Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Οι 10 μεγαλύτερες μάρκες σαμπάνιας του 2016


Σύμφωνα με την γνωστή ιστοσελίδα thedrinkbusiness.com αυτός είναι ο απόλυτος οδηγός για τα πιο σπουδαία brands σαμπάνιας στο κόσμο, σύμφωνα με τον όγκο πωλήσεων που παρουσίασαν για το 2015.

Τα best-sellers που παρουσιάζονται δεν έχουν τοποθετηθεί στο top-ten μόνο βάσει πωλήσεων αλλά και με βάση την ποιότητα τους και την προσπάθεια που έχουν κάνει να εξελιχθούν στη πορεία του χρόνου, έτσι ώστε να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της αγοράς και στον ανταγωνισμό από άλλους αφρώδεις οίνους εκτός Καμπανίας.

Για τη βελτίωση της γεύσης, οι μεγάλοι παραγωγοί σαμπάνιας επικεντρώνονται στο να βελτιώσουν την ποιότητα των σταφυλιών που χρησιμοποιούνται για να κάνουν big volume cuvees , καθώς επίσης και στο να επικαιροποιήσουν τις μεθόδους οινοποίησης. Για να πετύχουν μια αξιοσημείωτη αύξηση στην πολυπλοκότητα και το βάθος της γεύσης οι παραγωγοί αύξησαν την ποσότητα των αποθεματικών κρασιών ( reserve wines) που χρησιμοποιούν στα μείγματα τους, και επίσης αύξησαν την διάρκεια της ωρίμανσης σε οινολάσπες, κάτι που οδηγεί σε πιο "ψημένες" ( toasty) γεύσεις.

Όλα τα κορυφαία 10 ονόματα έχουν επίσης μείωσει την ποσότητα των σακχάρων στα μίγματά τους από την αρχή του αιώνα, με μια μέση μείωση σε δόσεις (dosages) των 2,8 g / l κατά τη διάρκεια των τελευταίων 15 ετών. Αυτή είναι μια εμφανής, μετρήσιμη επίπτωση της αύξησης της ποιότητας στις σαμπάνιες Brut Non-Vintage που προέκυψε από των τρύγο πιο ώριμων σταφυλιών. Επίσης τα blend που παράγονται είναι πλέον πιο σύνθετα στη γεύση και πιο πλούσια, λόγω της αύξησης του χρόνου που μένουν με τις οινολάσπες αλλά και της αύξησης του reserve κρασιού.

Άλλη μια τάση που παρατηρείται στους οίκους σαμπάνιας που περιλαμβάνονται στη λίστα είναι ότι προσθέτουν ολοένα και περισσότερες ετικέτες υψηλής αξίας στη γκάμα τους, πιθανώς επειδή δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό λόγω τιμής, με τις περισσότερες Brut Non-Vintage ετικέτες που πωλούν τα σούπερ μάρκετς. Το αποτέλεσμα που παρατηρούμε είναι εμφάνιση στην αγορά συγκεκριμένων ετικετών σαμπάνιας, π.χ.πιο γλυκιές σαμπάνιες για την κατανάλωση στο μπαρ και κλαμπ, ή πιο ακριβές εκδόσεις για τους high-class καταναλωτές, όπως είναι η νέα multi-vintage σαμπάνια της Moêt με τιμή € 450.

Πριν δείτε το top-ten, διαβάστε την επεξήγηση των εννοιών που χρησιμοποιούνται στην σαμπάνια:

Dosage: Eίναι η τελική προσθήκη κρασιού & σιροπιού ζάχαρης, που καθορίζει τα υπολλειματικά σάκχαρα της σαμπάνιας.

Reserve wine: Είναι ένα παλαιωμένο ήσυχο κρασί που χρησιμοποιείται για ανάμειξη με νεαρότερο ήσυχο κρασί , πριν γίνει η δεύτερη ζύμωση στο μπουκάλι για να καταλήξουμε σε μια non vintage σαμπάνια.

