ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Συνέντευξη του Θανάση Θεοχαρόπουλου στην Εφημερίδα των Συντακτών


Συνέντευξη του προέδρου της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάση Θεοχαρόπουλου στην Εφημερίδα των Συντακτών και στον δημοσιογράφο Δημήτρη Κουκλουμπέρη

Επιμένετε ακόμη στο αίτημα για παραίτηση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης λόγω αδιεξόδου στο προσφυγικό και στις διαπραγματεύσεις; Να παραιτηθούν για να συμβεί τι ακριβώς, αφού η Δημοκρατική Συμπαράταξη δεν επιθυμεί νέες εκλογές;

Πριν βρεθεί η χώρα σε οριστικά αδιέξοδα, η κυβέρνηση πρέπει να παραιτηθεί και να δημιουργηθεί μία νέα κυβέρνηση ευρείας πλειοψηφίας των φιλοευρωπαϊκών δυνάμεων από την παρούσα Βουλή που με ορίζοντα τριετίας θα βγάλει οριστικά την χώρα από τα μνημόνια. Η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι αναποτελεσματική στο προσφυγικό, στις διαπραγματεύσεις, αλλά και σε ζητήματα εσωτερικής πολιτικής που δεν σχετίζονται με κανένα μνημόνιο. Οι εκλογές όμως κάθε εξάμηνο δεν είναι λύση, οδηγηθήκαμε 3 φορές στις κάλπες το 2015 και τα αδιέξοδα είναι και πάλι μπροστά μας. Σε κάθε περίπτωση η Δημοκρατική Συμπαράταξη είναι έτοιμη όποτε και αν γίνουν οι εκλογές.
Σε μια τέτοια περίπτωση, πάντως ποιος θα αναλάμβανε τα ηνία της χώρας; Έχετε συγκεκριμένο πρόσωπο να προτείνετε;

Τόσο ο πρωθυπουργός όσο και οι υπουργοί πρέπει να είναι κοινής αποδοχής. Εάν αποφασισθεί ότι θα προχωρήσουμε σε μία τέτοια κυβέρνηση, τότε όλα αυτά τα θέματα θα συζητηθούν. Η νέα κυβέρνηση πρέπει να στηρίζεται σε δεσμευτική προγραμματική συμφωνία που θα εμπεριέχει όλα τα κρίσιμα θέματα, όπως φορολογικό, ασφαλιστικό, αλλαγές στο πολιτικό σύστημα, η οποία θα επικαιροποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και θα υπάρχει έλεγχος εφαρμογής της.
Στο κυβερνητικό σχήμα των προοδευτικών φιλοευρωπαϊκών δυνάμεων που παρουσιάζετε ως λύση, συμπεριλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ, αν αποφάσιζε να αποχωριστεί τους ΑΝΕΛ και άλλαζε άρδην την στρατηγική του; Σε αυτή την κατεύθυνση δείχνουν εξάλλου οι Ευρωπαίοι Σοσιαλιστές, ενώ υπάρχει ήδη το παράδειγμα της Πορτογαλίας…

Το φαινόμενο της χώρας μας όπου ένα κόμμα της ριζοσπαστικής αριστεράς επιλέγει μετά από δύο εκλογικές αναμετρήσεις να συγκυβερνήσει με το κόμμα της εθνικολαϊκιστικής δεξιάς είναι το αρνητικό παράδειγμα της Ευρώπης. Μάλιστα σε πρόσφατη συνέντευξη του ο κ. Τσίπρας για να δικαιολογήσει την συνεργασία του χαρακτήρισε τους ΑΝΕΛ ως κεντροδεξιά! Τουλάχιστον παραδέχθηκε ότι συγκυβερνά με την δεξιά κατόπιν δικής του επιλογής, είναι και αυτό ένα βήμα. Εμείς στο προτεινόμενο νέο κυβερνητικό σχήμα, δεν εξαιρούμε τον ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο όμως μίας κυβέρνησης ευρείας πλειοψηφίας που θα στηρίζεται από περισσότερους από 200 βουλευτές, καθώς οι συνθήκες είναι τόσο οριακές που δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να βγούμε από την κρίση.
Από την επόμενη εβδομάδα πιάνει δουλειά η Επιτροπή Θέσεων και Διαλόγου που συγκροτήθηκε από το ΠΑΣΟΚ, τη ΔΗΜΑΡ, το Ποτάμι, τις σοσιαλδημοκρατικές κινήσεις και εκπροσώπους κοινωνικών φορέων. Θεωρείτε εφικτό τον στόχο της συμπόρευσης των δυνάμεων του κέντρου και της σοσιαλδημοκρατίας;

Όχι μόνο τον θεωρώ εφικτό, αλλά θα συνεχίσω να εργάζομαι συστηματικά για την συμπόρευση αυτή. Η Επιτροπή Θέσεων και Διαλόγου είναι μία θετική εξέλιξη. Συμμετέχουν κοινωνικά στελέχη που έχουν ενεργή αναφορά σε συλλογικές εκφράσεις της κοινωνίας, της επιχειρηματικότητας, της παραγωγής, της εργασίας, της αυτοδιοίκησης. Ταυτόχρονα υπάρχει η συμμετοχή εκπροσώπων κομμάτων και κινήσεων. Η Επιτροπή δημιουργεί νέες προσδοκίες που δεν πρέπει να διαψευστούν. Τον Σεπτέμβριο ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ δείξαμε ότι αν ήμαστε αποφασισμένοι μπορούμε να τα καταφέρουμε ενωμένοι. Με την ίδια αποφασιστικότητα προχωράμε και σήμερα και επιδιώκουμε την ευρύτερη δυνατή συσπείρωση για τον ισχυρό προοδευτικό και μεταρρυθμιστικό χώρο.
