Oι μεγαλύτερες καθυστερήσεις έχουν καταγραφεί σε τίτλους Κινέζων και Ινδών φοιτητών, καθώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει κρ...
Oι μεγαλύτερες καθυστερήσεις έχουν καταγραφεί σε τίτλους Κινέζων και Ινδών φοιτητών, καθώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει κρίσιμες διαφορές με τα συστήματα των χωρών αυτών.
Την απλοποίηση του καθεστώτος για την ακαδημαϊκή αναγνώριση από τον αρμόδιο οργανισμό ΔΟΑΤΑΠ των τίτλων σπουδών ξένων φοιτητών προωθεί το υπουργείο Παιδείας, μετά και σχετικό αίτημα των πανεπιστημίων.
Συγκεκριμένα, κατά το πρόσφατο παρελθόν, έχει παρατηρηθεί ο ΔΟΑΤΑΠ να καθυστερεί υπέρμετρα την αναγνώριση των προπτυχιακών τίτλων σπουδών αλλοδαπών από χώρες εκτός Ε.Ε., οι οποίοι επιθυμούσαν να φοιτήσουν σε αγγλόφωνα μεταπτυχιακά προγράμματα ελληνικών ΑΕΙ. Ετσι υπήρχε ο κίνδυνος λόγω της καθυστέρησης να χάσουν τις προθεσμίες φοίτησης, ενώ κάποιοι μέχρι να πάρουν την αναγνώριση είχαν επιλέξει ΑΕΙ άλλης χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις έχουν καταγραφεί σε τίτλους Κινέζων και Ινδών φοιτητών. Και αυτό διότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει κρίσιμες διαφορές με τα συστήματα των χωρών αυτών.
Ετσι, η Σύνοδος Πρυτάνεων έχει ζητήσει την επίλυση του προβλήματος με στόχο τη διευκόλυνση των Ιδρυμάτων να προσελκύσουν ξένους φοιτητές για τα μεταπτυχιακά προγράμματα αλλά και για τα αγγλόφωνα προπτυχιακά που σχεδιάζουν. Το αίτημα θεωρείται εύλογο, και το υπουργείο θα προχωρήσει σε ενέργειες για την ικανοποίησή του.
Αλλωστε, χθες η κ. Κεραμέως και ο υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης απηύθυναν επιστολές προς τους τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης, «προκειμένου να ξεκινήσουν έναν ουσιαστικό, διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία, ειδικότερα ενόψει της κατάρτισης του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης». «Προφανώς και θα προσέλθουμε στον διάλογο, αρκεί να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενό του και να μην αποτελέσει άλλοθι ή δικαιολογία για την αδρανοποίηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και την παράκαμψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τη σύγκληση της οποίας ζητούμε εκ νέου» απάντησε ο τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.
Την ίδια στιγμή, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι 50 από τους 170 εκπαιδευτικούς που προσελήφθησαν στα σχολεία των Κυκλάδων ως αναπληρωτές στη δεύτερη φάση παραιτήθηκαν ή αρνήθηκαν να αναλάβουν υπηρεσία. Τα στοιχεία αυτά έδωσε η Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, λέγοντας ότι οι λόγοι είναι «η μη προσμέτρηση της περυσινής προϋπηρεσίας για τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών από το υπουργείο, η υποβάθμιση της προϋπηρεσίας ως κριτήριο για μόνιμους διορισμούς (αυτούς που επαγγέλλονται τα τελευταία 10 χρόνια), όπως διαφαίνεται από την τελευταία νομοθετική ρύθμιση του τέως υπουργού κ. Κωνσταντίνου Γαβρόγλου και την καθιέρωση του προσοντολογίου, πολιτική που όπως φαίνεται υιοθετεί και η νυν κυβέρνηση», αλλά «και το πανάκριβο κόστος ζωής στις Κυκλάδες». Ετσι, τώρα στις Κυκλάδες υπάρχουν ακόμα 100 κενά σε γενική και ειδική αγωγή, σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες. «Η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη δεν λειτουργούν, τμήματα υποδοχής δεν λειτουργούν επίσης σε κανένα σχολείο», προσθέτει η ΕΛΜΕ.
