Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

«Τσίπουρο, ούζο & μαστίχα είναι ισχυρά προϊόντα» για μεγαλύτερες παραγωγές & εξαγωγές

 
Στις δρομολογούμενες ενέργειες που γίνονται για να ευοδωθούν οι προσπάθειες από το Σύνδεσμο Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών «στην προβολή και προώθηση του ούζου, της μαστίχας και όλων των προϊόντων στα μπαρ και στο εξωτερικό», αναφέρθηκε, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FΜ», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π), Χάρης Μαυράκης.

«Είναι μια πολύ μεγάλη προοπτική ανάπτυξης, το να μπορέσουμε να βάλουμε ελληνικά προϊόντα σε cocktails. Το ούζο ήδη έχει πάρει το δρόμο του. Το 65% της παραγωγής του ούζου μας εξάγεται, κάτι που δεν ξέρει ο πολύς κόσμος, καθώς θεωρεί ότι καταναλώνεται κυρίως στην Ελλάδα. Θέλουμε να βάλουμε και το τσίπουρο σε αυτό τον ρυθμό (σ.σ. εξαγωγικής ανάπτυξης)», τόνισε ο κ. Μαυράκης.

«Δεν είναι εύκολο. Θέλει συνέχεια. Θέλει συνέπεια και θέλει και επενδυθούν χρήματα. Ελπίζουμε και έχουμε ήδη θετικές αποκρίσεις, το Enterprise Greece να χρηματοδοτήσει ένα μέρος. Το υπόλοιπο θα το επενδύσουμε εμείς ώστε να αναπτυχθούμε προς τα έξω χρησιμοποιώντας διεθνούς φήμης barbertenders, mixologists. Η Ελλάδα είναι μικρή χώρα (σe αυτόν τον τομέα), οι παραγωγές της είναι μικρές ποσότητες, σε σχέση με τον παγκόσμια παραγωγή αλκοολούχων ποτών», εξήγησε ο κ. Μαυράκης, προσθέτοντας χαρακτηριστικά πως «ένα πολύ μικρό κομμάτι από το ρούμι να μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε ή ένα πολύ μικρό κομμάτι από την τεκίλα και θα... εξάγουμε όλη την ελληνική παραγωγή!».

Δυνατότητα για αύξηση της παραγωγής 

Ο κ. Μαυράκης εξέφρασε την αισιοδοξία του, όταν ρωτήθηκε για το αν έχει η χώρα τη δυνατότητα να παράγει μεγαλύτερες ποσότητες και να καλύψει την επιδιωκόμενη εξαγωγική επιτυχία.

«Το τσίπουρο, το ούζο και η μαστίχα έχουν μεγάλες δυνατότητες να φτάσουν σε μεγαλύτερες παραγωγές για να "χτίσουν" εξαγωγές. Το τσίπουρο δεσμεύεται βεβαίως από την ελληνική αμπελοοινική παραγωγή αλλά και αυτή μπορεί να αυξηθεί και να "απολαύσουν" καλύτερες τιμές και οι αμπελουργοί. Τόσο το ούζο όσο και άλλα προϊόντα, πρακτικά δεν έχουν περιορισμό παραγωγής, ωστόσο λαμβάνουμε υπόψη το πλαίσιο της ελληνικής παραγωγής. Δε λέμε ότι σε 2-3 ή σε 5 χρόνια μπορούμε να αυξήσουμε τις ποσότητες όσο την παραγωγή του scotch whiskey. Βεβαίως δεν μπορούμε... Αλλά δεν είναι αυτός ο στόχος μας», τόνισε ο πρόεδρος του Σ.Ε.Α.Ο.Π.

Απαντώντας στο ερώτημα, αν σήμερα υπάρχει ή σχεδιάζεται να ετοιμαστεί ένα (νέο) αλκοολούχο προϊόν, που θα έχει ως βάση τα συγκεκριμένα ελληνικά προϊόντα, ένα κοκτέιλ ενδεχομένως, το οποίο να προωθείται στοχευμένα ως brand, ο κ. Μαυράκης είπε πως κάτι τέτοιο είναι και επιδίωξη του Σ.Ε.Α.Ο.Π.

«Αυτή τη στιγμή δεν έχω να ονοματίσω κάποιο συγκεκριμένο, αλλά την επόμενη εβδομάδα έχουμε μία ημερίδα, μια ημέρα παρουσίασης, στην οποία έμπειροι mixologist και bartenders κοκτέιλ θα μας παρουσιάσουν ποτά και μέσα από αυτά θα διαλέξουμε, θα δούμε ποιο από αυτά πάει καλύτερα στη διεθνή αγορά», ανέφερε ο κ. Μαυράκης.

Το ζήτημα των ειδικών φόρων κατανάλωσης

Ο πρόεδρος του Σ.Ε.Α.Ο.Π αναφέρθηκε με λεπτομέρεια και στο πρόσφατο ζήτημα που έχει προκύψει με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, για τα ελληνικά αυτά προϊόντα. «Οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης που επιβάλλονται στα αλκοολούχα ποτά και καύσιμα ορίζονται από το κράτος - μέλος κι από ένα ελάχιστο όριο που καθορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπάρχει δυνατότητα εξαιρέσεων για κάποια προϊόντα, τα οποία έχουν συμφωνηθεί από το 1992», ανέφερε ο κ. Μαυράκης.

«Τότε», πρόσθεσε, «καταφέραμε και με ενέργειες της κaw Κουράκου-Δραγώνα να εντάξουμε το ούζο στο μισό συντελεστή του κανονικού και έχουμε βεβαίως και έγκριση από τα ευρωπαϊκά όργανα για αυτό. Το τσίπουρο τότε δεν υπήρχε ως προϊόν ευρείας κατανάλωσης. Παραγόταν μόνο από διήμερους παραγωγούς, σε πολύ μικρές ποσότητες που είχαν τη δυνατότητα να το διακινήσουν μόνο στους όμορους νομούς», εξήγησε.

«Μετά το 1993 απελευθερώθηκαν αυτοί οι περιορισμοί για το τσίπουρο, άνθισε το προϊόν και έχει "ανεβάσει" πάρα πολύ και τις ποσότητες κατανάλωσης. Εμείς όμως (σ.σ. ως χώρα) το βάλαμε στο ήμισυ του συντελεστή θεωρώντας το, όπως και το ούζο, παραδοσιακό προϊόν, αλλά δεν είχαμε κάποια έγκριση για αυτό. Τώρα, λοιπόν, ήρθε η απόφαση του δικαστηρίου και λέει ότι κακώς το κάναμε αυτό τότε και πρέπει να πάει το τσίπουρο στον κανονικό συντελεστή», σημείωσε ο κ. Μαυράκης.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 
 
 
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
«Τσίπουρο, ούζο & μαστίχα είναι ισχυρά προϊόντα» για μεγαλύτερες παραγωγές & εξαγωγές Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 2:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.