Κατά τη γνώμη σας οι προσπάθειες ανασυγκρότησης του χώρου πρέπει να κινηθούν προς αριστερή κατεύθυνση ή να τηρηθούν ίσες αποστάσεις με θέσεις που κλείνουν το μάτι προς τα δεξιά;

Στην Δημοκρατική Αριστερά αγωνιζόμαστε για την επαναθεμελίωση των ιδεών της σοσιαλδημοκρατίας και της ανανεωτικής αριστεράς. Για να ξαναγίνει η προοδευτική παράταξη ένα ισχυρό πλειοψηφικό ρεύμα με την σοσιαλδημοκρατία ως μία σύγχρονη αριστερή πρόταση διακυβέρνησης. Στο πλαίσιο αυτό οι προσπάθειες ανασυγκρότησης του χώρου μας πρέπει να κινηθούν προς μία σαφή προοδευτική κατεύθυνση. Είναι φανερό ότι οι θέσεις μας δεν μπορεί να είναι σε ίσες αποστάσεις με τις θέσεις στις οποίες αναφέρεστε και κλείνουν το μάτι προς τα δεξιά. Όμως να μην συγχέουμε την δική μας προοδευτική σοσιαλδημοκρατική πρόταση με τον ΣΥΡΙΖΑ που λαϊκίζει, αντιμετωπίζει τους πολίτες ως πελάτες, έχει αυταπάτες και ιδεολογικές εμμονές.
Με ποια μορφή όμως το υπό διαμόρφωση σχήμα; Ομοσπονδία με συμπράξεις και διατήρηση αυτονομίας των συμμετεχόντων ή νέος ενιαίος φορέας με σταδιακή αυτοδιάλυση των κομμάτων, κοινή διάρθρωση και όργανα κι έναν αρχηγό εκλεγμένο από τη βάση;

Το κύριο ζήτημα είναι να επιτευχθεί η ενότητα και η συμπόρευση των προοδευτικών πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων απέναντι στα αδιέξοδα της πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης και στις συντηρητικές πολιτικές της ΝΔ. Να διαμορφώσουμε όλοι μαζί με ανοιχτό διάλογο το νέο προοδευτικό σχέδιο για την χώρα και το μέλλον της. Προτείνω να προχωρήσουμε μεταβατικά σε ένα πολυκομματικό φορέα, και στη συνέχεια στο ενιαίο προοδευτικό σχήμα, με πανελλαδική δομή και όργανα ώστε να μην είναι μόνο υπόθεση κορυφής. Η κοινή δράση θα φέρει ομαλά το νέο, δεν χρειάζεται κανείς να εκβιάζει τις εξελίξεις. Στο πλαίσιο αυτό, η ανάδειξη επικεφαλής του νέου φορέα προτείνεται να γίνει με ανοιχτή συμμετοχική διαδικασία, με άμεση εκλογή από τη βάση, με ανοιχτό μητρώο και χωρίς κανένα αποκλεισμό. Είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε όχι για έναν εκλογικό συνασπισμό ως σημαία ευκαιρίας, αλλά για μεγάλη προοδευτική παράταξη.
 
 dim-ar.gr
Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ. Ελπίδες για τα δυσπρόσιτα 3 ώρες πρίν 0 dysprosito “Εξετάζεται η βελτίωση του σχεδίου της διάταξης” είπε χθες ο Ν. Φίλης στους εκπροσώπους ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και αναπληρωτών αναφερόμενος στο ενδεχόμενο μοριοδότησης της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες περιοχές και προσπαθώντας να απαντήσει στους εκπαιδευτικούς που κατηγορούσαν την επίμαχη μεταβατική διάταξη ότι “τους κλέβει την προϋπηρεσία”. Δάσκαλοι και καθηγητές επέμεναν πως ένα διαφορετικό σύστημα προσλήψεων άπτεται πολιτικής βούλησης, κάνοντας λόγο για επαναφορά τον Ν. 3848/2010 της Άννας Διαμαντοπούλου με την επίμαχη διάταξη. “Στόχος είναι η κατάργηση του νόμου αυτού” ήταν η απάντηση του Ν. Φίλη. “Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ” είπε ακόμη διαβεβαιώνοντας ότι μετά την πρώτη αξιολόγηση και τον προσδιορισμό του δημοσιονομικού κενού θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς. Θύμισε δε ότι η κυβέρνηση επανέφερε χιλιάδες διαθέσιμους εκπαιδευτικούς που είχαν απολυθεί επί Σαμαρά και ανέστειλε την εφαρμογή της τιμωρητικής αξιολόγησης. Μάλιστα το υπουργείο δρομολόγησε ήδη μόνιμους διορισμούς 456 εκπαιδευτικών διοριστέων του ΑΣΕΠ 2008. Ο Ν. Φίλης απάντησε, τέλος, στα ερωτήματα περί αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών αναφέροντας ότι δεν προβλέπεται, ενώ στους νηπιαγωγούς, που έθεταν θέμα συγχωνεύσεων νηπιαγωγείων λόγω σχετικής ρύθμισης στο ν/σ για την έρευνα, είπε: “Δεν θα γίνει καμία συγχώνευση”. Εντάσεις εντός και εκτός Στα ανωτέρω πρόλαβε να σταθεί ο Ν. Φίλης πριν αποχωρήσει από τη συνάντηση, κατά την οποία ξέσπασε “διαπαραταξιακός εμφύλιος” ανάμεσα σε καθηγητές και δασκάλους. Εκπαιδευτικοί κύκλοι ανέφεραν ότι η διάταξη κατάφερε να διασπάσει τους αναπληρωτές, καθώς άλλοι στέκονταν στη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και άλλοι στη μη συμπερίληψη του βαθμού πτυχίου, συμφωνώντας με την πριμοδότηση του ΑΣΕΠ. Αναπληρωτές σχολίαζαν στην “Α” πως είναι κοινωνικά άδικη η μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, ειδικά όσον αφορά τις δυσπρόσιτες περιοχές, λέγοντας ότι κάποιος με υψηλότερο βαθμό πτυχίου, αλλά μικρότερη προϋπηρεσία, είναι δυνατόν να χάσει τον διορισμό του. “Μπορεί να έχει όμως χαμηλότερο βαθμό γιατί ως φοιτητής εργαζόταν” τόνιζαν. Την ίδια ώρα στις πύλες του υπουργείου είχαν σκαρφαλώσει καθηγητές και δάσκαλοι που διεκδικούσαν την απόσυρση της μεταβατικής