«Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια νομοθεσία που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ζώων». Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έχουν μια μοναδ...
Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έχουν μια μοναδική ευκαιρία να βελτιώσουν δραστικά τη ζωή των ζώων κατά τη μεταφορά τους. Πρέπει να την εκμεταλλευτούν, υποστηρίζουν οι Τίλι Μετζ Metz και Anja Hazekamp.
Η Τίλι Μετζ είναι ευρωβουλευτής των Πρασίνων του Λουξεμβούργου, πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προστασία των ζώων κατά τις μεταφορές (ANIT).
Η Άνια Χάζεκαμπ είναι αριστερή Ολλανδή ευρωβουλευτής, αντιπρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προστασία των ζώων κατά τις μεταφορές (ANIT) και επίτιμη πρόεδρος της Animal Welfare Intergroup.
Η πλειονότητα των ζώων που μεταφέρονται στην ΕΕ υποβάλλονται σε συνθήκες στενότητας χώρου, έλλειψης ενυδάτωσης και τροφής και σε ταξίδια που διαρκούν έως και 29 ώρες, ή σε περίπτωση μεταφοράς μέσω θαλάσσης, ακόμη και ημέρες και εβδομάδες, χωρίς τη δυνατότητα ξεκούρασης.
Κάθε χρόνο πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο ζώα μεταφέρονται ζωντανά σε όλη την ΕΕ ή από την ΕΕ σε τρίτες χώρες, ενώ ο ισχύων κανονισμός για τις μεταφορές ζώων παραβιάζεται πολύ συχνά και δεν εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία στα ζώα.
Αυτό είναι απαράδεκτο και επιβεβαιώνεται από την εξεταστική επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά (ANIT).
Τον πρώτο μήνα του 2022, εμείς οι ευρωβουλευτές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ψήφο μας και να καλέσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη να τερματίσουν αυτές τις βάρβαρες πρακτικές.
Ως Ευρωπαίοι νομοθέτες, μπορούμε να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα στους ψηφοφόρους μας ότι δίνουμε προτεραιότητα στην ευημερία των ζώων στον 21ο αιώνα, ζητώντας νομοθεσία που θα εγγυάται την ευημερία των ζώων.
Απλώς δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε άλλο. Αυτή είναι η χρονιά κατά την οποία μπορούμε να κάνουμε μια ουσιαστική αλλαγή. Το να περιμένουμε ή να χάσουμε την ευκαιρία θα αποτελούσε παράλειψη από μέρους μας.
Πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της θητείας της επιτροπής ANIT, γίναμε μάρτυρες πολλών περιστατικών κακής μεταφοράς ζωντανών ζώων.
Το έτος 2021 ξεκίνησε με τα ατυχήματα των πλοίων Elbeik και Karim Allah – με 2600 ισπανικά βοοειδή να έχουν «κολλήσει» στη θάλασσα για αρκετούς μήνες και τελικά να σκοτώνονται.
Ακολούθησε το Evergreen που μπλόκαρε τη διώρυγα του Σουέζ, με αποτέλεσμα χιλιάδες ζώα να υποφέρουν στα πλοία μεταφοράς που δεν μπορούσαν να συνεχίσουν τη μεταφορά τους.
Ακόμα και όταν τα ταξίδια δεν παρατείνονται λόγω εξωτερικών συνθηκών, έρευνες από ΜΚΟ έχουν δείξει ότι οι απαιτήσεις σχετικά με την εξωτερική θερμοκρασία, τον χώρο ανά ζώο και τις ώρες διαλείμματος παραβιάζονται συχνά.
Αυτή η έλλειψη προκαλεί άσκοπη ταλαιπωρία σε χιλιάδες ζώα κάθε χρόνο.
Σε πολλές περιπτώσεις, οι άδειες υπογράφονται παρά το γεγονός ότι είναι προφανές από την αρχή ότι οι νομικές απαιτήσεις δεν μπορούν να τηρηθούν στο προγραμματισμένο ταξίδι.
