Νομοσχέδιο-επίθεση στις λαϊκές αγορές με εντολή Γεωργιάδη...

Ανακοίνωση του Τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης του ΜέΡΑ25 για το Νομοσχέδιο για τις Λαϊκές Αγορές. Νομοσχέδιο-επίθεση στις λαϊκές αγορές με εντολή...


Ανακοίνωση του Τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης του ΜέΡΑ25 για το Νομοσχέδιο για τις Λαϊκές Αγορές.

Νομοσχέδιο-επίθεση στις λαϊκές αγορές με εντολή Γεωργιάδη
Το κατατεθειμένο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης για τις λαϊκές αγορές και το υπαίθριο εμπόριο θα μπορούσε να ονομαστεί «Λαϊκές Αγορές με εντολή Άδωνη»:

Χορήγηση και ανανέωση αδειών, είδη πώλησης, χρόνοι διάρκειας αδειών, πλήθος θέσεων στις υπαίθριες αγορές όλων των τύπων, κλπ, καθορίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, εν προκειμένω του Άδωνη Γεωργιάδη. Συγκεκριμένα τα άρθρα 6, 7, 13, 17, 18, 19, 32, 42, 48, 56, 57 και 62 παραπέμπουν στο πραγματικό νομοσχέδιο, δηλαδή το άρθρο 67. , το οποίο ουσιαστικά μας λέει πως ό,τι έχει να κάνει με οποιονδήποτε τύπο υπαίθριας αγοράς, από λαϊκές μέχρι πάγκους με σκουλαρίκια, θα ορίζεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης, που ζηλεύει όπως φαίνεται τη δόξα του Ερντογάν και συγκεντρώνει υπερεξουσίες.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου είναι:

1. Ο πλήρης έλεγχος από το υπουργείο των λαϊκών αγορών,

2. Ανοίγει την κερκόπορτα για την είσοδο των μεγαλεμπόρων στις λαϊκές αγορές, που θα νέμονται τον ιδρώτα των αγροτών-παραγωγών..


3. Η τιμωρητική, ως προς τους παραγωγούς διάθεση, με κύριο σκοπό την υποβάθμιση των λαϊκών αγορών ώστε οι πολίτες να στραφούν προς τα μεγάλα Super Market!

Το εν λόγω νομοσχέδιο, έρχεται μάλιστα την ώρα που οι αγρότες χρειάζονται ίσως περισσότερο από ποτέ, βοήθεια από το κράτος για να αντιμετωπίσουν, εκτός τη κλιματικής αλλαγής, και ένα τσουνάμι αυξήσεων σε πετρέλαια, φυτοφάρμακα, λιπάσματα κλπ.
Ας δούμε όμως μερικά σημεία του για να καταλάβουμε καλύτερα τις προθέσεις του CEO Άδωνη Γεωργιάδη, της Μητσοτάκης Α.Ε. :

• Καταργείται ουσιαστικά η απρόσκοπτη προσέλευση των παραγωγών στις λαϊκές αγορές καθώς επίσης και των πλανόδιων εμπόρων με τη διαδικασία προκήρυξης αδειών και θέσεων διάρκειας από 1 έως 5 έτη (Άρθρο 5) Αλήθεια για πόσο χρονικό διάστημα θα έχει η άδεια ισχύ;. Για τους επαγγελματίες πωλητές όμως, που δεν είναι παραγωγοί το νομοσχέδιο προβλέπει ξεκάθαρα 5ετή άδεια.

• Το άρθρο 8 που αφορά στις άδειες των χειροτεχνών καλλιτεχνών ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η πρόβλεψη για την προσκόμιση βεβαίωση πιστοποίησης ίδιας δημιουργίας και βεβαίωση χειροτεχνικής δεξιότητας…

• Προβλέπεται η απαγόρευση συμμετοχής σε διαδικασίες χορήγησης αδειών και παραχώρησης θέσεων σε όσους δεν έχουν εξοφλήσει κάθε οφειλή που αφορά τέλη υπαίθριου εμπορίου. (άρθρο 15 §5). Αντίστοιχα σε όσους έχουν ήδη άδεια, προβλέπεται για τους ίδιους λόγους η απώλειά της (άρθρο 21). Η πρόβλεψη αυτή αποτελεί ένα ταξικό εμπόδιο για την συμμετοχή των οικονομικά ασθενέστερων που έχουν, μεγαλύτερη ανάγκη!

• Οι άδειες θα δίνονται με μοριοδότηση (άρθρο 16). Με μια ματιά φαίνεται λογική… έλα όμως που πέραν του γεγονότος πως προβλέπονται μόρια για κατόχους τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όσον αφορά στους παραγωγούς, οι τίτλοι αυτοί θα πρέπει να είναι και συναφείς με την πρωτογενή παραγωγή, χωρίς βέβαια να προβλέπεται το αντίστοιχο για τις άδειες των επαγγελματιών πωλητών, παρά το γεγονός πως θα πωλούν τα ίδια ακριβώς προϊόντα. Επιπλέον είναι αδιανόητο η αστεγία να προσφέρει λιγότερα μόρια πχ από την ηλικία ή την κατοχή τίτλων σπουδών.

• Προβλέπεται ως αναγκαία προϋπόθεση για την εκ νέου χορήγηση θέσης σε λαϊκή αγορά, αλλά και δικαιώματος για πλανόδια δραστηριοποίηση, η πώληση του 50% της δηλωθείσας ποσότητας προϊόντων στον ΟΣΔΕ (άρθρο 17). Δηλαδή αν δεν πάνε καλά οι δουλειές λοιπόν οι επαγγελματίες, εκτός από τη μείωση του εισοδήματός τους, θα χάνουν και την άδεια που τους εξασφάλισε έστω και αυτό το χαμηλό εισόδημα.

• Στους φορείς λειτουργίας των λαϊκών αγορών, (δήμοι-περιφέρειες), τους δίνεται η δυνατότητα να ρυθμίζουν το ύψος του ανταποδοτικού τέλους και ο τρόπος καταβολής τους χωρίς να διευκρινίζεται το ύψος αυτού (άρθρο 26). Η μη καταβολή του για 2 μήνες αρκεί ώστε να χάσει ο παραγωγός την άδεια του, οπότε η ασάφεια αυτή είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη. Στο ίδιο άρθρο δε προβλέπεται η ανάθεση από τους δήμους σε ιδιωτικό φορέα του ελέγχου της καθαριότητας και υγιεινής, της φύλαξης διαγράμμισης και άλλων αντίστοιχων καθηκόντων. Δεδομένου ότι οι ΟΤΑ και υπηρεσίες καθαριότητας έχουν και όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες, η πρόβλεψη αυτή αποτελεί ακόμα μία θαυμάσια ευκαιρία για να δοθούν επιπλέον εργασίες σε ιδιώτες εργολάβους κατά την αγαπημένη πρακτική αυτής της κυβέρνησης.

• Θεσπίζει την αποστολή στοιχείων στην πλατφόρμα e-καταναλωτής κάθε πρωί μέχρι τις 8:00 (άρθρο 56), δηλαδή τις ποσότητες, την ποιότητα και την τιμή εκκίνησης και από τους παραγωγούς και τους επαγγελματίες, ενώ αυτή η υποχρέωση βαραίνει μέχρι στιγμής μόνο εκείνα τα Σούπερ Μάρκετ που έχουν λογιστήρια και κάνουν τζίρο μεγαλύτερο των 90.000.000 ευρώ!

• Προβλέπει ποινές καθαρά τιμωρητικού και εξοντωτικού χαρακτήρα για μια σειρά παραβάσεων. Συγκεκριμένα προβλέπεται η απώλεια της θέσης-άδειας σε περίπτωση που δεν εκδοθεί απόδειξη πλέον των 2 φορών ανά έτος, με τους παραγωγούς να ζητούν να επιβάλλονται τα σχετικά πρόστιμα που προβλέπονται από την ΑΑΔΕ για τις σχετικές παραβάσεις (Άρθρο 62).

Αυτό που διαφαίνεται από όλο το νομοσχέδιο είναι, ότι η Μητσοτάκης Α.Ε. θέλει έμμεσα, να βγάλει από τη μέση τους παραγωγούς των λαϊκών αγορών, προς όφελος των αλυσίδων Super Market και των μεγαλεμπόρων Ενώ θέλει να λέγεται φιλελεύθερη, πολεμά τη μοναδική ελεύθερη αγορά, που λειτουργεί προς όφελος παραγωγού και καταναλωτή, τη λαϊκή!

Οι παραγωγοί και οι πωλητές της λαϊκής όμως, ενωμένοι μπορούν να αποτρέψουν τα σχέδια της κυβέρνησης. Έχουν στο πλευρό τους τον κόσμο σε κάθε γειτονιά. Τον κόσμο που στηρίζει την εγχώρια παραγωγή και τους ανθρώπους της.

Η υπόθεση των λαϊκών αγορών είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας.

Η κοινωνία θα σταθεί στα πόδια της.

Σχόλια