διάταξης, ενώ δυνάμεις των ΜΑΤ είχαν παραταχθεί μέσα και έξω από τις πύλες. Μπορεί η κινητοποίηση να μην είχε τον αναμενόμενο κόσμο -παρά την κινητοποίηση των ομοσπονδιών- είχε όμως παλμό, αλλά και εντάσεις, αφού μέλη του ΠΑΜΕ καλούσαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αποχωρήσουν από τον εθνικό διάλογο. Την ίδια ώρα μαθητές περνούσαν από την πλαϊνή είσοδο στο υπουργείο Παιδείας για την εκδήλωση βράβευσης του διαγωνισμού “Κύπρος 1974-2014: Δεν Ξεχνώ, Δημιουργώ, Διεκδικώ”. Η πρόταση της ΟΛΜΕ “Ενιαίο σύστημα μοριοδότησης όλων των εκπαιδευτικών με κριτήρια αντικειμενικά και πρόσφορα, ήτοι την προϋπηρεσία, την αξιολόγηση σε προγενέστερο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, τον χρόνο αναμονής πρόσληψης και τα οικογενειακά βάρη” είναι το αίτημα της ΟΛΜΕ, όπως προκύπτει από τη γνωμοδότηση του νομικού της συμβούλου κ. Γεραπετρίτη -την οποία δημοσίευε από χθες το πρωί το avgi.gr. Η γνωμοδότηση, πάντως, αναφέρει ερμηνεύοντας το ΣτΕ: “Κρίθηκε ότι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από πίνακες αναπληρωτών κατά το άρθρο 9 παρ. 1 του Ν. 3848/2010, μολονότι συνιστούσε επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια (κατάταξη σε πίνακα αναπληρωτών με βάση την πραγματική προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού), αντέκειτο στο άρθρο 103 παρ. 7 του Συντάγματος, διότι η σχετική προϋπηρεσία προέκυπτε από προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής. Το Συμβούλιο πάντως δέχτηκε ρητά ότι η προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού επιτρεπτώς καταρχήν λαμβάνεται υπ’ όψιν προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τον διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών”. Κύκλοι του υπουργείου Παιδείας σχολίαζαν στην “Α” πως “στην ερμηνεία και στην αξιολόγηση των αποφάσεων του ΣτΕ συμπίπτουν απολύτως οι εκατέρωθεν απόψεις” υπογραμμίζοντας πως “υπάρχει νομική και λογική αντίφαση στην εν λόγω γνωμοδότηση, αφού καταλήγει να διατηρεί στους πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών το προβάδισμα όσων από αυτούς έχουν μόνο προϋπηρεσία. Όμως αυτό ακριβώς έχει κρίνει αντισυνταγματικό το ΣτΕ, σύμφωνα και με τον ίδιο τον κ. Γεραπετρίτη”. Η ΟΛΜΕ προτείνει να ληφθούν υπόψη ο αριθμός τέκνων (3 μονάδες ανά τέκνο), η προϋπηρεσία σε δημόσια σχολεία (έως 84 μονάδες), η αναμονή χρόνου πρόσληψης (έως 10 μονάδες) και η αξιολόγηση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (έως 50 μονάδες). Πέραν του ότι με την αρ. 527/2015 απόφαση του ΣτΕ κρίθηκαν αντισυνταγματικές διατάξεις του νόμου 3848/2010, για την προϋπηρεσία κρίθηκε πως η απόκτησή της ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, που δεν είχαν ελεγχθεί από ΑΣΕΠ και άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιοκρατική· αυτό υπενθυμίζουν με νόημα κύκλοι στο υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, στέκονται στη αρ. 4303/2015 απόφαση του Γ’ Τμήματος του ΣτΕ, που νομολόγησε ότι η ισχύς εν συνόλω του μεταβατικού πλαισίου εφαρμογής των πάγιων διατάξεων του Ν. 3848/2010 δεν μπορεί να παραταθεί πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2016, στη μέση δηλαδή της χρονιάς. Σημειωτέον ότι η διάταξη έχει δοθεί στους βουλευτές, δεν έχει όμως κατατεθεί. Αναμένεται μέσα στην εβδομάδα η κατάθεσή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. ΑΥΓΗ

Διαβάστε περισσότερα: http://xenesglosses.eu/2016/04/meta-apo-16-xronia-oi-pinakes-anapliroton-tha-katartistoun-euthyni-tou-asep-paizontai-ta-dysprosita/
Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ. Ελπίδες για τα δυσπρόσιτα 3 ώρες πρίν 0 dysprosito “Εξετάζεται η βελτίωση του σχεδίου της διάταξης” είπε χθες ο Ν. Φίλης στους εκπροσώπους ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και αναπληρωτών αναφερόμενος στο ενδεχόμενο μοριοδότησης της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες περιοχές και προσπαθώντας να απαντήσει στους εκπαιδευτικούς που κατηγορούσαν την επίμαχη μεταβατική διάταξη ότι “τους κλέβει την προϋπηρεσία”. Δάσκαλοι και καθηγητές επέμεναν πως ένα διαφορετικό σύστημα προσλήψεων άπτεται πολιτικής βούλησης, κάνοντας λόγο για επαναφορά τον Ν. 3848/2010 της Άννας Διαμαντοπούλου με την επίμαχη διάταξη. “Στόχος είναι η κατάργηση του νόμου αυτού” ήταν η απάντηση του Ν. Φίλη. “Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ” είπε ακόμη διαβεβαιώνοντας ότι μετά την πρώτη αξιολόγηση και τον προσδιορισμό του δημοσιονομικού κενού θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς. Θύμισε δε ότι η κυβέρνηση επανέφερε χιλιάδες διαθέσιμους εκπαιδευτικούς που είχαν απολυθεί επί Σαμαρά και