Ενδιαφέρον και σχέδιο για τους αγροτικούς δρόμους

Του Γιώργου Παναγόπουλου Η υψηλή τιμή στο ελαιόλαδο και η έλλειψη εργατικών χεριών έχει δημιουργήσει νέες συνθήκες στο φετινό ελαιομάζεμα. Ο...


Του Γιώργου Παναγόπουλου

Η υψηλή τιμή στο ελαιόλαδο και η έλλειψη εργατικών χεριών έχει δημιουργήσει νέες συνθήκες στο φετινό ελαιομάζεμα. Οικογένειες, φίλοι και γνωστοί κινητοποιούνται, προκειμένου να γίνει η συγκομιδή. Η μετακίνηση όλου αυτού του κόσμου που “επιστρατεύεται” με Ι.Χ. αυτοκίνητα στο αγροτικό οδικό δίκτυο ανέδειξε το πρόβλημα συντήρησης των δρόμων. Οι αγροτικοί δρόμοι, στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι σε κακή κατάσταση προκαλώντας δυσφορία και εύλογες διαμαρτυρίες.

Οι δήμοι της Μεσσηνίας το μόνο ουσιαστικό μέτρο στήριξης της αγροτικής παραγωγής που μπορούν να προσφέρουν είναι η συντήρηση του αγροτικού οδικού δικτύου. Η συντήρηση όμως πρέπει να γίνεται έγκαιρα και πάντως πριν από την ελαιοσυγκομιδή. Ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίσσονται έτσι. 

Ο Δήμος Καλαμάτας μόλις προχθές υπέγραψε σύμβαση για συντήρηση των αγροτικών δρόμων, τα έργα θα γίνουν προφανώς το καλοκαίρι, έτσι ώστε να είναι φτιαγμένοι οι δρόμοι την προεκλογική περίοδο. Είναι φανερό ότι η δημοτική αρχή ποντάρει στο ότι μέχρι τότε οι ελαιοπαραγωγοί θα έχουν ξεχάσει τη φετινή ταλαιπωρία και θα... χαρούν για το καλό οδικό δίκτυο και θα της το ανταποδώσουν στην κάλπη. Η αλήθεια είναι πως έτσι γίνεται χρόνια τώρα και αυτή η μέθοδος αποδίδει.

Τα έργα υποδομής όμως, όπως η συντήρηση του αγροτικού οδικού δικτύου, δεν μπορεί να γίνονται με ευκαιριακό τρόπο και μικροπολιτική στόχευση. Οι δημοτικές αρχές χρειάζεται να δρουν με σχέδιο, έτσι ώστε να διατηρούν το οδικό δίκτυο σε λειτουργική κατάσταση την περίοδο της ελαιοσυγκομιδής και κάθε χρόνο να βελτιώνουν την κατάσταση στα δύσκολα σημεία του. Η εκμετάλλευση πόρων από προγράμματα όπως το “Αντώνης Τρίτσης” και η ορθολογική αξιοποίηση μηχανημάτων και προσωπικού μπορούν να δώσουν ένα αξιοπρεπές αγροτικό οδικό δίκτυο. 

Προβλήματα πάντα θα υπάρχουν, γιατί οι χωμάτινοι δρόμοι είναι ευάλωτοι στις έντονες βροχοπτώσεις, αλλά αν υπάρχει συστηματική συντήρηση αυτά θα είναι ελάχιστα και με άμεσες επεμβάσεις θα αποκαθίσταται η βατότητα. Αυτό που τελικά απαιτείται είναι η αντίληψη της σοβαρότητας και της χρησιμότητας των αγροτικών δρόμων και η εκπόνηση σχεδίου ολοκληρωμένων παρεμβάσεων.

Σχόλια