εξελίξεις στον εκπαιδευτικό χώρο μετά την κατάθεση του νέου νομοσχεδίου στη Βουλή από τον υπουργό Παιδείας, κ.Γαβρόγλου, για την ανώτατη εκπαίδευση αλλά και τα θέματα που υπάρχουν με τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Κύριε Πετράτο δώστε μας κάποιες διευκρινήσεις για την Π.Ε.Π.Τε.Γ. Ποια είναι η Π.Ε.Π.Τε.Γ. & ποιοι οι σκοποί της ;

Η Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Τεχνολόγων Γεωπόνων αποτελεί τον επιστημονικό και επαγγελματικό φορέα των Γεωπόνων αποφοίτων των Γεωπονικών τμημάτων των Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα και ιδρύθηκε το 1980 και από τότε έχει συνεχή παρουσία στα δρώμενα του Ανώτατου Τεχνολογικού Τομέα

H ένωση ιδρύθηκε με βασικούς στόχους την προάσπιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μελών της, την προάσπιση και εξύψωση της επιστημονικής & τεχνολογικής στάθμης των μελών της, την συμβολή στην προαγωγή της Γεωπονικής επιστήμης και των Κλάδων της και των επιστημών που εμπίπτουν στις γεωτεχνικές επιστήμες και το περιβάλλον.

Επίσης ένα από τα κυρίαρχα ζητούμενα σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι η συμβολή στην οικονομική και παραγωγική ανάπτυξη της χώρας, μέσα από την συμμετοχή των μελών της στην δημιουργία νέας γνώσης από την συμμετοχή τους στην εφαρμοσμένη και πρωτογενή έρευνα και την συνεχή διερεύνηση των προβλημάτων της Ελληνικής Πρωτογενούς Παραγωγής και η προώθηση προτάσεων προς τους αρμόδιους Φορείς για την επίλυση τους.

Πέρα από όλα αυτά βλέπουμε ότι υπάρχουν κάποια θέματα αντιπαράθεσης στον κλάδο σε τι οφείλεται όλο αυτό;

Κατ αρχήν θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι οι Γεωπόνοι Π.Ε. είναι πτυχιούχοι της Ανώτατης εκπαίδευσης όπως και εμείς, μόνο που αυτοί είναι πενταετούς διάρκειας φοίτησης και εμείς τετραετούς, θεωρώ ότι ουσιαστικό πρόβλημα δεν υπάρχει καθώς εμείς απλά διεκδικούμε αυτά που μας αναλογούν και τίποτα παραπάνω.

Απλά έχει τεράστιες ευθύνες η Ελληνική πολιτεία γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει αποκαταστήσει πλήρως τον Ακαδημαϊκό ρόλο των Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού τομέα, με αποτέλεσμα να μπλέκονται σε πολλές περιπτώσεις οι επαγγελματικές δεξιότητες. Πέραν αυτού, υπάρχει μεγάλο έλλειμμα ενημέρωσης για το ποια είναι τα ΑΕΙ στην Ελλάδα και επομένως ποια τα επαγγέλματα που ασκούνται από τους πτυχιούχους τους με βάση τους ακαδημαϊκούς τίτλους και προσόντα.

Τα ΑΕΙ στην Ελλάδα είναι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Οι πτυχιούχοι των τεχνολογικών Ιδρυμάτων είναι πτυχιούχοι Ανώτατης Εκπαίδευσης επομένως, και η Πολιτεία οφείλει να αποκαταστήσει όλες τις στρεβλώσεις που έχουν διαχρονικά δημιουργηθεί σε βάρος τους.

Δηλαδή θεωρείτε ότι για όλα φταίει το κράτος; Ποιος άλλος κατά τη γνώμη σας έχει μερίδιο ευθύνης;

Στο μεγαλύτερο μέρος το κράτος, η Ελληνική πολιτεία και σε ένα μικρότερο τα ίδια τα ιδρύματα διαχρονικά. Πρώτα το κράτος γιατί δεν διασφάλισε στους φοιτητές και τις οικογένειες τους τα επαγγελματικά δικαιώματα που αρμόζουν στις σπουδές που έχουν κάνει, έπειτα τα ιδρύματα γιατί προφανώς δεν έχουν πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση όσο θα έπρεπε με αποτέλεσμα να υπάρχει σύγχυση μεταξύ Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα.