Ωρίμανση σε οινολάσπες: Αναφέρεται στην πρακτική των οινοποιών να αφήνουν το κρασί να παλαιώνει μαζί με τα υπολείματα της ζύμωσης , αυτά που έχουν σχηματιστεί μετά την δεύτερη ζύμωση στο μπουκάλι.

MLF: Aναφέρεται στη μηλογαλακτική ζύμωση. Αυτή είναι μια διαδικασία μετά την πρώτη ζύμωση σύμφωνα με την οποία το μηλικό οξύ που υπάρχει στο γλεύκος σταφυλιών, το οποίο έχει μια πολύ έντονη γεύση, μετατρέπεται σε ηπιότερο γαλακτικό οξύ με τη διαδοχική δράση των διαφόρων βακτηρίων του γένους Oenococcus, Lactobacillus και Pediococcus. Στη σύγχρονη οινοποίηση, όπου χρησιμοποιούμε ανοξείδωτες δεξαμενές, μηλογαλακτική ζύμωση μπορεί να ξεκινήσει από τον “εμβολιασμό” του κρασιού με μια βακτηριακή καλλιέργεια, και να σταματήσει με fining, διήθηση ή κρύα σταθεροποίηση. Μερικοί φημισμένοι οίκοι σαμπάνιας εμποδίζουν την μηλογαλακτική ζύμωση, κυρίως οι Gosset, Lanson, Alfred Gratien, Krug και Louis Roederer.

Brut Non-Vintage (BNV): Αυτός ο όρος χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τις σαμπάνιες που γίνονται από ένα μίγμα τρύγων με dosage μικρότερο από 12 γραμμάρια ανά λίτρο (g / l) σε υπολειμματικά σάκχαρα, αν και υπάρχει μια ανοχή 3g / l .

Canard-Duchêne

Eτικέτα: Canard-Duchêne Authentic Brut Non-Vintage
Blend (approx.): 45% Pinot Noir, Pinot Meunier 35%, Chardonnay 20%
Reserve wine (%): 25-29
Ωρίμανση με οινολάσπες: 23-26 μηνες
Dosage (g/l): 9-9.9
MLF: Full
Τιμή (RRP, UK): £25
Ετήσιες πωλήσεις, 2015: 4.1 εκ. φιάλες
Cellar master: Laurent Fédou

Ιδιοκτησία: Thiénot Bordeaux Champagne

Canard-Duchêne είναι ένα σπίτι σαμπάνιας, που βρίσκεται στην καρδιά του αμπελώνα της Καμπανίας (Ludes, Montagne de Reims Natural Park). Ιδρύθηκε το 1868, και είναι ένα από τα πιο γνωστά σπίτια ή Grandes Marques στην Champagne. Είναι πλέον μέρος του ομίλου Thiénot, ιδιοκτήτης του σήματος Champagne Thiénot, Joseph Perrier και Marie Stuart.

Lanson

Ετικέτα: Lanson Black Label Brut Non-Vintage
Blend (approx.): 50% Pinot Noir, 35% Chardonnay, 15% Pinot Meunier
Reserve wine (%): 30 (minimum)
Ωρίμανση με οινολάσπες: 36 μήνες minimum
Dosage (g/l): 8
MLF: όχι
Τιμή: (RRP, UK):£30
Ετήσια παραγωγή: 4.2 εκ. Φιάλες
Cellar master: Hervé Dantan

Ιδιοκτησία: Lanson-BCC

Το σπίτι σαμπάνιας Lanson ιδρύθηκε το 1760 από τον François Delamotte, ένα ισχυρό χαρακτήρα στην κοινωνία του Reims.
Το 1798, ο Nicolas-Louis Delamotte, νεότερος γιος του, πήρε τη σκυτάλη από τον πατέρα του. Έχοντας γίνει δεκτός ως ιππότης του Τάγματος της Μάλτας σε πολύ νεαρή ηλικία, ο ίδιος αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το Σταυρό της Μάλτας ως έμβλημα του Οίκου.

