Aνασχεδιασμός του ακαδημαϊκού χάρτη με βάση τον νέο νόμο πλαίσιο της Κεραμέως & το Σχέδιο “Πισσαρίδη” με Τεχνολογικά Τμήματα εντός των ΑΕΙ ;

Σύνοδος Πρυτάνεων υπό τη “σκιά” του νέου νόμου πλαισίου και του Σχεδίου “Πισσαρίδη” Η πολιτική ηγεσία εξακολουθεί να κρατά “κλειστά τα χαρτι...


Σύνοδος Πρυτάνεων υπό τη “σκιά” του νέου νόμου πλαισίου και του Σχεδίου “Πισσαρίδη”
Η πολιτική ηγεσία εξακολουθεί να κρατά “κλειστά τα χαρτιά” ως προς το περιεχόμενο του νέου νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ


Υπό τη “σκιά” του νέου νόμου πλαισίου που ετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να το ανακοινώσει εντός του καλοκαιριού, καθώς και του Σχεδίου “Πισσαρίδη” που καλείται να εφαρμόσει, θα συνεδριάσουν οι Πρυτάνεις στις 16 και 17 Ιουλίου στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Τα θέματα που θα συζητηθούν στη Σύνοδο θα οριστικοποιηθούν στις αρχές της εβδομάδας, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι θα τεθεί το ζήτημα της υπό διαγραφής των 37 τμημάτων "Γαβρόγλου" ,των οποίων είχε ανασταλεί η έναρξη λειτουργίας των, από την Ν. Κεραμέως..

Ωστόσο στους κύκλους των πανεπιστημιακών δασκάλων υπάρχει έντονη ανησυχία, καθώς η πολιτική ηγεσία εξακολουθεί να κρατά “κλειστά τα χαρτιά” ως προς το περιεχόμενο του νέου νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ, ενώ το Σχέδιο του “Νομπελίστα” Σύμβουλου του Κ. Μητσοτάκη Χριστόφορου Πισσαρίδη, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση,το οποίο θα κληθεί η υπουργός Παιδείας να υιοθετήσει, μεταξύ άλλων εισηγείται:

Συμβούλια Ιδρυμάτων: Eπαναφορά των Συμβουλίων Ιδρυμάτων:

με αυξημένη συμμετοχή εξωτερικών μελών, και
με ισχυρές και αποφασιστικές αρμοδιότητες στο στρατηγικό σχεδιασμό και στην επιλογή εκτελεστικής διοίκησης των πανεπιστημίων (πρυτάνεις, κοσμήτορες), μπορούν να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στην αναμόρφωση του συνολικού χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης, και να συμβάλλουν στην βελτίωση της σύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας, αλλά και με τις διεθνείς εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση.

Aνασχεδιασμός ολόκληρου του ακαδηνμαϊκού χάρτη: 

Θα πρέπει να υπάρξει έγκαιρα ανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και των προγραμμάτων σπουδών, με ενίσχυση κατευθύνσεων και ειδικοτήτων σε γνωστικά αντικείμενα όπου αναμένεται σημαντική αύξηση της ζήτησης στην αγορά εργασίας τα επόμενα χρόνια και σταδιακό περιορισμό ειδικοτήτων, όπου αναμένεται ή ήδη παρατηρείται υπερβάλλουσα προσφορά αποφοίτων.

Οι φοιτητές θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα: 

Αυτό μπορεί ευκολότερα να επιτευχθεί, εφόσον ενισχυθεί η οργανωτική ευελιξία των ιδρυμάτων και η κύρια οργανωτική ακαδημαϊκή μονάδα είναι η Σχολή (που καλύπτει ευρύτερο φάσμα συγγενών γνωστικών αντικειμένων) αντί του – συχνά υπερεξειδικευμένου – Τμήματος. Η οργάνωση των πανεπιστημίων με βάση τις Σχολές, στις οποίες θα πρέπει να εισάγονται οι φοιτητές, θα συμβάλλει επιπλέον στην παροχή της δυνατότητας εξατομίκευσης της μάθησης από αυτούς, με επέκταση των επιλογών τους και της δυνατότητας οριζόντιας κινητικότητας μεταξύ προγραμμάτων. Αυτές οι αλλαγές μπορούν, επιπλέον, να συνδυαστούν με το άνοιγμα των ελληνικών πανεπιστημίων σε συνεργασίες με ιδρύματα του εξωτερικού για τη δημιουργία κοινών προγραμμάτων σπουδών, τόσο σε προπτυχιακό όσο, και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Κέντρα Αριστείας: 

Η θεσμοθέτηση και ενίσχυση Κέντρων Αριστείας στην ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην ανάδειξη καλών πρακτικών φοιτητοκεντρικής μάθησης και στην ενίσχυση των κινήτρων για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα ελληνικά πανεπιστήμια. Στην ίδια κατεύθυνση, η στήριξη της λειτουργίας Κέντρων Υποστήριξης Διδασκαλίας στα πανεπιστήμια, με βάση τις αντίστοιχες διεθνείς καλές πρακτικές, μπορεί να συμβάλλει στην απαραίτητη αλλαγή υποδείγματος της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην πανεπιστημιακή διδασκαλία.

Βελτίωση της αναλογίας διδασκόντων-φοιτητών: 

Απαραίτητη προϋπόθεση για τον σκοπό αυτό αποτελεί, οπωσδήποτε, η βελτίωση της αναλογίας διδασκόντων-φοιτητών, ανά μάθημα και συνολικά στα πανεπιστήμια. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με ενίσχυση του διδακτικού προσωπικού των πανεπιστημίων, αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών και των προσφερόμενων μαθημάτων, αλλά και με εισαγωγή κινήτρων και αντικινήτρων για την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών από τους φοιτητές.



Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter

Σχόλια