ανέστειλε την εφαρμογή της τιμωρητικής αξιολόγησης. Μάλιστα το υπουργείο δρομολόγησε ήδη μόνιμους διορισμούς 456 εκπαιδευτικών διοριστέων του ΑΣΕΠ 2008. Ο Ν. Φίλης απάντησε, τέλος, στα ερωτήματα περί αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών αναφέροντας ότι δεν προβλέπεται, ενώ στους νηπιαγωγούς, που έθεταν θέμα συγχωνεύσεων νηπιαγωγείων λόγω σχετικής ρύθμισης στο ν/σ για την έρευνα, είπε: “Δεν θα γίνει καμία συγχώνευση”. Εντάσεις εντός και εκτός Στα ανωτέρω πρόλαβε να σταθεί ο Ν. Φίλης πριν αποχωρήσει από τη συνάντηση, κατά την οποία ξέσπασε “διαπαραταξιακός εμφύλιος” ανάμεσα σε καθηγητές και δασκάλους. Εκπαιδευτικοί κύκλοι ανέφεραν ότι η διάταξη κατάφερε να διασπάσει τους αναπληρωτές, καθώς άλλοι στέκονταν στη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και άλλοι στη μη συμπερίληψη του βαθμού πτυχίου, συμφωνώντας με την πριμοδότηση του ΑΣΕΠ. Αναπληρωτές σχολίαζαν στην “Α” πως είναι κοινωνικά άδικη η μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, ειδικά όσον αφορά τις δυσπρόσιτες περιοχές, λέγοντας ότι κάποιος με υψηλότερο βαθμό πτυχίου, αλλά μικρότερη προϋπηρεσία, είναι δυνατόν να χάσει τον διορισμό του. “Μπορεί να έχει όμως χαμηλότερο βαθμό γιατί ως φοιτητής εργαζόταν” τόνιζαν. Την ίδια ώρα στις πύλες του υπουργείου είχαν σκαρφαλώσει καθηγητές και δάσκαλοι που διεκδικούσαν την απόσυρση της μεταβατικής διάταξης, ενώ δυνάμεις των ΜΑΤ είχαν παραταχθεί μέσα και έξω από τις πύλες. Μπορεί η κινητοποίηση να μην είχε τον αναμενόμενο κόσμο -παρά την κινητοποίηση των ομοσπονδιών- είχε όμως παλμό, αλλά και εντάσεις, αφού μέλη του ΠΑΜΕ καλούσαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αποχωρήσουν από τον εθνικό διάλογο. Την ίδια ώρα μαθητές περνούσαν από την πλαϊνή είσοδο στο υπουργείο Παιδείας για την εκδήλωση βράβευσης του διαγωνισμού “Κύπρος 1974-2014: Δεν Ξεχνώ, Δημιουργώ, Διεκδικώ”. Η πρόταση της ΟΛΜΕ “Ενιαίο σύστημα μοριοδότησης όλων των εκπαιδευτικών με κριτήρια αντικειμενικά και πρόσφορα, ήτοι την προϋπηρεσία, την αξιολόγηση σε προγενέστερο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, τον χρόνο αναμονής πρόσληψης και τα οικογενειακά βάρη” είναι το αίτημα της ΟΛΜΕ, όπως προκύπτει από τη γνωμοδότηση του νομικού της συμβούλου κ. Γεραπετρίτη -την οποία δημοσίευε από χθες το πρωί το avgi.gr. Η γνωμοδότηση, πάντως, αναφέρει ερμηνεύοντας το ΣτΕ: “Κρίθηκε ότι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από πίνακες αναπληρωτών κατά το άρθρο 9 παρ. 1 του Ν. 3848/2010, μολονότι συνιστούσε επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια (κατάταξη σε πίνακα αναπληρωτών με βάση την πραγματική προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού), αντέκειτο στο άρθρο 103 παρ. 7 του Συντάγματος, διότι η σχετική προϋπηρεσία προέκυπτε από προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής. Το Συμβούλιο πάντως δέχτηκε ρητά ότι η προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού επιτρεπτώς καταρχήν λαμβάνεται υπ’ όψιν προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τον διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών”. Κύκλοι του υπουργείου Παιδείας σχολίαζαν στην “Α” πως “στην ερμηνεία και στην αξιολόγηση των αποφάσεων του ΣτΕ συμπίπτουν απολύτως οι εκατέρωθεν απόψεις” υπογραμμίζοντας πως “υπάρχει νομική και λογική αντίφαση στην εν λόγω γνωμοδότηση, αφού καταλήγει να διατηρεί στους πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών το προβάδισμα όσων από αυτούς έχουν μόνο προϋπηρεσία. Όμως αυτό ακριβώς έχει κρίνει αντισυνταγματικό το ΣτΕ, σύμφωνα και με τον ίδιο τον κ. Γεραπετρίτη”. Η ΟΛΜΕ προτείνει να ληφθούν υπόψη ο αριθμός τέκνων (3 μονάδες ανά τέκνο), η προϋπηρεσία σε δημόσια σχολεία (έως 84 μονάδες), η αναμονή χρόνου πρόσληψης (έως 10 μονάδες) και η αξιολόγηση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (έως 50 μονάδες). Πέραν του ότι με την αρ. 527/2015 απόφαση του ΣτΕ κρίθηκαν αντισυνταγματικές διατάξεις του νόμου 3848/2010, για την προϋπηρεσία κρίθηκε πως η απόκτησή της ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, που δεν είχαν ελεγχθεί από ΑΣΕΠ και άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιοκρατική· αυτό υπενθυμίζουν με νόημα κύκλοι στο υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, στέκονται στη αρ. 4303/2015 απόφαση του Γ’ Τμήματος του ΣτΕ, που νομολόγησε ότι η ισχύς εν συνόλω του μεταβατικού πλαισίου εφαρμογής των πάγιων διατάξεων του Ν. 3848/2010 δεν μπορεί να παραταθεί πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2016, στη μέση δηλαδή της χρονιάς. Σημειωτέον ότι η διάταξη έχει δοθεί στους βουλευτές, δεν έχει όμως κατατεθεί. Αναμένεται μέσα στην εβδομάδα η κατάθεσή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. ΑΥΓΗ

