Τι είπε ο υπ. Παιδείας στους Διευθυντές των ΤΕΙ στην 5ωρη συνάντηση Ο υπουργός συμφωνεί τα διπλώματα των 5ετών Πολυτεχνικών Σχολών ν...
Τι είπε ο υπ. Παιδείας στους Διευθυντές των ΤΕΙ στην 5ωρη συνάντηση
Ο υπουργός συμφωνεί τα διπλώματα των 5ετών Πολυτεχνικών Σχολών να ονομαστούν Μαστερ- Φάνηκε θετικός στη μετονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια- Τα υφιστάμενα Επιμελητήρια θα πιεστούν να αποδεχθούν επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτoους των ΤΕΙ
Πέντε ώρες ακριβώς –από τις 4 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ, διήρκησε, με αμείωτο ενδιαφέρον και από πλευράς Διευθυντών των Σχολών των ΤΕΙ και από πλευράς υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, στη σημερινή προγραμματισμένη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Γιάννη Παντή.
Ο υπουργός παρουσίασε τα σημαντικότερα σημεία του υπό κατάθεση νομοσχεδίου.
Ο κ. Παντής εξέθεσε την εργασία που κάνει σε επίπεδο «επαγγελματικών δικαιωμάτων», όπως τα ονόμασε. Μάλιστα επεσήμανε ότι περισσότερα είναι τα πανεπιστημιακά τμήματα άνευ τυπικώς εκδοθέντων επαγγελματικών δικαιωμάτων, παρά τα ΤΕΙ
Ο Κ. Γαβρόγλου έδειξε εμμέσως πλην σαφώς πως
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ: Συμφωνεί με την δυνατότητα των ΤΕΙ να απονέμουν διδακτορικούς τίτλους. Δεν φάνηκε όμως καθαρά αν αυτό θα γίνει αμέσως με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο ή στο εγγύς μέλλον.
ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΕΙ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: Φάνηκε πως συμφωνεί με τη μετονομασία των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια, μάλιστα τόνισε Πανεπιστήμια χωρίς τα συνοδευτικά «τεχνολογικά» ή «πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών», αλλά σκέτα Πανεπιστήμια. Πότε θα γίνει αυτό; Εν καιρώ, είπε : «ας αρχίσουμε με τα διδακτορικά και σταδιακά θα ολοκληρώσουμε τις αλλαγές»
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΗ ΘΗΤΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ: Ελπίζει ο νέος νόμος να ψηφιστεί τέλος Μαΐου και να γίνουν εκλογές για Διοίκηση Οκτώβριο –δηλαδή 2 μηνες παράταση των Διοικήσεων. Αν ο νυν Πρόεδρος συνταξιοδοτείται τέλη Αυγούστου, θα αναλάβει για 2 μήνες, μέχρι δηλαδή τις νέες εκλογές, μάλλον ο αρχαιότερος καθηγητής του Ιδρύματος (όχι δηλαδή νυν Αναπληρωτής Προέδρου).
ΜΑΣΤΕΡ ΤΑ 5ΕΤΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ: Συμφωνεί (καίτοι παλαιότερα διαφωνούσε, όπως είπε) τα διπλώματα των 5ετών Πολυτεχνικών Σχολών να ονομαστούν Μαστερ. Μάλιστα είπε πως αυτό θα «απελευθερώσει» τα ΤΕΙ να ενισχύσουν το κύρος τους –ήδη άλλωστε βρίσκονται στο επίπεδο προσόντων 6- από τη στιγμή που τα πενταετή Πολυτεχνεία θα πάνε στο 7.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ: Είπε πως το υπουργείο δεν δίνει «επαγγελματικά δικαιώματα», δεν έχει αυτή τη δυνατότητα, αλλά επικυρώνει τα «προσόντα» των αποφοίτων. Με δεδομένο το επίπεδο 7, με τα Μαστερ των Πολυτεχνείων και άρα την ουσιαστική αποδοχή του επιπέδου 6 για τα ΤΕΙ, τα υφιστάμενα Επιμελητήρια θα πιεστούν να αποδεχθούν επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτους των ΤΕΙ (σ.σ. αυτά ειπώθηκαν εμμέσως πλην σαφώς)
ΔΙΕΤΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: Υπεραμύνθηκε της δημιουργίας διετών επαγγελματικών προγραμμάτων, υπό τη «σκέπη των πανεπιστημίων», που θα δίδουν πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης «από πανεπιστήμιο». Εννοεί τα ΤΕΙ, αλλά δεν έγινε κατανοητό αν θα συμπεριλάβουν διετή επαγγελματικά προγράμματα ως «πανεπιστήμια» ή ως ΤΕΙ. Με δεδομένο ότι η ονομασία «πανεπιστήμιο» θα «έρθει σταδιακά», δεν έγινε κατανοητό αν τα διετή επαγγελματικά θα γίνουν τώρα στα ΤΕΙ ή μετά την ονομασία τους σε πανεπιστήμια.
Ν. Χιωτίνης
Το esos επικοινώνησε με τον Διευθυντή της ΣΓΤΚΣ του ΤΕΙ Αθήνας, Καθηγητή Ν. Χιωτίνη , ο οποίος σε ερωτήσεις μας μας δήλωσε:
Α. Η συνάντηση ήταν πολύ χρήσιμη και φαίνεται πως οι απόψεις που ακούστηκαν θα αποτυπωθούν, σε κάποιο βαθμό, στο σχέδιο που θα κατατεθεί. Αυτό το πιστεύω γιατί ο υπουργός έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον προς όλες τις σκέψεις που εκφράστηκαν: προς απόδειξη οι 5 ώρες χωρίς να κουραστεί κανείς.
Β. Προσωπικώς σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τις απόψεις του υπουργού. Εξέθεσα τις κύριες παρατηρήσεις μου, όπως το ESOS μου έκανε την τιμή να αναρτήσει.
Γ. Εν ολίγοις θεωρώ πως ο υπουργός Κ. Γαβρόγλου έχει τη διάθεση και την ικανότητα να διορθώσει πολλά από τα κακώς κείμενα.
Δ. Μάλιστα νομίζω πως αν δώσει μεγαλύτερο βάρος στον τρόπο λειτουργίας των «Περιφερειακών Συμβουλίων», ως ενταγμένα στην ανάπτυξη των περιφερειών –ανάπτυξη οικονομική, πολιτισμική, κοινωνική- καθώς και αν επεκτείνει την εξαιρετική του ιδέα οι φοιτητές να μπορούν να παρακολουθούν και μαθήματα άλλων Τμημάτων, σε δυνατότητα των φοιτητών να μεταπηδούν σε άλλο Τμήμα από αυτό που αρχικώς εισήλθαν (κάτι που γίνεται σε όλο τον κόσμο ήδη από τη δεκαετία του -80 με τη Λευκή Βίβλο της Edith Cresson) το νέο νομοσχέδιο θα αποκτήσει ιστορική σημασία
esos.gr
Σχόλια