Top Ad unit 728 × 90

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

recent

Κ. Μητσοτάκης:O νόμος Γαβρόγλου ισοπεδώνει ουσιαστικά την Τεχνολογική Εκπαίδευση...


Κ. Μητσοτάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε τα Πανεπιστήμια σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα που δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες
Κ. Γαβρόγλου: Είναι μία δήλωση ενάντια στα δημόσια πανεπιστήμιά μας, τους φοιτητές και τους διδάσκοντες

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τέσσερα χρόνια μετέτρεψε ουσιαστικά τα πανεπιστήμια σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα που δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες, είπε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κ. Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψη του στην Κύπρο,όπου συναντήθηκε με Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν σε κυπριακά πανεπιστήμια, στο πλαίσιο της δράσης του Κέντρου Καινοτομίας της Microsoft.

“Τώρα έρχεται ο κ. Τσίπρας και ο κ. Γαβρόγλου να δώσουν το τελειωτικό χτύπημα, καταθέτοντας έναν νόμο σκούπα για την Ανώτατη Εκπαίδευση, ο οποίος διαλύει ό,τι έχει ουσιαστικά μείνει όρθιο στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας. Έναν νόμο που καταργεί κάθε έννοια αξιολόγησης. Έναν νόμο ο οποίος ισοπεδώνει ουσιαστικά την Τεχνολογική Εκπαίδευση, κόβει αυτόν τον ομφάλιο λώρο, τον οποίον πρέπει να έχει κάθε πανεπιστήμιο το οποίο παράγει εφαρμοσμένη γνώση με την αγορά”, τόνισε ο Κ. Μητσοτάκης.

Απάντηση του υπουργού Παιδείας

Απαντώντας στον Κ. Μητσοτάκη ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, τόνισε:

Α. Σήμερα από την Κύπρο όπου βρίσκεται ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης εξαπέλυσε για μια ακόμη φορά μύδρους απαξίωσης των ελληνικών δημόσιων Πανεπιστημίων. Είπε επί λέξει: ‘’Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε ουσιαστικά τα Πανεπιστήμια σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα τα οποία δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες’’. 

Β. Αυτή η δήλωση δείχνει για μία ακόμη φορά την πλήρη άγνοια του κ. Μητσοτάκη για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Είναι δηλώσεις όχι μόνον εναντίον της Κυβέρνησης. Είναι μία δήλωση ενάντια στα δημόσια πανεπιστήμιά μας, τους φοιτητές και τους διδάσκοντες. Δεν καταλαβαίνει ότι η απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου είναι η απαξίωση του κόπου χιλιάδων διδασκόντων και ερευνητών που έχουν βάλει τα πανεπιστήμια μας στον διεθνή χάρτη;

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Κ. ΜΗΤΣΟΤΆΚΗ

Από τις συναντήσεις που έχω κάνει από το πρωί, αλλά και γενικότερα από τις επαφές που έχω στην Κύπρο, βλέπω το πολύ επιτυχημένο παράδειγμα μιας χώρας η οποία έχει καταφέρει να γίνει διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, στηριζόμενη σε έναν υγιή ανταγωνισμό μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Να γίνει κέντρο καινοτομίας, να προσελκύσει σημαντικά κεφάλαια, να προσελκύσει πολλούς Έλληνες φοιτητές, Ελλαδίτες φοιτητές οι οποίοι έρχονται και σπουδάζουν στην Κύπρο. Με άλλα λόγια, να μπει για τα καλά στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Την ίδια ώρα κάντε την αντιδιαστολή με ό,τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τέσσερα χρόνια μετέτρεψε ουσιαστικά τα πανεπιστήμια σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα που δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες. Τώρα έρχεται ο κ. Τσίπρας και ο κ. Γαβρόγλου να δώσουν το τελειωτικό χτύπημα, καταθέτοντας έναν νόμο σκούπα για την Ανώτατη Εκπαίδευση, ο οποίος διαλύει ό,τι έχει ουσιαστικά μείνει όρθιο στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας. Έναν νόμο που καταργεί κάθε έννοια αξιολόγησης. Έναν νόμο ο οποίος ισοπεδώνει ουσιαστικά την Τεχνολογική Εκπαίδευση, κόβει αυτόν τον ομφάλιο λώρο, τον οποίον πρέπει να έχει κάθε πανεπιστήμιο το οποίο παράγει εφαρμοσμένη γνώση με την αγορά.