Διαβάστε περισσότερα: http://xenesglosses.eu/2016/04/meta-apo-16-xronia-oi-pinakes-anapliroton-tha-katartistoun-euthyni-tou-asep-paizontai-ta-dysprosita/
Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ. Ελπίδες για τα δυσπρόσιτα 3 ώρες πρίν 0 dysprosito “Εξετάζεται η βελτίωση του σχεδίου της διάταξης” είπε χθες ο Ν. Φίλης στους εκπροσώπους ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και αναπληρωτών αναφερόμενος στο ενδεχόμενο μοριοδότησης της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες περιοχές και προσπαθώντας να απαντήσει στους εκπαιδευτικούς που κατηγορούσαν την επίμαχη μεταβατική διάταξη ότι “τους κλέβει την προϋπηρεσία”. Δάσκαλοι και καθηγητές επέμεναν πως ένα διαφορετικό σύστημα προσλήψεων άπτεται πολιτικής βούλησης, κάνοντας λόγο για επαναφορά τον Ν. 3848/2010 της Άννας Διαμαντοπούλου με την επίμαχη διάταξη. “Στόχος είναι η κατάργηση του νόμου αυτού” ήταν η απάντηση του Ν. Φίλη. “Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ” είπε ακόμη διαβεβαιώνοντας ότι μετά την πρώτη αξιολόγηση και τον προσδιορισμό του δημοσιονομικού κενού θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς. Θύμισε δε ότι η κυβέρνηση επανέφερε χιλιάδες διαθέσιμους εκπαιδευτικούς που είχαν απολυθεί επί Σαμαρά και ανέστειλε την εφαρμογή της τιμωρητικής αξιολόγησης. Μάλιστα το υπουργείο δρομολόγησε ήδη μόνιμους διορισμούς 456 εκπαιδευτικών διοριστέων του ΑΣΕΠ 2008. Ο Ν. Φίλης απάντησε, τέλος, στα ερωτήματα περί αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών αναφέροντας ότι δεν προβλέπεται, ενώ στους νηπιαγωγούς, που έθεταν θέμα συγχωνεύσεων νηπιαγωγείων λόγω σχετικής ρύθμισης στο ν/σ για την έρευνα, είπε: “Δεν θα γίνει καμία συγχώνευση”. Εντάσεις εντός και εκτός Στα ανωτέρω πρόλαβε να σταθεί ο Ν. Φίλης πριν αποχωρήσει από τη συνάντηση, κατά την οποία ξέσπασε “διαπαραταξιακός εμφύλιος” ανάμεσα σε καθηγητές και δασκάλους. Εκπαιδευτικοί κύκλοι ανέφεραν ότι η διάταξη κατάφερε να διασπάσει τους αναπληρωτές, καθώς άλλοι στέκονταν στη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και άλλοι στη μη συμπερίληψη του βαθμού πτυχίου, συμφωνώντας με την πριμοδότηση του ΑΣΕΠ. Αναπληρωτές σχολίαζαν στην “Α” πως είναι κοινωνικά άδικη η μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, ειδικά όσον αφορά τις δυσπρόσιτες περιοχές, λέγοντας ότι κάποιος με υψηλότερο βαθμό πτυχίου, αλλά μικρότερη προϋπηρεσία, είναι δυνατόν να χάσει τον διορισμό του. “Μπορεί να έχει όμως χαμηλότερο βαθμό γιατί ως φοιτητής εργαζόταν” τόνιζαν. Την ίδια ώρα στις πύλες του υπουργείου είχαν σκαρφαλώσει καθηγητές και δάσκαλοι που διεκδικούσαν την απόσυρση της μεταβατικής διάταξης, ενώ δυνάμεις των ΜΑΤ είχαν παραταχθεί μέσα και έξω από τις πύλες. Μπορεί η κινητοποίηση να μην είχε τον αναμενόμενο κόσμο -παρά την κινητοποίηση των ομοσπονδιών- είχε όμως παλμό, αλλά και εντάσεις, αφού μέλη του ΠΑΜΕ καλούσαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αποχωρήσουν από τον εθνικό διάλογο. Την ίδια ώρα μαθητές περνούσαν από την πλαϊνή είσοδο στο υπουργείο Παιδείας για την εκδήλωση βράβευσης του διαγωνισμού “Κύπρος 1974-2014: Δεν Ξεχνώ, Δημιουργώ, Διεκδικώ”. Η πρόταση της ΟΛΜΕ “Ενιαίο σύστημα μοριοδότησης όλων των εκπαιδευτικών με κριτήρια αντικειμενικά και πρόσφορα, ήτοι την προϋπηρεσία, την αξιολόγηση σε προγενέστερο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, τον χρόνο αναμονής πρόσληψης και τα οικογενειακά βάρη” είναι το αίτημα της ΟΛΜΕ, όπως προκύπτει από τη γνωμοδότηση του νομικού της συμβούλου κ. Γεραπετρίτη -την οποία δημοσίευε από χθες το πρωί το avgi.gr. Η γνωμοδότηση, πάντως, αναφέρει ερμηνεύοντας το ΣτΕ: “Κρίθηκε ότι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από πίνακες αναπληρωτών κατά το άρθρο 9 παρ. 1 του Ν. 3848/2010, μολονότι συνιστούσε επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια (κατάταξη σε πίνακα αναπληρωτών με βάση την πραγματική προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού), αντέκειτο στο άρθρο 103 παρ. 7 του Συντάγματος, διότι η σχετική προϋπηρεσία προέκυπτε από προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής. Το Συμβούλιο πάντως δέχτηκε ρητά ότι η προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού επιτρεπτώς καταρχήν λαμβάνεται υπ’ όψιν προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τον διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών”. Κύκλοι του υπουργείου Παιδείας σχολίαζαν στην “Α” πως “στην ερμηνεία και στην αξιολόγηση των αποφάσεων του ΣτΕ συμπίπτουν απολύτως οι εκατέρωθεν