Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Μεταποίηση: Τρία θετικά μέτρα «σοκ» που φέρνουν 53.000 θέσεις εργασίας



Το κόστος ενέργειας αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες που φρενάρουν την ανάπτυξη της Ελληνικής μεταποιητικής βιομηχανίας με αποτέλεσμα να αποστερείται η εθνική οικονομία από νέες θέσεις εργασίας και αλλά και από προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ η οποία έγινε με πρωτοβουλία της «Ελληνικής Παραγωγής». Μαζί με το πλαίσιο για τις αποσβέσεις και το μη μισθολογικό κόστος συνιστούν ένα πλέγμα που βάζει φρένο στην ανάπτυξη όπως καταγράφηκε χτες στην παρουσίαση της μελέτης.






«Η παρούσα μελέτη έρχεται στην κατάλληλη στιγμή γιατί αποδεικνύει ότι πρέπει να προκρίνουμε παρεμβάσεις με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα εάν θέλουμε πραγματικά να πετύχουμε ισχυρή και διατηρήσιμη ανάπτυξη που θα δημιουργήσει νέες ποιοτικές θέσεις ςργασίας», τόνισε χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Στασινόπουλος εκτελεστικό μέλος του ΔΣ της Βιοχάλκο και πρόεδρος της «Ελληνικής Παραγωγής» και τόνισε ότι οι προτεινόμενες παρεμβάσεις έχουν ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα εάν θέλουμε πραγματικά να πετύχουμε ισχυρή και διατηρήσιμή ανάπτυξη. Από την πλευρά του γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ κ. Νίκος Βέττας κατά την παρουσίαση της μελέτης είπε ότι το υπερ πλεόνασμα πρέπει να κατευθυνθεί εν μέρει στις αδύναμες κοινωνικές ομάδες αλλά και στην ενίσχυση της μεταποίησης η οποία μπορεί να φέρει υπεραξίες στην ελληνική οικονομία .

Ειδικότερα σε σχέση με τη μείωση του κόστους ενέργειας στη μελέτη καταγράφονται τα εξής:

 Η τιμή χονδρικής φορτίου βάσης στην Ελλάδα είναι διαχρονικά από 10 έως 40% πιο ακριβή σε σχέση με το μέσο όρο της Ευρώπης, ενώ η διαφορά για το 2ο τρίμηνο του 2019 ξεπέρασε το 50%.

 Το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η Ελλάδα είχε την πιο ακριβή τιμή στην Ευρώπη, σχεδόν διπλάσια από τη πιο φτηνή τιμή στη Σουηδία.

 Η ενεργειακή ένταση της Μεταποίησης στην Ελλάδα (0,17 kTOE/€ εκατ. Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας) είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τον μέσο όρο στην ΕΕ-28 (0,11 kTOE/€ εκατ. Α.Π.Α.), αναδεικνύοντας τη σημασία της ενέργειας για τον κλάδο.

 Παράλληλα, η Μεταποίηση στην Ελλάδα έχει το 2ο μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης για ενεργειακά αγαθά στο συνολικό κόστος παραγωγής στην ΕΕ-28, ενώ ειδικότερα για τους κλάδους με υψηλή ενεργειακή ένταση η Ελλάδα έχει το 6ο μεγαλύτερο μερίδιο, το οποίο είναι 30% υψηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ-28.

 Υποθέτοντας ότι το ενεργειακό κόστος στους κλάδους υψηλής ενεργειακής έντασης της Μεταποίησης μειώνεται κατά 10%, προκύπτει ένα κόστος περίπου €115 εκατ., το οποίο όμως υπερκαλύπτεται από τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας που τελικά συνεισφέρει στο ΑΕΠ €600 εκατ., στους φόρους και τις εισφορές €140 εκατ. και στην απασχόληση συνολικά στην οικονομία περί τις 12.000 θέσεις εργασίας.

Επιπλέον η εφαρμογή της ταχύτερης εφαρμογής των αποσβέσεων, η μείωση του μη μισθολογικού κόστους εργασίας , η μείωση φορολογίας των επιχειρήσεων και ση ενίσχυση της χρηματοδότησης επενδύσεων στη Μεταποίηση μπορεί να φέρουν 53.068 νέες θέσεις εργασίας.