Και ενώ θεωρητικά, ο κανονισμός της ΕΕ πρέπει να τηρείται μέχρι τον τελικό προορισμό, και αν αυτός ο προορισμός είναι εκτός ΕΕ, είναι αδύνατο να επιβληθεί και να ελεγχθεί αυτό στην πράξη.
Πέρα από τις επαναλαμβανόμενες τραγωδίες και τις συνεχείς παραβάσεις, η ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά δεν είναι επαρκής, ακόμη και αν τηρείται πλήρως.
Μη απογαλακτισμένα ζώα, που μόλις και μετά βίας μπορούν να περπατήσουν, μεταφέρονται ακόμη και για πολλές ώρες χωρίς να έχουν τραφεί, οδηγώντας σε επανειλημμένες παραβιάσεις του νόμου.
Τα μη απογαλακτισμένα μοσχάρια δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ποτίστρες των περισσότερων φορτηγών και είναι αδύνατο να τους παρέχεται τροφή, γάλα και νερό κατά τη διάρκεια των μεταφορών.
Τα έγκυα ζώα μεταφέρονται ακόμη και πέραν του 90% της περιόδου κύησης, με αποτέλεσμα τα ζώα να γεννούν κατά τη διάρκεια της μεταφοράς.
Και για άλλα ευάλωτα ζώα – όπως τα κοτόπουλα, οι γαλοπούλες, τα κουνέλια, τα ψάρια, οι σκύλοι και οι γάτες, δεν προστατεύονται από την νομοθεσία, με αποτέλεσμα να υποφέρουν άσκοπα κατά τη μεταφορά.
Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια νομοθεσία που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ζώων.
Και το μέλλον της ευρωπαϊκής κτηνοτροφίας πρέπει να περιλαμβάνει αποκεντρωμένα συστήματα παραγωγής.
Όλες οι μεταφορές ζώντων ζώων πρέπει να είναι όσο το δυνατόν συντομότερες και να ευνοούνται οι τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού. Πρέπει να τερματιστούν τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, οι μεταφορές σε τρίτες χώρες και οι μεταφορές μέσω θαλάσσης.
Αυτά απλούστατα δεν μπορούν να γίνουν με τρόπο που να διασφαλίζει την ευημερία των ζώων. Πρέπει να μεταβούμε στη μεταφορά μόνο κρέατος, αντί για ζώντα ζώα.
Και τα έγκυα ή θηλάζοντα ζώα, ή τα ζώα που βρίσκονται στο τέλος της παραγωγικής τους περιόδου, είναι ιδιαίτερα ευάλωτα και δεν πρέπει να μεταφέρονται για πολλές ώρες.
Η επικείμενη ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με τις συστάσεις της ANIT θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο στην πορεία προς την καλύτερη δυνατή προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά.
Αυτή είναι η ευκαιρία μας να καλέσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναθεωρήσει και να αλλάξει τον κανονισμό 1/2005 προς το καλύτερο. Το οφείλουμε στα ζώα, στους Ευρωπαίους πολίτες και στις μελλοντικές γενιές να υιοθετήσουμε ισχυρές συστάσεις.
Προσωπικά, θα ψηφίσουμε υπέρ των πιο ευγενικών και βιώσιμων μεθόδων, και κατά οποιασδήποτε προσπάθειας αποδυνάμωσης των συστάσεων – όπως αυτές υιοθετήθηκαν από την επιτροπή ANIT.
Καλούμε όλα τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να πράξουν το ίδιο.
ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ Όλες οι θέσεις σε αυτή τη στήλη αποτελούν απόψεις των συντακτών, όχι της EURACTIV.gr
Μεταφρασμένο από Γεωργία Ευαγγελία Καραγιάννη
Από Anja Hazekamp and Tilly Metz , EurActiv.com
πηγή: Euractiv Greece
Σχόλια