Μεταξύ 2020 και 2022, το ποσοστό των καταναλωτών στις ΗΠΑ που πίστευαν ότι τα κρέατα φυτικής προέλευσης ήταν υγιεινά μειώθηκε από 50% σε 38%...
Μεταξύ 2020 και 2022, το ποσοστό των καταναλωτών στις ΗΠΑ που πίστευαν ότι τα κρέατα φυτικής προέλευσης ήταν υγιεινά μειώθηκε από 50% σε 38%
Περιορίζουν τις δαπάνες για τα ακριβά φυτικά προϊόντα οι καταναλωτές όσο ενισχύεται το πληθωριστικό σκηνικό και πληθαίνουν οι φωνές και οι διαμαρτυρίες για τα υπερβολικά επεξεργασμένα συστατικά τους. Ως αποτέλεσμα μεγάλες εταιρείες του κλάδου αναγκάζονται να προχωρούν σε επανεκτιμήσεις των προβλέψεών τους.
Υπό αυτό το πρίσμα, μία εκ των μεγαλύτερων εταιρειών της συγκεκριμένης αγοράς, η Beyond Meat που συνεχίζει να προσελκύει επενδυτικά κεφάλαια ακόμη και σήμερα, 14 χρόνια μετά την ίδρυσή της στην Καλιφόρνια, μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις εσόδων της.
Νέες περικοπές θέσεων εργασίας
Αυτή η αναπροσαρμογή είναι η δεύτερη για φέτος, ενώ προανήγγειλε νέες περικοπές θέσεων εργασίας μετά τις 200 απολύσεις τον Οκτώβριο του 2022, και αναθεώρηση των παγκόσμιων δραστηριοτήτων ως μέρος ενός σχεδίου μείωσης κόστους.
Η εταιρεία προέβλεψε περίπου 9,5 εκατομμύρια δολάρια (8,9 εκατομμύρια ευρώ) έως 10,5 εκατομμύρια δολάρια (9,9 εκατομμύρια ευρώ) σε μετρητά λειτουργική εξοικονόμηση για το 2024, κυρίως από την απόλυση περίπου 65 εργαζομένων, ή περίπου το 19% του παγκόσμιου μη παραγωγικού εργατικού δυναμικού.
Η εταιρεία υπολόγισε επίσης τα καθαρά έσοδα του τρίτου τριμήνου σε 75 εκατομμύρια δολάρια (70,5 εκατομμύρια ευρώ), σε σύγκριση με τις προσδοκίες των αναλυτών για 87,9 εκατομμύρια δολάρια (82,7 εκατομμύρια ευρώ), σύμφωνα με το Reuters και το ESM Magazine.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ethan Brown επισήμανε ότι «η εταιρεία προέβλεψε μια μέτρια επιστροφή στην ανάπτυξη το τρίτο τρίμηνο του 2023 που δυστυχώς δεν συνέβη, αντανακλώντας περαιτέρω αντίθετους ανέμους για συγκεκριμένους κλάδους και τους καταναλωτές.
Ακόμη και όταν εφαρμόζουμε μέτρα για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που βρίσκονται στη σφαίρα επιρροής μας, σκοπεύουμε να επιδιώξουμε περαιτέρω, σημαντική μείωση των λειτουργικών δαπανών για να βελτιώσουμε τη δομή του κόστους μας».
Η Beyond Meat αναμένει τα καθαρά έσοδα του 2023 να κυμαίνονται από 330 εκατομμύρια δολάρια (310,4 εκατομμύρια ευρώ) έως 340 εκατομμύρια δολάρια (319,8 εκατομμύρια ευρώ), σε σύγκριση με την προηγούμενη προοπτική της από 360 εκατομμύρια δολάρια (338,6 εκατομμύρια ευρώ) έως 380 εκατομμύρια δολάρια (357,4 εκατομμύρια ευρώ).
Ένα ευρύτερο πρόβλημα
Το πρόβλημα ωστόσο ξεπερνάει τα όρια της εταιρείας. Ο κλάδος παλεύει με πελάτες κουρασμένους από τον πληθωρισμό που στρέφονται προς το ζωικό -και όχι φυτικής προέλευσης- κρέας και μάλιστα χαμηλότερης τιμής σε μια εποχή που η αγορά βρίθει ανταγωνισμού μεταξύ της Beyond Meat, της Tyson Foods και της Impossible Food.
Η αγορά των plant-based προϊόντων ταλανίζεται από τη διαφορά της τιμής σε σχέση με τα συμβατικά προϊόντα να αποτελεί το βασικό ανασταλτικό παράγοντα για τις πωλήσεις που κινούνταν ανοδικά τα τελευταία χρόνια, ενώ την ίδια στιγμή ολόκληρος ο κλάδος των εναλλακτικών προτεϊνών βρίσκεται αντιμέτωπος με μια περιρρέσουσα αβεβαιότητα σχετικά με τα οφέλη για την υγεία του κρέατος φυτικής προέλευσης.
Δεν είναι τυχαίο ότι μεταξύ 2020 και 2022, το ποσοστό των καταναλωτών στις ΗΠΑ που πίστευαν ότι τα κρέατα φυτικής προέλευσης ήταν υγιεινά μειώθηκε από 50% σε 38%.
«Ως επωνυμία και κατηγορία, έχουμε πολύ περισσότερη δουλειά να κάνουμε για να προσεγγίσουμε τον καταναλωτή σχετικά με τα οφέλη για την υγεία», είπε ο Brown στους Financial Times, προσθέτοντας ότι η κατηγορία πρέπει να «συσπειρωθεί γύρω από ένα ενιαίο και επιδραστικό μήνυμα» που επικεντρώνεται στη διαδικασία και τα συστατικά.
Πηγή: ΟΤ
Σχόλια