Piper-Heidsieck

Ετικέτα: Piper-Heidsieck Cuvée Brut Non-Vintage
Blend (approx.): 55% Pinot Noir, 30% Pinot Meunier, 15% Chardonnay
Reserve wine (%): 10–14
Ωρίμανση με οινολάσπες: 27-30 μήνες
Dosage (g/l): 10-10.9
MLF: Full
Τιμή (RRP, UK): £25
Ετήσια παραγωγή 2014 : 4.3 εκ. φιάλες
Cellar master: Régis Camus

Ιδιοκτησία: EPI

Όλα ξεκίνησαν με τον Florens-Louis Heidsieck. Γεννήθηκε στη Βεστφαλία το 1749, γιος ενός προτεστάντη υπουργού, ξεκίνησε ως υφασματέμπορος στο Ρεμς, όπου ερωτεύτηκε μια κοπέλα από την Καμπανία ... και με το κρασί από την Καμπανία. Ήταν αυτοδίδακτος άνθρωπος, με την απίστευτη φιλοδοξία "να κάνει ένα cuvée που να αξίζει σε μια βασίλισσα». Το 1785 ίδρυσε την εμπορική εταιρία Cloth and Wine Trading Trading Company Heidsieck & Co. Αμέσως έκανε όνομα με μια διακριτική σαμπάνια, της οποίας η φήμη εξαπλώθηκε γρήγορα πέρα από την τοπική περιοχή και κέρδισε φήμη.

Μετά το θάνατο του Florens-Louis Heidsieck το 1828, ο Christian Heidsieck, ανιψιός του και ο Henri-Guillaume Piper, ένας ταλαντούχος άνθρωπος με τεράστιο επιχειρηματικό δαιμόνιο ένωσαν τις δυνάμεις τους. Από πρίγκιπες μέχρι κινέζοι αυτοκράτορες, 14 βασιλικές και αυτοκρατορικές αυλές του χορήγησαν τη διάκριση να γίνει «εξουσιοδοτημένος προμηθευτής" τους. Η υψηλή κοινωνία σε όλο τον κόσμο έψαχνε την πολυπόθητη "την Piper από τον Heidsieck". Το 1835, ο Christian Heidsieck ξαφνικά έχασε τη ζωή του και, το 1838, η σύζυγός του ξαναπαντρεύτηκε τον Henri-Guillaume Piper. Και έτσι η μάρκα PIPER-Heidsieck γεννήθηκε.

Pommery

Ετικέτα: Pommery Brut Royal Non-Vintage
Blend (approx.): 33% Chardonnay, 33%, Pinot Noir και 33% Pinot Meunier
Reserve wine (%): 27-30
Ωρίμανση με οινολάσπες:27-30 μήνες
Dosage (g/l): 9-9.9
MLF: Full
Τιμή (RRP, UK): £40
Ετήσια παραγωγή 2015: 4.38 εκ. Φιάλες
Cellar master: Thierry Gasco

Ιδιοκτησία: Vranken Pommery Monopole

Η σαμπάνια Pommery είναι ένας οίκος σαμπάνιας που βρίσκεται στο Reims. Το σπίτι ιδρύθηκε ως Pommery & Greno το 1858 από τους Narcisse Greno και Alexandre Louis Pommery, με κύρια δραστηριότητα εμπόριο μαλλιού. Υπό την καθοδήγηση της χήρας Alexandre, Louise Pommery, η επιχείρηση αφιερώθηκε στην παραγωγή Champagne και σύντομα έγινε μία από τις μεγαλύτερες μάρκες σαμπάνιας της περιοχής. Η σαμπάνια Pommery ήταν το πρώτο σπίτι που εμπορευματοποίησε μια σαμπάνια brut το 1874.

Taittinger

Ετικέτα: Taittinger Brut Réserve Non-Vintage
Blend (approx.): 40% Chardonnay, 30% Pinot Noir, 30% Pinot Meunier
Reserve wine (%): 20-24
Ωρίμανση με οινολάσπες: 35-38 μήνες
Dosage (g/l): 9-9.9
MLF: Full
Τιμή (RRP, UK): £35
Ετήσια παραγωγή 2015: 5.5 εκ. Φιάλες
Cellar master: Loic Dupont

Ιδιοκτησία: Taittinger CCVC

Laurent-Perrier

Ετικέτα: Laurent-Perrier Champagne Grand Siecle Brut
Blend (approx.): 55% Chardonnay, 55% Pinot Noir
Reserve wine (%):20
Ωρίμανση με οινολάσπες: 84+ μήνες
Dosage (g/l): 10-10.9
MLF: Full
Τιμή (RRP, UK): £ 95
Ετήσια παραγωγή 2015: 7.26 εκ. Φιάλες
Cellar master: Michel Fauconnet

Ιδιοκτησία: Group Laurent-Perrier

Ο Οίκος σαμπάνιας Laurent-Perrier ιδρύθηκε το 1812 από τον André Michel Pierlot και πήρε το όνομα Vve Laurent-Perrier, όταν η Mathilde Emilie Perrier, χήρα του Eugène Laurent, συνδύασε τα δύο ονόματα της οικογένειας μετά την απόφασή της να επεκτείνει την επιχείρηση.
Η Ευγενία Hortense Laurent, κόρη της, κληρονόμησε το σπίτι το 1925 και το πούλησε στην Marie-Louise Lanson de Nonancourt το 1939.

G.H. Mumm

Ετικέτα: G.H. Mumm Cordon Rouge Brut Non-Vintage
Blend (approx.): 45% Pinot Noir, 30% Chardonnay, 25% Pinot Meunier
Reserve wine (%): 30-34
Ωρίμανση με οινολάσπες: 23-26 μήνες
Dosage (g/l): 8-8.9
MLF: Full
Τιμή (RRP, UK): £30
Ετήσια παραγωγή 2015: 7.55 εκ. φιάλες
Cellar master: Didier Mariotti

Ιδιοκτησία: Pernod Ricard

Οι πρώτες σελίδες του Maison Mumm γράφτηκαν πολύ πριν από το 1827, την επίσημη ημερομηνία ίδρυσης του. Η οικογένεια Mumm, της οποίας η καταγωγή περιλαμβάνει βαρόνους και ιππότες, χρονολογείται από τον 12ο αιώνα. Ήδη από το 1761, η οικογένεια είχε ξεκινήσει μια επιχείρηση, σαν οινοπαραγωγοί και έμποροι που βασίζονται στην Κολωνία της Γερμανίας με την ονομασία "P.A.Mumm", από το όνομα του ιδιοκτήτη Peter Arnold Mumm. Η εταιρεία έχει στην κατοχή της μεγάλους αμπελώνες στην κοιλάδα του Ρήνου, όπου δημιουργούσε τα δικά της κρασιά.

Στα πρώτα χρόνια του 19ου αιώνα, οι τρεις γιοί του Peter Arnold Mumm, Gottlieb, Jacobus και Philipp, αναγνώρισαν τις δυνατότητες πωλήσεων των εκλεκτών αφρωδών οίνων που παράγονταν στην περιοχή της Καμπανίας της Γαλλίας. Καθώς η Γερμανία και η Γαλλία απολαμβάνανε καλές σχέσεις εκείνη την εποχή, οι Mumm έκαναν την τολμηρή κίνηση να δημιουργήσουν ένα νέο υποκατάστημα της οικογενειακής επιχείρησης στην περιοχή της Καμπανίας, δημιουργώντας το στο Reims, με τη βοήθεια ενός τοπικού αντιπροσώπου, του G.Heuser.

Από την αρχή, η ποιότητα ήταν το βασικό σύνθημα για τους εταίρους σε αυτή τη νέα οντότητα που σχηματίζεται το 1827, και έχει παραμείνει έτσι για το σύνολο των διαδόχων τους. Η προσέγγιση αυτή βρίσκεται στο σύνθημα που έγραψε ο Georges Hermann Mumm: "Μόνο το καλύτερο".

Nicolas Feuillatte

Ετικέτα: Nicolas Feuillatte Brut Reserve
Blend (approx.): 40% Pinot Noir, 35% Pinot Meunier, 25% Chardonnay
Reserve wine (%): 25-29
Ωρίμανση σε οινολάσπες: 35-38 μήνες
Dosage (g/l): 9-9.9
MLF: Full
Τιμή (RRP, UK): £25
Ετήσια παραγωγή 2015 : 10.8 εκ. Φιάλες
Cellar master: David Hénault
Διευθυντής οινοποίησης: Guillaume Roffiaen

Ιδιοκτησία: Centre Vinicole–Champagne Nicolas Feuillatte

H μπράντα Nicolas Feuillate δημιουργήθηκε το 1976, και η πρώτη φιάλη «Brut Resrve Particulliere “ κυκλοφόρησε το 1978. Η Palmes d’Or cuvee Vintage δημιουργήθηκε το 1985 προς ανάμνηση μιας νεανικής αγάπης του Nicolas Feuillatte, ενώ το 1986 η μπράντα πουλήθηκε στο Centre Vinicole της Καμπανίας.

Veuve Clicquot

Ετικέτα: Veuve Clicquot Yellow Label Brut Non-Vintage
Blend (approx.): 50% Pinot Noir; 20% Pinot Meunier, 30% Chardonnay
Reserve wine (%): 30-34
Ωρίμανση με οινολάσπες: 31-34 μήνες
Dosage (g/l): 9-9.9
MLF: Full
Τιμή (RRP, UK): £40
Ετήσια παραγωγή 2015: 19 εκ. Φιάλες
Cellar master: Dominique Demarville

Ιδιοκτησία: Moët Hennessy

O οίκος ιδρύθηκε το 1772 από τον Philippe Clicquot-Muiron. O Clicquot πέθανε το 1805 αφήνοντας στην χήρα του (veuve στα Γαλλικά) το management των επιχειρήσεων του, τραπεζικές επιχειρήσεις, εμπόριο ρούχων και παραγωγή σαμπάνιας. Η Madame Clicquot με τη βοήθεια του cellar master Antoine de Muller διαμόρφωσε το ridding rack (pupitre στα Γαλλικά) που είναι μια παλέτα με τρύπες υπό γωνία όπου τοποθετούνται οι φιάλες. Αποτελείται από δυο σανίδες ενωμένες με μεντεσέδες και κάθε πλευρά χωράει 60 φιάλες. Το μπουκάλι ξεκινά από οριζόντια θέση και κάθε μέρα το ανακινούν αλλά και το γυρίζουν δίνοντας του σιγά σιγά κατακόρυφη κλίση. Η διαδικασία λέγεται remuage και ένας έμπειρος remuer γυρνάει μέχρι και 30.000 μπουκάλια τη μέρα. Ακολουθεί το degorgement όπου αφαιρούνται οι οινολάσπες.
Από το 1987 η Veuve Clicquot είναι κομμάτι της Louis Vuitton Moet Hennessy group of luxury brands.

Moët & Chandon

Ετικέτα: Moët & Chandon Brut Impérial Non-Vintage
Blend (approx.): 40% Pinot Noir, 40% Pinot Meunier, 20% Chardonnay
Reserve wine (%): 25-29
Ωρίμανση σε οινολάσπες: 23-26 μήνες
Dosage (g/l):9
MLF: Full
Τιμή (RRP, UK): £30
Ετήσια παραγωγή 2015: 30 εκ. Φιάλες
Cellar master: Benoît Gouez

Ιδιοκτησία: Moët Hennessy

Η θρυλική Moët & Chandon γιορτάζει 270 χρόνια ως η πιο αγαπημένη σαμπάνια στον κόσμο. Προς το τέλος του 18ου αιώνα, ο Jean-Remy Moët, εγγονός του ιδρυτή Claude Moët, έγινε διάσημος ως ο άνθρωπος που παρουσίασε την σαμπάνια στον κόσμο. Οι σημαντικές προσωπικότητες της εποχής, από την Marquise de Pompadour στο Ναπολέων, αγαπήσανε γρήγορα το αφρώδες κρασί του Οίκου. Η Moët & Chandon ήταν σύντομα η εικόνα της επιτυχίας και της κομψότητας που παραμένει μέχρι σήμερα.

  krasiagr.com 

Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Οι 10 μεγαλύτερες μάρκες σαμπάνιας του 2016 Reviewed by Τεχνολόγος Γεωπόνος on 10:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.