Νομίζω ότι πρέπει να αντιληφθεί ο κ. Τσίπρας και αυτή η κυβέρνηση κουρελού, της οποίας προΐσταται, ότι τους τελευταίους μήνες παραμονής του στην εξουσία δεν μπορεί να δεσμεύει τη χώρα, το ακαδημαϊκό σύστημα, τους φοιτητές με τέτοιου είδους παρεμβάσεις. Εγώ τον καλώ από την Κύπρο να αποσύρει άμεσα αυτό το νομοσχέδιο. Η Νέα Δημοκρατία θα αντιταχθεί με κάθε τρόπο στη Βουλή σε αυτό το τερατούργημα, το οποίο πάει να ψηφιστεί με διαδικασίες εξπρές τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Αυτό το οποίο θέλω σήμερα είναι να κάνουμε μια ανοιχτή κουβέντα. Θέλω να μιλήσω λιγότερο εγώ και να ακούσω περισσότερο εσάς για τις εμπειρίες σας. Τι είναι αυτό το οποίο περιμένατε; Τι είναι αυτό το οποίο βρήκατε εδώ στην Κύπρο; Ποια είναι η σύγκριση την οποία εσείς κάνετε μεταξύ της ποιότητας των σπουδών σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Κύπρου με αυτό το οποίο γνωρίζετε από τους φίλους σας για τη χώρα μας; Και ποιες, τελικά, είναι οι συμβουλές τις οποίες θα μπορούσατε να δώσετε σε εμένα, στο κόμμα μας για το τι πρέπει να κάνουμε στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας;


Ξεκινώ με τη βασική παραδοχή, ότι, δυστυχώς, οι συνταγματικοί περιορισμοί που υπάρχουν και σήμερα ακόμη στη χώρα μας, δεν μας επιτρέπουν να μπορούμε άμεσα να αναπτύξουμε μια δυναμική αγορά ιδιωτικών πανεπιστημίων. Είναι, δυστυχώς, μια τραγωδία το γεγονός ότι η Ελλάδα παραμένει η μόνη χώρα στην Ευρώπη -και μια από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο- που κρατάει το μονοπώλιο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης το κράτος. Μέχρι και η Βόρεια Κορέα, για όσους δεν το γνωρίζετε, έχει ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Η Ελλάδα, όμως, δεν δίνει αυτή τη δυνατότητα. Την ίδια στιγμή, τα δημόσια πανεπιστήμια, δυστυχώς, πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Και αυτό οδηγεί, τελικά, νέους ανθρώπους στο να φύγουν από την Ελλάδα. Θα οραματιζόμουν μια χώρα στην οποία, αντί να έρχεστε σε ένα δυναμικό ακαδημαϊκό ίδρυμα στην Κύπρο, να μπορείτε να έχετε την επιλογή, εφόσον το θέλετε, να κάνετε τις σπουδές σας στη χώρα μας. Αυτό, δυστυχώς, θα αργήσει ακόμη, αλλά η πρώτη μας προτεραιότητα, την επόμενη μέρα, θα είναι η αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου.

Πιστεύω σε αυτήν την όσμωση μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Και πιστεύω, επίσης, στην όσμωση μεταξύ του πανεπιστημίου και της αγοράς. Εδώ βρισκόμαστε σε ένα κέντρο καινοτομίας μιας μεγάλης ιδιωτικής επιχείρησης. Επί της αρχής αυτό θα φάνταζε πάρα πολύ ξένο σε ένα ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Αποτελεί, όμως, τον κανόνα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είτε είναι δημόσια είτε είναι ιδιωτική παντού στον κόσμο. Άρα, γι’ αυτές τις αγκυλώσεις θέλω να μιλήσουμε, να μου μεταφέρετε τη δική σας εμπειρία. Αν υπάρχουν πρακτικά ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την καθημερινή σας ζωή και με την επαφή σας με την Ελλάδα. Οπότε σταματώ εδώ γιατί υπάρχει πάντα ο κίνδυνος αν δώσετε σε έναν πολιτικό χρόνο και χώρο να μιλάει χωρίς να μπορεί να βάλει ένα τέλος σε αυτά που λέει. Οπότε εγώ βάζω τελεία. Ο λόγος σε εσάς για να κάνουμε έναν ουσιαστικό διάλογο.


Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter
Κ. Μητσοτάκης:O νόμος Γαβρόγλου ισοπεδώνει ουσιαστικά την Τεχνολογική Εκπαίδευση... Reviewed by texnologosgeoponos.gr on 10:44 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

All Rights Reserved by Γεωπόνος Τ.Ε. ''Τεχνολόγος'' © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme, Installed By Bloggertips

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.