απόψεις” υπογραμμίζοντας πως “υπάρχει νομική και λογική αντίφαση στην εν λόγω γνωμοδότηση, αφού καταλήγει να διατηρεί στους πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών το προβάδισμα όσων από αυτούς έχουν μόνο προϋπηρεσία. Όμως αυτό ακριβώς έχει κρίνει αντισυνταγματικό το ΣτΕ, σύμφωνα και με τον ίδιο τον κ. Γεραπετρίτη”. Η ΟΛΜΕ προτείνει να ληφθούν υπόψη ο αριθμός τέκνων (3 μονάδες ανά τέκνο), η προϋπηρεσία σε δημόσια σχολεία (έως 84 μονάδες), η αναμονή χρόνου πρόσληψης (έως 10 μονάδες) και η αξιολόγηση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (έως 50 μονάδες). Πέραν του ότι με την αρ. 527/2015 απόφαση του ΣτΕ κρίθηκαν αντισυνταγματικές διατάξεις του νόμου 3848/2010, για την προϋπηρεσία κρίθηκε πως η απόκτησή της ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, που δεν είχαν ελεγχθεί από ΑΣΕΠ και άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιοκρατική· αυτό υπενθυμίζουν με νόημα κύκλοι στο υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, στέκονται στη αρ. 4303/2015 απόφαση του Γ’ Τμήματος του ΣτΕ, που νομολόγησε ότι η ισχύς εν συνόλω του μεταβατικού πλαισίου εφαρμογής των πάγιων διατάξεων του Ν. 3848/2010 δεν μπορεί να παραταθεί πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2016, στη μέση δηλαδή της χρονιάς. Σημειωτέον ότι η διάταξη έχει δοθεί στους βουλευτές, δεν έχει όμως κατατεθεί. Αναμένεται μέσα στην εβδομάδα η κατάθεσή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. ΑΥΓΗ

Διαβάστε περισσότερα: http://xenesglosses.eu/2016/04/meta-apo-16-xronia-oi-pinakes-anapliroton-tha-katartistoun-euthyni-tou-asep-paizontai-ta-dysprosita/
Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ. Ελπίδες για τα δυσπρόσιτα 3 ώρες πρίν 0 dysprosito “Εξετάζεται η βελτίωση του σχεδίου της διάταξης” είπε χθες ο Ν. Φίλης στους εκπροσώπους ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και αναπληρωτών αναφερόμενος στο ενδεχόμενο μοριοδότησης της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες περιοχές και προσπαθώντας να απαντήσει στους εκπαιδευτικούς που κατηγορούσαν την επίμαχη μεταβατική διάταξη ότι “τους κλέβει την προϋπηρεσία”. Δάσκαλοι και καθηγητές επέμεναν πως ένα διαφορετικό σύστημα προσλήψεων άπτεται πολιτικής βούλησης, κάνοντας λόγο για επαναφορά τον Ν. 3848/2010 της Άννας Διαμαντοπούλου με την επίμαχη διάταξη. “Στόχος είναι η κατάργηση του νόμου αυτού” ήταν η απάντηση του Ν. Φίλη. “Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ” είπε ακόμη διαβεβαιώνοντας ότι μετά την πρώτη αξιολόγηση και τον προσδιορισμό του δημοσιονομικού κενού θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς. Θύμισε δε ότι η κυβέρνηση επανέφερε χιλιάδες διαθέσιμους εκπαιδευτικούς που είχαν απολυθεί επί Σαμαρά και ανέστειλε την εφαρμογή της τιμωρητικής αξιολόγησης. Μάλιστα το υπουργείο δρομολόγησε ήδη μόνιμους διορισμούς 456 εκπαιδευτικών διοριστέων του ΑΣΕΠ 2008. Ο Ν. Φίλης απάντησε, τέλος, στα ερωτήματα περί αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών αναφέροντας ότι δεν προβλέπεται, ενώ στους νηπιαγωγούς, που έθεταν θέμα συγχωνεύσεων νηπιαγωγείων λόγω σχετικής ρύθμισης στο ν/σ για την έρευνα, είπε: “Δεν θα γίνει καμία συγχώνευση”. Εντάσεις εντός και εκτός Στα ανωτέρω πρόλαβε να σταθεί ο Ν. Φίλης πριν αποχωρήσει από τη συνάντηση, κατά την οποία ξέσπασε “διαπαραταξιακός εμφύλιος” ανάμεσα σε καθηγητές και δασκάλους. Εκπαιδευτικοί κύκλοι ανέφεραν ότι η διάταξη κατάφερε να διασπάσει τους αναπληρωτές, καθώς άλλοι στέκονταν στη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και άλλοι στη μη συμπερίληψη του βαθμού πτυχίου, συμφωνώντας με την πριμοδότηση του ΑΣΕΠ. Αναπληρωτές σχολίαζαν στην “Α” πως είναι κοινωνικά άδικη η μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, ειδικά όσον αφορά τις δυσπρόσιτες περιοχές, λέγοντας ότι κάποιος με υψηλότερο βαθμό πτυχίου, αλλά μικρότερη προϋπηρεσία, είναι δυνατόν να χάσει τον διορισμό του. “Μπορεί να έχει όμως χαμηλότερο βαθμό γιατί ως φοιτητής εργαζόταν” τόνιζαν. Την ίδια ώρα στις πύλες του υπουργείου είχαν σκαρφαλώσει καθηγητές και δάσκαλοι που διεκδικούσαν την απόσυρση της μεταβατικής διάταξης, ενώ δυνάμεις των ΜΑΤ είχαν παραταχθεί μέσα και έξω από τις πύλες. Μπορεί η κινητοποίηση να μην είχε τον αναμενόμενο κόσμο -παρά την κινητοποίηση των ομοσπονδιών- είχε όμως παλμό, αλλά και εντάσεις, αφού μέλη του ΠΑΜΕ καλούσαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αποχωρήσουν από τον εθνικό διάλογο. Την ίδια ώρα μαθητές περνούσαν από την πλαϊνή είσοδο στο υπουργείο Παιδείας για την εκδήλωση βράβευσης του διαγωνισμού “Κύπρος 1974-2014: Δεν Ξεχνώ, Δημιουργώ, Διεκδικώ”. Η πρόταση της ΟΛΜΕ “Ενιαίο σύστημα μοριοδότησης όλων των εκπαιδευτικών με κριτήρια αντικειμενικά και πρόσφορα, ήτοι την προϋπηρεσία, την αξιολόγηση σε προγενέστερο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, τον χρόνο αναμονής πρόσληψης και τα οικογενειακά βάρη” είναι το αίτημα της ΟΛΜΕ, όπως προκύπτει από τη γνωμοδότηση του νομικού της συμβούλου κ. Γεραπετρίτη -την οποία δημοσίευε από χθες το πρωί το avgi.gr. Η γνωμοδότηση, πάντως, αναφέρει ερμηνεύοντας το ΣτΕ: “Κρίθηκε ότι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από πίνακες αναπληρωτών κατά το άρθρο 9 παρ. 1 του Ν. 3848/2010, μολονότι συνιστούσε επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια (κατάταξη σε πίνακα αναπληρωτών με βάση την πραγματική προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού), αντέκειτο στο άρθρο 103 παρ. 7 του Συντάγματος, διότι η σχετική προϋπηρεσία προέκυπτε από προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής. Το Συμβούλιο πάντως δέχτηκε ρητά ότι η προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού επιτρεπτώς καταρχήν λαμβάνεται υπ’ όψιν προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τον διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών”. Κύκλοι του υπουργείου Παιδείας σχολίαζαν στην “Α” πως “στην ερμηνεία και στην αξιολόγηση των αποφάσεων του ΣτΕ συμπίπτουν απολύτως οι εκατέρωθεν απόψεις” υπογραμμίζοντας πως “υπάρχει νομική και λογική αντίφαση στην εν λόγω γνωμοδότηση, αφού καταλήγει να διατηρεί στους πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών το προβάδισμα όσων από αυτούς έχουν μόνο προϋπηρεσία. Όμως αυτό ακριβώς έχει κρίνει αντισυνταγματικό το ΣτΕ, σύμφωνα και με τον ίδιο τον κ. Γεραπετρίτη”. Η ΟΛΜΕ προτείνει να ληφθούν υπόψη ο αριθμός τέκνων (3 μονάδες ανά τέκνο), η προϋπηρεσία σε δημόσια σχολεία (έως 84 μονάδες), η αναμονή χρόνου πρόσληψης (έως 10 μονάδες) και η αξιολόγηση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (έως 50 μονάδες). Πέραν του ότι με την αρ. 527/2015 απόφαση του ΣτΕ κρίθηκαν αντισυνταγματικές διατάξεις του νόμου 3848/2010, για την προϋπηρεσία κρίθηκε πως η απόκτησή της ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, που δεν είχαν ελεγχθεί από ΑΣΕΠ και άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιοκρατική· αυτό υπενθυμίζουν με νόημα κύκλοι στο υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, στέκονται στη αρ. 4303/2015 απόφαση του Γ’ Τμήματος του ΣτΕ, που νομολόγησε ότι η ισχύς εν συνόλω του μεταβατικού πλαισίου εφαρμογής των πάγιων διατάξεων του Ν. 3848/2010 δεν μπορεί να παραταθεί πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2016, στη μέση δηλαδή της χρονιάς. Σημειωτέον ότι η διάταξη έχει δοθεί στους βουλευτές, δεν έχει όμως κατατεθεί. Αναμένεται μέσα στην εβδομάδα η κατάθεσή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. ΑΥΓΗ

Διαβάστε περισσότερα: http://xenesglosses.eu/2016/04/meta-apo-16-xronia-oi-pinakes-anapliroton-tha-katartistoun-euthyni-tou-asep-paizontai-ta-dysprosita/
Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ. Ελπίδες για τα δυσπρόσιτα 3 ώρες πρίν 0 dysprosito “Εξετάζεται η βελτίωση του σχεδίου της διάταξης” είπε χθες ο Ν. Φίλης στους εκπροσώπους ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και αναπληρωτών αναφερόμενος στο ενδεχόμενο μοριοδότησης της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες περιοχές και προσπαθώντας να απαντήσει στους εκπαιδευτικούς που κατηγορούσαν την επίμαχη μεταβατική διάταξη ότι “τους κλέβει την προϋπηρεσία”. Δάσκαλοι και καθηγητές επέμεναν πως ένα διαφορετικό σύστημα προσλήψεων άπτεται πολιτικής βούλησης, κάνοντας λόγο για επαναφορά τον Ν. 3848/2010 της Άννας Διαμαντοπούλου με την επίμαχη διάταξη. “Στόχος είναι η κατάργηση του νόμου αυτού” ήταν η απάντηση του Ν. Φίλη. “Μετά από 16 χρόνια οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτιστούν με ευθύνη του ΑΣΕΠ” είπε ακόμη διαβεβαιώνοντας ότι μετά την πρώτη αξιολόγηση και τον προσδιορισμό του δημοσιονομικού κενού θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς. Θύμισε δε ότι η κυβέρνηση επανέφερε χιλιάδες διαθέσιμους εκπαιδευτικούς που είχαν απολυθεί επί Σαμαρά και ανέστειλε την εφαρμογή της τιμωρητικής αξιολόγησης. Μάλιστα το υπουργείο δρομολόγησε ήδη μόνιμους διορισμούς 456 εκπαιδευτικών διοριστέων του ΑΣΕΠ 2008. Ο Ν. Φίλης απάντησε, τέλος, στα ερωτήματα περί αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών αναφέροντας ότι δεν προβλέπεται, ενώ στους νηπιαγωγούς, που έθεταν θέμα συγχωνεύσεων νηπιαγωγείων λόγω σχετικής ρύθμισης στο ν/σ για την έρευνα, είπε: “Δεν θα γίνει καμία συγχώνευση”. Εντάσεις