ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Σε “αναμμένα” κάρβουνα η ακαδημαϊκή κοινότητα περιφερειακών ΑΕΙ λόγω των τριετών Σχολών που ετοιμάζει η Κυβέρνηση


Τα τριετή τμήματα θα έχουν τεχνολογική κατεύθυνση και η εγγραφή-εισαγωγή των αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα γίνεται με συγκεκριμένα μοριοδοτούμενα κριτήρια .Αναστάτωση και ανησυχία έχει προκαλέσει στην ακαδημαϊκή κοινότητα, κυρίως των περιφερειακών Πανεπιστημίων Αιγαίου, Δυτικής Μακεδονίας, Διεθνές, ΕΛΜΕΠΑ και κεντρικά της ΑΣΠΑΙΤΕ, το τρισέλιδο κυβερνητικό σχέδιο στο οποίο περιλαμβάνεται η δημιουργία τριετών σχολών μέσα στα ΑΕΙ.


Ακολουθεί απόσπασμα για τα τριετή τμήματα από το τρισέλιδο Σχέδιο της Κυβέρνησης:





Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο τα προγράμματα σπουδών τριετούς διάρκειας μέσα στα Πανεπιστήμια, με προσανατολισμό στις εφαρμογές των επιστημών και της τεχνολογίας και στην ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης.

Ουσιαστικά “δρομολογείται” η σύνδεση των ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας και με ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα στην ανώτατη εκπαίδευση, η οποία αποσκοπεί στην αντιστροφή του φαινομένου φυγής νέων στο εξωτερικό και στην βελτίωση των προοπτικών επαγγελματικής τους αποκατάστασης στην εγχώρια αγορά εργασίας.

Με τη τα τμήματα αυτά η Κυβέρνηση επιδιώκει :

Α. Αφ’ ενός μεν να εντάξει σ΄ αυτή την κατηγορία τμήματα, που λόγω της “μη ζήτησης” από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, δεν θα έχουν φοιτητές, εξαιτίας της θεσμοθέτης κατώτατης βάσης εισαγωγής από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, και,

Β. Να απορροφηθεί ένα μέρος των αποφοίτων Λυκείων που λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης δεν θα εισαχθούν στα ΑΕΙ.

Τεχνολογική Κατεύθυνση

Τα τριετή τμήματα θα έχουν τεχνολογική κατεύθυνση και η εγγραφή-εισαγωγή των αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα γίνεται με συγκεκριμένα μοριοδοτούμενα κριτήρια.

Η ίδρυση των τριετών τμημάτων

Η δημιουργία των τμημάτων θα προκύπτει από δύο πηγές:

Α. Τη μετατροπή ήδη λειτουργούντων τμημάτων που δεν θα έχουν φοιτητές, λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης

Β. Τη δημιουργία νέων τμημάτων.

Και στις δύο περιπτώσεις το υπουργείο Παιδείας:

1. Θα δίνει κίνητρα προς τα Πανεπιστήμια.

2. Θα ζητά τη συναίνεση των διοικήσεων των Πανεπιστημίων.

3. Θα υλοποιεί την κάθε πρόταση μετά από Γνωμοδότηση τς ΕΘΑΑΕ.

Νέος ακαδημαϊκός χάρτης

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναμένει από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης ( πρώην ΑΔΙΠ) την εισήγηση για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη , ο οποίος θα αποτελέσει το νέο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν φέτος οι υποψήφιοι με τα τμήματα προτίμησης.

Από το νέο ακαδημαϊκό χάρτη για φέτος θα “αφανιστεί” ένας αριθμός τμημάτων , τα οποία , ενδεχομένως, θα ενταχθούν σε “συγγενή” τμήματα, του ίδιου Πανεπιστημίου.

Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης θα προκύψει από την αξιολόγηση των τμημάτων που κάνουν οι εμπειρογνώμονες της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης

Η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης θεωρεί ως κανόνα “για να μπορούν τα προγράμματα σπουδών, να λειτουργήσουν κανονικά με φοιτητές, που να πληρούν στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την παρακολούθησή τους”.

Διαφορετικά, , σύμφωνα με τη Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, υποχωρεί το επίπεδο σπουδών κι επιμηκύνεται η διάρκειά τους, καθώς οι φοιτητές δε μπορούν, να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις ενός πανεπιστημιακού προγράμματος.

esos.gr

 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter

 

Σε “αναμμένα” κάρβουνα η ακαδημαϊκή κοινότητα περιφερειακών ΑΕΙ λόγω των τριετών Σχολών που ετοιμάζει η Κυβέρνηση Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 12:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια: