Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Γνωρίζετε τι είναι το «αρβανίτικο»;


Το «αρβανίτικο» είναι ένα σαγανοτύρι (ημίσκληρο τυρί από αιγοπρόβειο γάλα) που έγινε επώνυμο προϊόν χάρις στη δουλειά του νεοσύστατου Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Βοιωτίας που έχει την έδρα του στον Αλίαρτο και αριθμεί 36 μέλη

Ο σπόρος της ιδέας έπεσε πριν ένα χρόνο περίπου σε μια τυχαία συνάντηση φίλων κτηνοτρόφων σε ένα κατάστημα με ζωοτροφές στη πόλη της Λειβαδιάς. Η κουβέντα τους και τα θέματα της σχεδόν μονότονα ίδια και απαράλλακτη. Η διάθεση και οι τιμές του γάλακτος που παράγουν τα ζώα τους – πρόβατα και γίδια που βόσκουν ελεύθερα στα μέρη της Βοιωτίας. 

Ο σπόρος έπεσες και η ιδέα βλάστησε και έγινε μέσα με μικρό χρονικό διάστημα ένας συνεταιρισμός νέας γενιάς και μαζί του, μια αναγνωρισμένη από την Πολιτεία ομάδα παραγωγών. Ο Κτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Βοιωτίας που σήμερα έχει 36 μέλη και αξιοποιεί ο ίδιος ο συνεταιρισμός το γάλα - 12.000 λίτρα επεξεργάσιμου γάλακτος την ημέρα- που προέρχεται από τους κτηνοτρόφους- μέλη (70% πρόβειο και 30 % γίδινο). 

Ο Συνεταιρισμός των Βοιωτών επικεφαλής του οποίου είναι ο Δημήτρης Δανιάς (με επιτυχημένη προσωπική επαγγελματική και οικογενειακή επιχειρηματική δραστηριότητα στην αγορά της ένδυσης) παρουσιάζει ορισμένες χαρακτηριστικές πρωτοτυπίες που του παρέχουν εξ αρχής μια ιδιαίτερη φυσιογνωμία. 

Η πρώτη πρωτοτυπία – θα μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς πως πρόκειται για καθαρή καινοτομία- είναι ότι στον Συνεταιρισμό συμμετέχει και ένα τυροκομείο. Για την ακρίβεια του πράγματος πρέπει να διευκρινιστεί ότι μέλος στο Συνεταιρισμό είναι ο Αθανάσιος Ανδρέου, ιδιοκτήτης ενός παραδοσιακού οικογενειακού τυροκομείου. Και αυτή η σύνδεση έδωσε αμέσως την δυνατότητα της πρόσβασης σε μια μονάδα με εμπειρία καταστάσεων και μπόλικη τεχνογνωσία προκειμένου τα επώνυμα προϊόντα του Συνεταιρισμού να βρεθούν στο ράφι των πρώτων καλών παντοπωλείων (η αρχή γίνεται αυτή την εβδομάδα). 


Τόσο η συνεργασία - στη βάση του win–win - με το τυροκομείο όσο και η ευρύτητα της σύνθεσης των μελών του συνεταιρισμού έδεσαν καλά το εγχείρημα που βρήκε άμεσα θετική ανταπόκριση από την τοπική κοινωνία και αγορά. 

Μια δεύτερη πρωτοτυπία που πιστώνεται εξ αρχής στον Συνεταιρισμό είναι ότι τα προϊόντα του είναι ήδη γνωστά πολύ πριν κολληθούν στις συσκευασίες οι ετικέτες. Με άλλα λόγια, δοκιμάστηκαν και επιδοκιμάστηκαν από τους ίδιους του καταναλωτές πολύ πριν ανέβουν και επίσημα στο ράφι…


Αλλά, ας σημειωθεί και μια τρίτη πρωτοτυπία. Τα μέλη του Συνεταιρισμού δεν είναι αποκλειστικά και μόνο κτηνοτρόφοι. Έχουν στην μεγάλη πλειοψηφία τους τις δικές τους δουλειές και τις δικές τους επαγγελματικές και επιχειρηματικές ενασχολήσεις. Τι σημαίνει αυτό; Μια πρώτη, σχεδόν αυθόρμητη απάντηση δεν μπορεί παρά να επισημαίνει την αντοχή του σχήματος στις πρώτες δυσκολίες. Με άλλα λόγια, ο Συνεταιρισμός και το εγχείρημα του μπορεί να αντέξει ακριβώς γιατί μπορούν να αντέξουν τα μέλη του. Και αυτό φάνηκε στη πράξη. Ο Συνεταιρισμός μέχρι τα τώρα ζει και δουλεύει χωρίς να πάρει ευρώ δανεικά… με αυτοχρηματοδότηση από τα ίδια του τα μέλη. Εκείνα τον στήριξαν και εκείνα θα τον στηρίξουν και στη συνέχεια. 

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε μπροστά μας ένα νοικοκυρεμένο Συνεταιρισμό νέας γενιάς – ευέλικτο ως προς την λειτουργία του και προσανατολισμένο σωστά ως προς την αγορά. Δεν διαθέτει απλώς το γάλα του, αλλά το αξιοποιεί ο ίδιος μέσα από τις δικές του παραγωγικές διαδικασίες δίνοντας προστιθέμενη αξία στο αιγοπρόβειο γάλα - ο «λευκός χρυσός» που λέει και ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Δημήτρης Δανιάς. 

Και η προστιθέμενη αξία έχει να κάνει με το branding των προϊόντων, την εταιρική/προϊόντική εικόνα που συνοδεύουν το τελικό προϊόν στο ράφι. Σε αυτό το σημείο αξίζει μια μνεία για τη δουλειά του Αντώνη Παναγιωτόπουλου Πιπεριάν και της Νατάσσας Σέρβου από το δημιουργικό Πατητήρι. 

Στη διαδρομή τους μέχρι εδώ τα μέλη της αρχικής ιδρυτικής ομάδας του Συνεταιρισμού είχαν την βοήθεια καθηγητών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου – ενδεικτική αναφορά στους κ. Ιωσήφ Μπιζέλη και Θεοφύλακτο Μασούρα. 

Άλλος δρόμος δεν υπήρχε λοιπόν παρά ο δρόμος που περνούσε μέσα από την αυτοδιαχείριση και το ράφι. Και το ράφι είναι έτοιμο να υποδεχθεί και να σηκώσει μια ευρεία γκάμα προϊόντων – Φέτα, Φορμαέλα, Το Αρβανίτικο, Ξηρή Μυζήθρα, Ανθότυρο, Κεφαλοτύρι, Ρυζόγαλο Κρέμα, Γιαούρτι Πρόβειο, Γιαούρτι Κατσικίσιο Φρέσκο Βούτυρο και Οψιμοτύρι. 

Προϊόντα στο ράφι με πιστοποιητικό καταγωγής και ισχυρή τοπική ταυτότητα, παραδοσιακά ως προς την παραγωγή τους που ανταποκρίνονται με συνέπεια στις σημερινές διατροφικές επιταγές. Και όλα αυτά χάρις όπως λέει και ο πρόεδρος Δημήτρης Δανιάς στη συνεισφορά των μελών και την σωστή εκτροφή των ευλογημένων αιγοπροβάτων τα οποία ταΐζονται βιοδυναμικά. Η συνέχεια στο ράφι…




Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Γνωρίζετε τι είναι το «αρβανίτικο»; Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 3:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.