Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Δεν ειναι ''προταιραιότητα'' η ''αντιστοίχιση των πτυχίων ΤΕΙ & τα επαγγελματικά δικαιωματα των αποφοιτων'' για την Νίκη Κεραμεως...


Ν. Κεραμέως: Οι "9" κορυφαίες προτεραιότητές μας για το 2020 -Τι κάναμε μέχρι σήμερα
«Κορυφαίες» χαρακτηρίζει η υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμέως τις "εννέα" προτεραιότητες της κυβέρνησης για την παιδεία, σε άρθρο της στο «Πρώτο Θέμα» και τις αναλύει ως εξής:

  • Ξεκινάμε και πάλι από τα «θεμέλια» της ψυχοκοινωνικής και παιδαγωγικής ανάπτυξης των παιδιών, την προσχολική εκπαίδευση, με την κατάρτιση νέων προγραμμάτων σπουδών.
  • Παράλληλα αναμορφώνουμε σταδιακά τα προγράμματα σπουδών για την συστηματικότερη καλλιέργεια ψηφιακών και ήπιων δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα.
  • Δρομολογούμε τον εμπλουτισμό του σχολικού προγράμματος με νέες θεματικές, όπως ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, η σεξουαλική αγωγή. Απώτερος στόχος να δώσουμε στους μαθητές τα εφόδια για να εμβαθύνουν και να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, αλλά και να προσαρμόζονται πιο ευέλικτα στο κοινωνικό περιβάλλον.
  • Εμβληματική μας δέσμευση η επαναφορά και επέκταση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, σε συνδυασμό με τη δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων.
  • Οι λοιπές, δομικές και ουσιαστικές, παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα υπηρετούν, μεταξύ άλλων, τη λογική ενίσχυσης της αυτονομίας και εξωστρέφειας των σχολικών μονάδων.
  • Σταδιακή επανεκκίνηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των δασκάλων και των καθηγητών, μετά από 10 και πλέον χρόνια αποτελμάτωσης.
  • Κάλυψη πολλών κενών στα σχολεία μέσω διορισμών, τους οποίους άλλοι απλά έταζαν στα λόγια, ενώ εμείς τους υλοποιούμε στην πράξη.
  • Δρομολογούμε τον διορισμό 5.250 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης.
  • Με την ολοκλήρωση του διαλόγου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση το νέο έτος, δρομολογούμε, επίσης,
  • το νέο θεσμικό πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση,
  • με έμφαση στην ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων,
  • στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση και διεύρυνση των χρηματοδοτικών εργαλείων, καθώς και στην προαγωγή της εξωστρέφειας και των συνεργασιών με ιδρύματα του εξωτερικού.
Το πρώτο νομοθέτημα του 2020 για το υπουργείο Παιδείας θα περιλαμβάνει τη σύσταση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, που -μεταξύ άλλων- θα θέτει αντικειμενικά κριτήρια και κριτήρια ποιότητας για την κατανομή των κονδυλίων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, θα αξιολογεί τμήματα και προγράμματα σπουδών.

Η Νίκη Κεραμέως σημειώνει στο άρθρο της πως:

Α. Ακλόνητη πεποίθησή μας είναι πως τα ζητήματα της Εκπαίδευσης είναι μια συλλογική, εθνική υπόθεση και ως Κυβέρνηση έτσι την διαχειριζόμαστε.

Β. Ακούμε την κοινωνία, την εκπαιδευτική κοινότητα, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς, τις ενστάσεις και τις προτάσεις, στεκόμαστε αρωγοί στα προβλήματα και θέλουμε τους πολίτες συμμάχους, ενεργούς κοινωνούς των πολιτικών μας. 

Τι κάναμε μέχρι σήμερα
Η υπουργός Παιδείας , αναφερόμενη στο μέχρι σήμερα έργο της , τονίζει τα εξής

  • Κάναμε πολλά σε μικρό διάστημα και σε ένα βαριά ναρκοθετημένο τοπίο. Από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας προς την κορυφή, υλοποιήσαμε, ενδεικτικά:
  • την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης στη μεγάλη πλειοψηφία των δήμων της χώρας,
  • την ενίσχυση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων,
  • την επιστροφή της επιλογής σημαιοφόρου βάσει βαθμολογίας και όχι κλήρωσης, ως ένδειξη επιβράβευσης της προσπάθειας έναντι της τύχης,
  • τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου,
  • τη δρομολόγηση πρόσληψης, για πρώτη φορά, 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού-βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή,
  • την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων των δημοσίων ΙΕΚ που έθεταν υπό αμφισβήτηση τη δυνατότητα συνέχισης του έργου τους,
  • την επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών,
  • την κατάργηση του ασύλου βίας και ανομίας και την αποκατάσταση της ελευθερίας διακίνησης των ιδεών στα πανεπιστήμια,
  • την αναστολή έναρξης 37 τμημάτων ΑΕΙ που είχαν δρομολογηθεί να λειτουργήσουν μετά το 2020, χωρίς να έχουν προηγηθεί ουσιαστικές μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,
  • την απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του αυτοδιοίκητου των Ιδρυμάτων,
  • την απελευθέρωση της έρευνας, μέσω απλοποίησης του πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ),
  • την εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης 22 εκ. ευρώ για τα Πανεπιστήμια,
  • την επένδυση, με σχεδιασμό, στην εξωστρέφεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με τη συμμετοχή στα κυριότερα διεθνή fora, όπως ο ΟΗΕ, η UNESCO, η ΕΕ, το Συμβούλιο της Ευρώπης, και με την καλλιέργεια διμερών σχέσεων με χώρες που έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών στην Ελλάδα, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα κ.ά.

esos.gr

   Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Δεν ειναι ''προταιραιότητα'' η ''αντιστοίχιση των πτυχίων ΤΕΙ & τα επαγγελματικά δικαιωματα των αποφοιτων'' για την Νίκη Κεραμεως... Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 1:00 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια: