Επάρκεια & σταθερές τιμές για τα αβγά - Στα περσινά επίπεδα η ζήτηση

Των Μαρία Αμπατζή, Μαρία Αντωνίου, Αφροδίτη Χρυσοχόου Πρωταθλητής και του φετινού Πάσχα αναδεικνύεται το αβγό, καθώς τίποτα δεν επηρέασε τη ...


Των Μαρία Αμπατζή, Μαρία Αντωνίου, Αφροδίτη Χρυσοχόου

Πρωταθλητής και του φετινού Πάσχα αναδεικνύεται το αβγό, καθώς τίποτα δεν επηρέασε τη ζήτησή του. Μάλιστα, αυτή την εποχή, η διακίνησή του προς τις μεταποιητικές βιομηχανίες τροφίμων, που επεξεργάζονται το αβγό και τα υποπροϊόντα του, και τις επιχειρήσεις μαζικής εμπορίας βρίσκεται στην κορύφωσή της, ενώ η καταναλωτική κίνηση αναμένεται να εκτοξευθεί τη Μ. Τετάρτη και τη Μ. Πέμπτη.

Όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος της εταιρείας «Αυγοδιατροφική ΑΕ», που έχει έδρα τη Νέα Σάντα Κιλκίς, Θωμάς Δίγκαλης, η φετινή κίνηση στην αγορά του προϊόντος επηρεάζεται από δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι η πανδημία και οι απαγορεύσεις προς τα χωριά, που θα δώσει ώθηση στην αγορά των αστικών κέντρων και ο δεύτερος η μεγάλη απόσταση από το Καθολικό Πάσχα, όπου διαπιστώνεται η μεγάλη διαθεσιμότητα σε αβγά, είτε βαμμένα είτε νωπά. «Καθώς ο καιρός βελτιώνεται, θα υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα σε χωριάτικα αβγά. Η πανδημία και η απαγόρευση κυκλοφορίας συνετέλεσαν ώστε η κατανάλωση του αβγού να αυξηθεί και τις άλλες περιόδους του χρόνου και όχι μόνον το Πάσχα. Εκτιμώ ότι θα είναι αφενός μια χρονιά με επάρκεια και αφετέρου με ιδιαίτερη κίνηση στα αστικά κέντρα», τονίζει ο κ. Δίγκαλης.

Πάντως, η μεγάλη ζήτηση για αβγά σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας δεν έφερε και τα αναμενόμενα κέρδη. Η αύξηση στις τιμές των ζωοτροφών, η σόγια από πέρσι και το καλαμπόκι από φέτος, απορρόφησε τα τυχόν πρόσκαιρα κέρδη της πανδημίας, η οποία όσο και να αντισταθμίζεται από την αύξηση στην κίνηση στην αγορά των αβγών δεν επιφέρει τα αναμενόμενα.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, ο κ. Δίγκαλης σημειώνει: «Επειδή αρκετά σούπερ μάρκετ ζητούν να βάλουν στα φυλλάδιά τους αρκετά ελκυστικές τιμές, δεν είναι μια περίοδος η οποία αυξάνει την τιμή του αβγού. Όσο έπαιρνε ο καταναλωτής το αβγό πριν από το Πάσχα τόσο θα το πάρει και στις γιορτές, δεν υπάρχει διαφοροποίηση». Έτσι, οι τιμές διαμορφώνονται στα large αβγά στα 20-22 λεπτά, ενώ στα βαμμένα και στο medium μέγεθος στα 25-27 λεπτά. Σύμφωνα με τον κ. Δίγκαλη, αυτήν τη στιγμή κάποιες μεγάλες αλυσίδες πωλούν νωπά αβγά γύρω στα 3,80 την τριαντάδα και βαμμένα στα 5,40.
Ανεξέλεγκτη η κατάσταση με τα αμαρκάριστα

Την ίδια ώρα, στις λαϊκές και τα μίνι μάρκετ στην Ανατολική Μακεδονία είναι ανεξέλεγκτη η κατάσταση με τα αμαρκάριστα αβγά, όπως σχολιάζει παραγωγός. «Ορισμένοι έχουν μέχρι 100 κότες, πηγαίνουν στο μάρκετ τα αβγά και τα ανταλλάσσουν με άλλα αγαθά. Δυστυχώς, πωλούνται χύμα αβγά στη σακούλα», δηλώνει με δυσαρέσκεια. Η τιμή παραγωγού είναι 25 λεπτά συν ΦΠΑ και παραμένει σταθερή. 


Στα περσινά επίπεδα η πασχαλινή ζήτηση αβγών

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι θα είναι φέτος η πασχαλινή ζήτηση για αβγά ανέφερε, κάνοντας μία πρώτη εκτίμηση, ο διευθυντής της Ένωσης Αβγοπαραγωγών Ελλάδος, Γιάννης Λιάρος, διευκρινίζοντας ότι η εικόνα θα είναι καλύτερη στα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας. Σύμφωνα με τον ίδιο, σταθερά από την έναρξη της πανδημίας όπως υπάρχει αυξημένη ζήτηση στο λιανεμπόριο για άλλα προϊόντα έτσι υπάρχει και για το αβγό. Η ζήτηση αυτή, όμως, «δεν μπόρεσε να ισορροπήσει πλήρως τις απώλειες από τη μη λειτουργία του κλάδου HORECA», εξήγησε. «Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ίσχυαν και περιορισμοί στις λαϊκές αγορές όλο το προηγούμενο διάστημα», ανέφερε ακόμη ο κ. Λιάρος, προσθέτοντας την εξαίρεση που κατάφεραν φέτος για τους παραγωγούς-πωλητές αβγών των λαϊκών, ώστε να βρίσκονται στην πλήρη δυναμικότητά τους για τις δύο εβδομάδες της αυξημένης ζήτησης.

«Η ζημιά παραμένει στο υπόλοιπο κομμάτι που έχει να κάνει με τη μεταποίηση και την εμπορία, κάτι που πρέπει να δούμε και σε συνδυασμό με την πολύ μεγάλη αύξηση στο κόστος των ζωοτροφών το τελευταίο έτος», σημείωσε, γεγονός που έχει επιβαρύνει σημαντικά το κόστος παραγωγής. «Είμαστε στη φάση που εκπονούμε μελέτη για να ποσοτικοποιήσουμε τη ζημιά», σχολίασε. Κατά τον ίδιο, δεν υπάρχουν αυξήσεις τιμών σε ό,τι αφορά τη λιανική για το αβγό, αφού, όπως ανέφερε, οι επιχειρήσεις παρά το περιβάλλον ζημιάς και δυσκολιών προσπάθησαν να απορροφήσουν το κόστος και να μην το μετακυλήσουν στον καταναλωτή.


ypaithros.gr

 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter

Σχόλια