Κενά υπάρχουν και σε σχολεία της Αθήνας. Στο Πειραματικό Λύκειο του ΕΚΠΑ μαθητές της Γ΄ Λυκείου δεν έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα Βιολογίας και Χημείας προσανατολισμού, που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Την απλοποίηση του καθεστώτος για την ακαδημαϊκή αναγνώριση από τον αρμόδιο οργανισμό ΔΟΑΤΑΠ των τίτλων σπουδών ξένων φοιτητών προωθεί το υπουργείο Παιδείας, μετά και σχετικό αίτημα των πανεπιστημίων.
Συγκεκριμένα, κατά το πρόσφατο παρελθόν, έχει παρατηρηθεί ο ΔΟΑΤΑΠ να καθυστερεί υπέρμετρα την αναγνώριση των προπτυχιακών τίτλων σπουδών αλλοδαπών από χώρες εκτός Ε.Ε., οι οποίοι επιθυμούσαν να φοιτήσουν σε αγγλόφωνα μεταπτυχιακά προγράμματα ελληνικών ΑΕΙ. Ετσι υπήρχε ο κίνδυνος λόγω της καθυστέρησης να χάσουν τις προθεσμίες φοίτησης, ενώ κάποιοι μέχρι να πάρουν την αναγνώριση είχαν επιλέξει ΑΕΙ άλλης χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις έχουν καταγραφεί σε τίτλους Κινέζων και Ινδών φοιτητών. Και αυτό διότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει κρίσιμες διαφορές με τα συστήματα των χωρών αυτών.
Ετσι, η Σύνοδος Πρυτάνεων έχει ζητήσει την επίλυση του προβλήματος με στόχο τη διευκόλυνση των Ιδρυμάτων να προσελκύσουν ξένους φοιτητές για τα μεταπτυχιακά προγράμματα αλλά και για τα αγγλόφωνα προπτυχιακά που σχεδιάζουν. Το αίτημα θεωρείται εύλογο, και το υπουργείο θα προχωρήσει σε ενέργειες για την ικανοποίησή του.
Αλλωστε, χθες η κ. Κεραμέως και ο υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης απηύθυναν επιστολές προς τους τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης, «προκειμένου να ξεκινήσουν έναν ουσιαστικό, διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία, ειδικότερα ενόψει της κατάρτισης του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης». «Προφανώς και θα προσέλθουμε στον διάλογο, αρκεί να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενό του και να μην αποτελέσει άλλοθι ή δικαιολογία για την αδρανοποίηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και την παράκαμψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τη σύγκληση της οποίας ζητούμε εκ νέου» απάντησε ο τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.
Την ίδια στιγμή, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι 50 από τους 170 εκπαιδευτικούς που προσελήφθησαν στα σχολεία των Κυκλάδων ως αναπληρωτές στη δεύτερη φάση παραιτήθηκαν ή αρνήθηκαν να αναλάβουν υπηρεσία. Τα στοιχεία αυτά έδωσε η Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, λέγοντας ότι οι λόγοι είναι «η μη προσμέτρηση της περυσινής προϋπηρεσίας για τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών από το υπουργείο, η υποβάθμιση της προϋπηρεσίας ως κριτήριο για μόνιμους διορισμούς (αυτούς που επαγγέλλονται τα τελευταία 10 χρόνια), όπως διαφαίνεται από την τελευταία νομοθετική ρύθμιση του τέως υπουργού κ. Κωνσταντίνου Γαβρόγλου και την καθιέρωση του προσοντολογίου, πολιτική που όπως φαίνεται υιοθετεί και η νυν κυβέρνηση», αλλά «και το πανάκριβο κόστος ζωής στις Κυκλάδες». Ετσι, τώρα στις Κυκλάδες υπάρχουν ακόμα 100 κενά σε γενική και ειδική αγωγή, σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες. «Η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη δεν λειτουργούν, τμήματα υποδοχής δεν λειτουργούν επίσης σε κανένα σχολείο», προσθέτει η ΕΛΜΕ.
Κενά υπάρχουν και σε σχολεία της Αθήνας. Στο Πειραματικό Λύκειο του ΕΚΠΑ μαθητές της Γ΄ Λυκείου δεν έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα Βιολογίας και Χημείας προσανατολισμού, που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Σχόλια