Επίσης η αλλαγή του νομικού πλαισίου των αποσβέσεων που σήμερα επιτρέπεται μόλις στο 10% το χρόνο για την ανανέωση του μηχανικού εξοπλισμού είναι ιδιαίτερα σημαντικό τόσο για την τόνωση της παραγωγικότητας όσο και τη στήριξη της εγχώριας παραγόμενης υπεραξίας στη βιομηχανία παραγωγής μηχανολογικού εξοπλισμού.

Αναλυτικά για το μέτρο των αποσβέσεων εφόσον ανέλθει το δικαίωμα στο 48%, οι επιχειρήσεις θα αποκτήσουν άμεση ρευστότητα για επενδύσεις στα επίπεδα των 340,4 εκατ ευρώ, το δεύτερο έτος εφαρμογής του μέτρου θα φέρει 159,5 εκατ ευρώ και στην τριετία θα έχουν εξοικονομηθεί συνολικά 506,8 εκατ. ευρώ εκ των οποίων το 75% θα έχει επιστρέψει στη βιομηχανία ως επενδύσεις.

Η εφαρμογή του μέτρου θα πλήξει αρχικά τα κρατικά έσοδα και πιο συγκεκριμένα την πρώτη τριετία ενώ η πορεία των εσόδων θα αποκατασταθεί μετά το 2023 όταν το μέτρο των αποσβέσεων τερματιστεί το 2029. Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα δεκαετίας θα φέρει επιπλέον έσοδα στα επίπεδα του 3,3%.

Η συνολική επίδραση του μέτρου στην ελληνική Οικονομία θα είναι η ενίσχυση του ετήσιου ΑΕΠ κατά 280 εκατ. ευρώ το χρόνο και στη δημιουργία 6.700 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης για τρία έτη.

Η Μείωση του Μη Μισθολογικού Κόστους Εργασίας

Οι φόροι στην εργασία αποτελούνται από το φόρο εισοδήματος , τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων και τις ασφαλιστικές εισφορές των εργοδοτών .

Σήμερα η Ελλάδα βρίσκεται στις χώρες με τις υψηλότερες εισφορές στην ΕΕ και στις χώρες του ΟΟΣΑ ενώ οι εισφορές των εργαζόμενων είναι χαμηλότερες ως ποσοστό του ακαθάριστου μισθού μεταξύ των χωρών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Ο κ. Τσακανίκας τόνισε ότι στο σενάριο μείωσης κατά 5 ποσοστιαίων μονάδων στο 17,5 από 22,5% σήμερα θα προκαλέσει την αύξηση της απασχόλησης κατά 3,05% που αντιστοιχεί σε 8 248 νέες θέσεις εργασίας.

Οι νέες θέσεις θα δημιουργήσουν επιπλέον 2.281 της ζήτησης.

Ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων θα φθάσει τους 10.529 εργαζόμενους. Η προοπτική αυτή θα μειώσει κατά 147 εκατ. ευρώ τα κρατικά έσοδα αλλά θα φέρει ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 102 εκατ. ευρώ . Ακόμη η ζήτηση θα ενισχυθεί λόγω της αύξησης της απασχόλησης δίνοντας έσοδα 26 εκατ. ευρώ.Η Ενίσχυση των Επενδύσεων στη Μεταποίηση

Στο σενάριο χρηματοδότης της Βιομηχανίας μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ θα φέρει συνολική ενίσχυση της απασχόλησης με 14.700 θέσεις εργασίας σταθερή για όλη την περίοδο της χρηματοδότησης των επενδύσεων. Το ΑΕΠ θα ενισχυθεί κατά 555 εκατ. ευρώ το χρόνο τη περίοδο 2021 έως το 2027.

Γιώργος Αλεξάκης
 
 
 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
 
Μεταποίηση: Τρία θετικά μέτρα «σοκ» που φέρνουν 53.000 θέσεις εργασίας Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 11:45 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια: