Περαιτέρω βελτίωση εμφάνισε ο κλάδος της μεταποίησης στην Ελλάδα, ο οποίος τον Ιούλιο κατέγραψε την ισχυρότερη άνοδο των τελευταίων 14 μηνών...
Περαιτέρω βελτίωση εμφάνισε ο κλάδος της μεταποίησης στην Ελλάδα, ο οποίος τον Ιούλιο κατέγραψε την ισχυρότερη άνοδο των τελευταίων 14 μηνών.
Πιο συγκεκριμένα, ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της S&P Global (PMI) ενισχύθηκε στις 53,5 μονάδες -τιμή αισθητά υψηλότερη από τις 51.8 μονάδες του Ιουνίου.
Η επίδοση του Ιουλίου υποδεικνύει τη σταθερή βελτίωση της υγείας του ελληνικού μεταποιητικού τομέα, ο οποίος παρέμεινε σε ρυθμό ανάπτυξης για έκτο διαδοχικό μήνα.
Ταυτόχρονα, η μεταβολή του προηγούμενου μήνα αποδείχθηκε η εντονότερη από τον Μάιο του 2022.
Στα επιμέρους στοιχεία, ο ρυθμός αύξησης των νέων παραγγελιών επιταχύνθηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, ενώ πέτυχε την καλύτερη επίδοση από τον Ιανουάριο του 2022. Η αύξηση σχετίστηκε με την ισχυρότερη ζήτηση από την πλευρά των πελατών και την απόκτηση νέων πελατών.
Κατ’ αντιστοιχία με την τάση στις συνολικές νέες πωλήσεις, οι νέες παραγγελίες εξαγωγών αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό στο ξεκίνημα του γ΄ τριμήνου. Παρότι μόνο μέτριος, ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν ο εντονότερος που έχει καταγραφεί από τον Φεβρουάριο του 2022.
Ως εκ τούτου, οι Έλληνες κατασκευαστές κατέγραψαν ισχυρότερη άνοδο στον τομέα της παραγωγής. Ο ρυθμός αύξησης επιταχύνθηκε σε σχέση με τον Ιούνιο και ήταν από τους ταχύτερους που έχουν σημειωθεί σε διάστημα 1,5 έτους. Η ενίσχυση της παραγωγής αποδόθηκε στην εντονότερη ζήτηση από την πλευρά των πελατών του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Τα στοιχεία του Ιουλίου υπέδειξαν, επίσης, νέα αύξηση των αδιεκπεραίωτων εργασιών στις εγκαταστάσεις των Ελλήνων κατασκευαστών, τερματίζοντας με αυτόν τον τρόπο μια περίοδο 14 μηνών συνεχούς μείωσης.
Η αύξηση των εργασιών σε εκκρεμότητα πραγματοποιήθηκε παρά το γεγονός ότι οι παραγωγοί αγαθών αύξησαν τον αριθμό των εργαζομένων τους με έντονο ρυθμό. Ο ρυθμός δημιουργίας θέσεων εργασίας επιταχύνθηκε στον ταχύτερο που έχει καταγραφεί από τον Απρίλιο του 2022.
Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες του ελληνικού μεταποιητικού τομέα κατέγραψαν τρίτη διαδοχική μηνιαία μείωση του κόστους εισροών. Ο ρυθμός μείωσης ήταν ο δεύτερος δριμύτερος από τον Μάιο του 2020 και συνδέθηκε με τις μειωμένες τιμές των πρώτων υλών και τις εκπτώσεις των προμηθευτών, λόγω της ασθενούς παγκόσμιας ζήτησης για εισροές.
Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές πώλησης παρέμειναν, σε γενικές γραμμές, αμετάβλητες τον Ιούλιο, μετά τη σχεδόν σταθεροποίηση των χρεώσεων εκροών κατά τη διάρκεια του Ιουνίου. Στις περιπτώσεις που καταγράφηκε μείωση, οι εταιρείες ανέφεραν ότι οφειλόταν στη μετακύλιση του χαμηλότερου κόστους εισροών στους πελάτες. Οι μεγαλύτερες εισροές νέων παραγγελιών οδήγησαν τους Έλληνες κατασκευαστές να καταγράψουν νέα αύξηση των αγορών εισροών.
Η άνοδος ήταν ισχυρή και η δριμύτερη από τον Φεβρουάριο του 2022, ασκώντας πίεση στους προμηθευτές, καθώς η απόδοση τους επιδεινώθηκε σε μεγαλύτερο βαθμό. Οι προσπάθειες για την εξυπηρέτηση των αναμενόμενων νέων παραγγελιών οδήγησε σε ηπιότερη συρρίκνωση των αποθεμάτων τόσο των αγορών όσο και των ετοίμων προϊόντων.
Τέλος, οι Έλληνες κατασκευαστές κατέγραψαν λιγότερο αισιόδοξες προσδοκίες σχετικά με την παραγωγή κατά τον Ιούλιο του επόμενου έτους. Παρότι οι εταιρείες παρέμειναν αισιόδοξες λόγω των ελπίδων για περαιτέρω αύξηση της ζήτησης από την πλευρά των πελατών, το επίπεδο του θετικού κλίματος υποχώρησε στο κατώτερο που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο. Οι ανησυχίες σχετικά με τις δυσμενείς συνθήκες ζήτησης στις βασικές αγορές εξαγωγών, τον πληθωρισμό και τις περαιτέρω αυξήσεις των επιτοκίων μείωσαν την αισιοδοξία.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας, η Σίαν Τζόουνς, οικονομολόγος στην S&P Global Market Intelligence, τόνισε τα εξής:
«Οι Έλληνες κατασκευαστές κατέγραψαν περαιτέρω ανάπτυξη σε όλο το εύρος του τομέα, καθώς η αύξηση της παραγωγής και των νέων παραγγελιών ενισχύθηκε. Η ζήτηση από την πλευρά των πελατών του εσωτερικού και του εξωτερικού στήριξε την ταχύτερη αύξηση των νέων πωλήσεων που έχει καταγραφεί από το ξεκίνημα του 2022, καθώς οι εταιρείες αύξησαν τα επίπεδα απασχόλησης και την αγορά εισροών, λόγω των αναμενόμενων πρόσθετων αυξήσεων των παραγγελιών και της νέας αύξησης του όγκου αδιεκπεραίωτων εργασιών.
»Εν τω μεταξύ, τα αποθέματα συρρικνώθηκαν με ασθενέστερους ρυθμούς. Το κόστος εισροών παρέμεινε σε πτωτική πορεία, καθώς οι λειτουργικές δαπάνες υποχώρησαν με τον δεύτερο ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Μάιο του 2020. Παρά τη σταθερή υποχώρηση της επιβάρυνσης κόστους, οι εταιρείες είδαν τις τιμές πώλησης να παραμένουν, σε γενικές γραμμές, αμετάβλητες για δεύτερο συνεχή μήνα, γεγονός που υποδηλώνει ότι ο πληθωρισμός θα παραμείνει δύσκολος μέσα στους επόμενους μήνες. Οι εταιρείες ήταν και πάλι λιγότερο αισιόδοξες ως προς τις προοπτικές τον Ιούλιο, καθώς αυξήθηκαν οι ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές αυξήσεις των επιτοκίων, τον πληθωρισμό και τη διατήρηση των έντονων συνθηκών ζήτησης. Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις μας, αναμένεται αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής κατά 0.4% το 2023.»
πηγή:newmoney
Σχόλια