Πολλοί ακόμη και σήμερα πιστεύουν ότι τα Τεχνολογικά Ιδρύματα είναι ΚΑΤΕΕ, ορμώμενοι από προσωπικές πεποιθήσεις ή αντιλήψεις ή προκαταλήψεις ή ενθυμούμενοι μία άλλη εποχή η οποία έχει καταργηθεί ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 80’. Οι πτυχιούχοι του τεχνολογικού τομέα, είναι όπως σας είπα πτυχιούχοι ΑΕΙ, έχουν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές και ερευνητική ενασχόληση, όπως και οι πτυχιούχοι του πανεπιστημιακού τομέα. Εκπαιδεύονται όμως με στόχο να λειτουργούν άμεσα στην παραγωγή.

Κατηγορείστε ότι ζητάτε πράγματα που δεν έχετε δικαίωμα να κάνετε, ή ακόμα ότι ζητάτε να κάνετε πράγματα που δεν τα έχετε σπουδάσει, ισχύει αυτό;

Οι δικοί μας συνάδελφοι ουδέποτε ζήτησαν κάτι παραπάνω από αυτά που τους αξίζουν απλά ζήτησαν και ζητούν να αποκατασταθούν οι στρεβλώσεις που καλλιεργούνται από διάφορους κύκλους γύρω από τον ρόλο των ΤΕΙ έναντι των πανεπιστημίων με διάκριση των παρεχόμενων σπουδών προς την κατεύθυνση των εφαρμοσμένων επιστημών.

Πως γίνεται σε όλες τις χώρες τις ΕΕ και του υπόλοιπου πολιτισμένου κόσμου, οι πτυχιούχοι των δικών μας σχολών να μην αντιμετωπίζουν κανένα ακαδημαϊκό και επαγγελματικό εμπόδιο, ενώ στην Ελλάδα να υπάρχουν συνεχώς προβλήματα ; Άρα κάτι τρέχει στον ελληνικό χώρο, και αυτό πρέπει να το αποκαταστήσει η Πολιτεία και τα Ιδρύματα, και μάλιστα άμεσα.

Να επιστρέψουμε λίγο στα επαγγελματικά δικαιώματα. Εάν λοιπόν βγουν τα επαγγελματικά δικαιώματα θα λυθούν όλα σας τα προβλήματα ;

Προφανώς θα είναι το μεγαλύτερο βήμα για να προχωρήσουμε σε έναν πιο υγιή διάλογο με όλους τους φορείς, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι επαγγελματικά υπάρχουν στο μεγαλύτερο μέρος των αποφοίτων μας αλλά έχουμε ακόμα πολλές εκκρεμότητες και θέματα που αφορούν την εξέλιξη τους. Ακόμα και σήμερα με τον νέο νόμο για την Ανώτατη εκπαίδευση, την επίλυση αυτών των θεμάτων την μεταφέρει το υπουργείο στο μέλλον με την υποσχετική για την έκδοση εν δυνάμει επαγγελματικών προσόντων με προεδρικά διατάγματα, παρόλο που πιέζουμε να γίνουν όλα τώρα με αυτό το νόμο.

Είναι πάρα πολύ σημαντικό να ξεκαθαρίσει το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταξύ πτυχιούχων ΑΕΙ, γιατί η πραγματικότητα, όπως είπαμε είναι ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ ομοίως όπως τα πανεπιστήμια.

Μα το ΓΕΩΤΕΕ λέει ότι επαγγελματικά δικαιώματα υπάρχουν και δεν χρειάζονται νέα

Σήμερα στην Ελλάδα , υπάρχουν επαγγελματικές δραστηριότητες που περιγράφονται από βασιλικά διατάγματα της δεκαετίας του 30’. Η έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλους τους πτυχιούχους ΑΕΙ, με νόμο, είναι πολύ σημαντική διαδικασία, ώστε να σταματήσουν οι προστριβές και οι παρανοήσεις που σήμερα υπάρχουν ή καλλιεργούνται από διάφορους κύκλους. Επιπλέον, χρειάζεται επικαιροποίηση επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλους, γιατί η επιστήμη και η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσονται.

Το επόμενο βήμα από την έκδοση είναι η εφαρμογή των επαγγελματικών δικαιωμάτων και ο σεβασμός τους από όλους. Γιατί μέχρι σήμερα, παρατηρείται το φαινόμενο, κάποιες επαγγελματικές ομάδες επιστημόνων, να μην αναγνωρίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα άλλων επαγγελματικών ομάδων επιστημόνων και αυτό είναι τεράστιο πρόβλημα, που δείχνει ότι στην χώρα μας επικρατούν εύκολα οι προκαταλήψεις και παρωπιδισμός.

Μόλις οριοθετηθεί το ζήτημα των επαγγελματικών, με όρους σεβασμού στην επιστημονική ιδιότητα του καθενός, στις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές του σπουδές, χωρίς αγκυλώσεις και προκαταλήψεις, θα μπορούμε να μιλάμε με τους συναδέλφους του πανεπιστημιακού τομέα με όρους ευδιάκριτους. Είναι για εμάς σημαντικό να τονίσουμε, σας το έχω πει πολλές φορές θα το πω άλλη μία, ότι δεν θέλουμε κάτι παραπάνω από αυτά που μας αναλογούν. Αλλά όπως και να γίνει τα Ανώτατα Ιδρύματα που ονομάζονται Τεχνολογικά Ιδρύματα, εκπαιδεύουν επιστήμονες παραγωγής που εντάσσονται σχεδόν σε όλο το φάσμα των σύγχρονων επιστημών. Αυτό είναι μία πραγματικότητα, που μόνο στην Ελλάδα δεν έχει γίνει αποδεκτή πλήρως και από όλους.

Και οι φωνές που λένε για απορρόφηση των πτυχιούχων από το ΓΕΩΤΕΕ; Με αυτό τον τρόπο δεν θα λυθούν όλα τα θέματα;

Ξέρετε κάτι που δεν ξέρω; Δεν έχω στα χέρια μου καμία πρόσκληση σε διάλογο με το ΓΕΩΤΕΕ αντιθέτως. Αν θέλει το επιμελητήριο να μας προτείνει κάτι εμείς είμαστε πάντα ανοιχτοί στον διάλογο ,όμως, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συναδέλφους και τις οικογένειες τους, θα ακούσουμε τις προτάσεις εφόσον υπάρχουν και θα αποφασίσουν τα όργανά μας.

Κοιτάξτε, προφανώς εμείς διεκδικούμε αυτά που μας αναλογούν και μόνο αυτά, μερικές φορές κάποιοι συνάδελφοι Π.Ε. λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας και της δυσκολίας να βρουν δουλειά μπερδεύουν τι δικές μας διεκδικήσεις με αυτές του επιμελητηρίου τους και δυστυχώς η κατσίκα του γείτονα είναι το μεγάλο πρόβλημα. Εγώ προσωπικά το καταλαβαίνω ξέρω τις δυσκολίες όμως σε τούτο τον τόπο θα πρέπει να σεβόμαστε τα ίσα δικαιώματα που έχουμε όλοι.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η ένωση θα προχωρήσει σε μετατροπή από Ν.Π.Ι.Δ. σε Ν.Π.Δ.Δ. δηλαδή σε επιμελητήριο, ήδη έχουμε τη σύμφωνη γνώμη της συγκλήτου των πρυτάνεων Τ.Ε.Ι. και την απαίτηση των συναδέλφων . Σήμερα αναλύουμε με τους νομικούς μας όλα τα δεδομένα, καθώς η διάλυση της ανώτατης τεχνολογικής εκπαίδευσης που συντελείται έχει αλλάξει την τριτοβάθμια εκπαίδευση και εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να συνεχίσουμε να διεκδικούμε ακόμα πιο δυνατά.

Κύριε Πετράτο σας ευχαριστούμε για την συνέντευξη .

Και εγώ σας ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να αναφερθώ σε ζητήματα που απασχολούν των γεωτεχνικό χώρο στον οποίο μπορούμε να συνυπάρξουμε αρμονικά χωρίς ακρότητες και αντιπαραθέσεις , αλλά με σεβασμό και αλληλοκατανόηση με τους συναδέλφους γεωπόνους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, τα προβλήματα του πρωτογενή τομέα είναι πάρα πολλά, η χώρα μας έχει ανάγκη ενωμένους και το μόνο που δεν χρειάζεται αυτή τη στιγμή είναι μια στείρα και χωρίς λόγο αντιπαράθεση μεταξύ των επιστημονικών φορέων του γεωτεχνικού κλάδου.



Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Συνέντευξη του προέδρου της Π.Ε.Π.Τε.Γ. Γιάννη Πετράτου στο logiastarata.gr Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 11:30 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.