εντός και εκτός Στα ανωτέρω πρόλαβε να σταθεί ο Ν. Φίλης πριν αποχωρήσει από τη συνάντηση, κατά την οποία ξέσπασε “διαπαραταξιακός εμφύλιος” ανάμεσα σε καθηγητές και δασκάλους. Εκπαιδευτικοί κύκλοι ανέφεραν ότι η διάταξη κατάφερε να διασπάσει τους αναπληρωτές, καθώς άλλοι στέκονταν στη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και άλλοι στη μη συμπερίληψη του βαθμού πτυχίου, συμφωνώντας με την πριμοδότηση του ΑΣΕΠ. Αναπληρωτές σχολίαζαν στην “Α” πως είναι κοινωνικά άδικη η μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, ειδικά όσον αφορά τις δυσπρόσιτες περιοχές, λέγοντας ότι κάποιος με υψηλότερο βαθμό πτυχίου, αλλά μικρότερη προϋπηρεσία, είναι δυνατόν να χάσει τον διορισμό του. “Μπορεί να έχει όμως χαμηλότερο βαθμό γιατί ως φοιτητής εργαζόταν” τόνιζαν. Την ίδια ώρα στις πύλες του υπουργείου είχαν σκαρφαλώσει καθηγητές και δάσκαλοι που διεκδικούσαν την απόσυρση της μεταβατικής διάταξης, ενώ δυνάμεις των ΜΑΤ είχαν παραταχθεί μέσα και έξω από τις πύλες. Μπορεί η κινητοποίηση να μην είχε τον αναμενόμενο κόσμο -παρά την κινητοποίηση των ομοσπονδιών- είχε όμως παλμό, αλλά και εντάσεις, αφού μέλη του ΠΑΜΕ καλούσαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αποχωρήσουν από τον εθνικό διάλογο. Την ίδια ώρα μαθητές περνούσαν από την πλαϊνή είσοδο στο υπουργείο Παιδείας για την εκδήλωση βράβευσης του διαγωνισμού “Κύπρος 1974-2014: Δεν Ξεχνώ, Δημιουργώ, Διεκδικώ”. Η πρόταση της ΟΛΜΕ “Ενιαίο σύστημα μοριοδότησης όλων των εκπαιδευτικών με κριτήρια αντικειμενικά και πρόσφορα, ήτοι την προϋπηρεσία, την αξιολόγηση σε προγενέστερο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, τον χρόνο αναμονής πρόσληψης και τα οικογενειακά βάρη” είναι το αίτημα της ΟΛΜΕ, όπως προκύπτει από τη γνωμοδότηση του νομικού της συμβούλου κ. Γεραπετρίτη -την οποία δημοσίευε από χθες το πρωί το avgi.gr. Η γνωμοδότηση, πάντως, αναφέρει ερμηνεύοντας το ΣτΕ: “Κρίθηκε ότι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από πίνακες αναπληρωτών κατά το άρθρο 9 παρ. 1 του Ν. 3848/2010, μολονότι συνιστούσε επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια (κατάταξη σε πίνακα αναπληρωτών με βάση την πραγματική προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού), αντέκειτο στο άρθρο 103 παρ. 7 του Συντάγματος, διότι η σχετική προϋπηρεσία προέκυπτε από προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής. Το Συμβούλιο πάντως δέχτηκε ρητά ότι η προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού επιτρεπτώς καταρχήν λαμβάνεται υπ’ όψιν προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τον διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών”. Κύκλοι του υπουργείου Παιδείας σχολίαζαν στην “Α” πως “στην ερμηνεία και στην αξιολόγηση των αποφάσεων του ΣτΕ συμπίπτουν απολύτως οι εκατέρωθεν απόψεις” υπογραμμίζοντας πως “υπάρχει νομική και λογική αντίφαση στην εν λόγω γνωμοδότηση, αφού καταλήγει να διατηρεί στους πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών το προβάδισμα όσων από αυτούς έχουν μόνο προϋπηρεσία. Όμως αυτό ακριβώς έχει κρίνει αντισυνταγματικό το ΣτΕ, σύμφωνα και με τον ίδιο τον κ. Γεραπετρίτη”. Η ΟΛΜΕ προτείνει να ληφθούν υπόψη ο αριθμός τέκνων (3 μονάδες ανά τέκνο), η προϋπηρεσία σε δημόσια σχολεία (έως 84 μονάδες), η αναμονή χρόνου πρόσληψης (έως 10 μονάδες) και η αξιολόγηση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (έως 50 μονάδες). Πέραν του ότι με την αρ. 527/2015 απόφαση του ΣτΕ κρίθηκαν αντισυνταγματικές διατάξεις του νόμου 3848/2010, για την προϋπηρεσία κρίθηκε πως η απόκτησή της ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, που δεν είχαν ελεγχθεί από ΑΣΕΠ και άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιοκρατική· αυτό υπενθυμίζουν με νόημα κύκλοι στο υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, στέκονται στη αρ. 4303/2015 απόφαση του Γ’ Τμήματος του ΣτΕ, που νομολόγησε ότι η ισχύς εν συνόλω του μεταβατικού πλαισίου εφαρμογής των πάγιων διατάξεων του Ν. 3848/2010 δεν μπορεί να παραταθεί πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2016, στη μέση δηλαδή της χρονιάς. Σημειωτέον ότι η διάταξη έχει δοθεί στους βουλευτές, δεν έχει όμως κατατεθεί. Αναμένεται μέσα στην εβδομάδα η κατάθεσή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. ΑΥΓΗ

Διαβάστε περισσότερα: http://xenesglosses.eu/2016/04/meta-apo-16-xronia-oi-pinakes-anapliroton-tha-katartistoun-euthyni-tou-asep-paizontai-ta-dysprosita/
Συνέντευξη του Θανάση Θεοχαρόπουλου στην Εφημερίδα των Συντακτών Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 11:45 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια: