Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

ΚΙΝΑΛ:Ερώτηση για τη χρήση του brand name "Μακεδονία" κατέθεσαν έξι βουλευτές του


Έξι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής επισημαίνουν με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τους αρμόδιους Υπουργούςγια ακόμη μία φορά η ανάγκη προστασίας της εμπορικής επωνυμίας (brand name) ''Μακεδονία''. 

Η κατάχρηση από διάφορους παραγωγούς των προσδιορισμών ΠΟΠ της γείτονας χωρας των προϊόντων που ανήκουν στη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στην περιοχή της Χαλκιδικής είναι γεγονός, προσθέτουν οι βουλευτές. Τέλος, αναφέρουν ότι ο Πρωθυπουργός εκ νέου δεσμεύτηκε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για την προστασία του εμπορικού ονόματος ''Μακεδονία'' έναντι κάθε ανταγωνιστή, δεν συγκεκριμενοποιεί όμως τον τρόπο με τον οποίο θα διαφυλαχθεί η ταυτότητα των μακεδονικών προϊόντων, επιτρέποντας στις καταχρήσεις να γίνονται πιο έντονες μέρα με την ημέρα.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

ΘΕΜΑ: “Διεθνής Ομάδα Ειδικών Ελληνικής Δημοκρατίας – Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας”

Κύριοι Υπουργοί,

Μετά από πολύμηνες καθυστερήσεις συγκροτήθηκε τον Μάιο του 2019 η ελληνική πλευρά της «Διεθνούς ομάδας ειδικών Ελληνικής Δημοκρατίας – Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας», όπως προβλέπεται στο άρθρο 1 παρ. 3(θ) της “Τελικής συμφωνίας για την επίλυση των διαφορών οι οποίες περιγράφονται στις αποφάσεις του συμβουλίου ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών 817 (1993) και 845 (1993), τη λήξη της ενδιάμεσης συμφωνίας του 1995, και την εδραίωση στρατηγικής εταιρικής σχέσης μεταξύ των Μερών”, που υπεγράφη στις Πρέσπες τη 17η Ιουνίου 2018.

Στο κείμενο της συμφωνίας αναφέρεται ότι οι δύο χώρες «ενθαρρύνουν τις επιχειρηματικές κοινότητές τους να θεσμοθετήσουν έναν ειλικρινή, δομημένο και με καλή πίστη διάλογο, στο πλαίσιο του οποίου θα επιδιώξουν και θα βρουν αμοιβαίως αποδεκτές λύσεις στα θέματα που πηγάζουν από τις εμπορικές ονομασίες, τα εμπορικά σήματα και τις επωνυμίες και όλα τα σχετικά ζητήματα σε διμερές και διεθνές επίπεδο».

Η ομάδα ειδικών θα λειτουργεί συμβουλευτικά προς την επιτροπή διαλόγου των επιχειρηματικών φορέων, με βάση το κοινοτικό κεκτημένο και το διεθνές δίκαιο. Η ομάδα θα πρέπει να καταλήγει σε μια αμοιβαία αποδεκτή πρόταση λύσης για τα σήματα, χωρίς ωστόσο να μπορεί να την επιβάλλει.

Επιπλέον, με τη ψηφισθείσα συμφωνία, η εμπορική χρήση του ονόματος «Μακεδονία», όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται επαρκώς (όπως άλλωστε δήλωσε και ο ίδιος ο ειδικός διαμεσολαβητής του ΟΗΕ κ.Μάθιου Νίμιτς), αλλά η συμφωνία επιτρέπει στην γείτονα χώρα να καταχράται παρανόμως τους προσδιορισμούς ΠΟΠ των ελληνικών προϊόντων. Τον Μάρτιο του 2019 οι οινοποιοί της γείτονας χώρας εμφανίστηκαν στη διεθνή έκθεση ProWein (Düsseldorf, Germany) με «Μακεδονικά κρασιά» (“Wines of Macedonia”).

Υπενθυμίζεται ότι η ΠΟΠ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις συγκεκριμένης εδαφικής περιοχής που βρίσκονται σε συγκεκριμένο κράτος.

Ο ίδιος ο κ. πρωθυπουργός στην προχθεσινή ομιλία του στους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς στο πλαίσιο της ΔΕΘ επανέλαβε τη προεκλογική του δέσμευση για προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων.

Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι θα προστατεύσει, σε συνεννόηση με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας όπως είπε, το brand ‘’ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ’’, έτσι ώστε να δηλώνεται και να κατοχυρώνεται η προέλευση των προϊόντων απέναντι σε κάθε ανταγωνιστή.

Επειδή ο πρωθυπουργός δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στην κωλυσιεργία των γειτόνων ως προς τον ορισμό των εκπροσώπων τους στην επιτροπή διαλόγου, ούτε ανακοίνωσε κάποια διπλωματικού ή πολιτικού χαρακτήρα πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση αυτή.

Επειδή ο ίδιος ο σημερινός πρωθυπουργός, κατά την κύρωση της συμφωνίας των Πρεσπών από την Ελληνική Βουλή, είχε αναδείξει σε πρωτεύουσας σημασίας το ζήτημα της προστασίας της ονομασίας των μακεδονικών προϊόντων.

Επειδή, ήδη διανύουμε τον τρίτο μήνα διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, χωρίς να έχει γίνει κάτι ουσιαστικό προς την κατεύθυνση της κατοχύρωσης των προϊόντων που προέρχονται από τη Μακεδονία.

Επειδή η γείτονα χώρα δείχνει να εκμεταλλεύεται την ολιγωρία των ελληνικών κυβερνήσεων από την υπογραφή της συμφωνίας των Πρεσπών ως και σήμερα, προχωρώντας σε χρήση του όρου ΄΄Μακεδονικό΄΄ για προϊόντα που παράγονται εκτός της Μακεδονίας.

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

Α) Θεωρεί η Ελληνική Κυβέρνηση ότι η συγκρότηση της Ελληνικής ομάδας επαρκεί για την επιτυχή προάσπιση των ελληνικών συμφερόντων;Β) Έχει ορίσει η γείτονα χώρα τους δικούς της εμπειρογνώμονες; Εάν όχι, έχει αναλάβει η Ελληνική κυβέρνηση πρωτοβουλία για να επισπεύσουν οι γείτονες τις απαιτούμενες από την πλευρά τους ενέργειες; Υπάρχει κάποιο έγγραφο που να πιστοποιεί το μετεκλογικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης για το πολύ ευαίσθητο αυτό ζήτημα;

Γ) Έχουν ξεκινήσει οι εργασίες της επιτροπής ως συνόλου και εάν ναι, σε ποιο σημείο βρίσκονται;

Δ) Με ποιό τρόπο θα ενημερώνεται η Βουλή για την πορεία των εργασιών; Μήπως η Ελληνική κυβέρνηση έχει επιλέξει το μοντέλο της μυστικής διπλωματίας, όπως και η προηγούμενη;

Ο Ερωτώντες Βουλευτές

Γιώργος Αρβανιτίδης
Χάρης Καστανίδης
Μιχάλης Κατρίνης
Χαρά Κεφαλίδου
Απόστολος Πάνας
Γιώργος Φραγγίδης

 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter


ΚΙΝΑΛ:Ερώτηση για τη χρήση του brand name "Μακεδονία" κατέθεσαν έξι βουλευτές του Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 10:43 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.