Να αξιοποιηθεί η ευκαιρία προώθησης του ελαιόλαδου

Του Γιώργου Παναγόπουλου Η έλλειψη ηλιέλαιου λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, όπως σημειώναμε και χθες, αποτελεί μια τεράστια ευκ...


Του Γιώργου Παναγόπουλου

Η έλλειψη ηλιέλαιου λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, όπως σημειώναμε και χθες, αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για το ελληνικό ελαιόλαδο. Υπάρχει δηλαδή η δυνατότητα να αυξηθεί η κατανάλωση ελαιόλαδου, το οποίο υπερέχει ποιοτικά του ηλιέλαιου. 

Η προώθηση μιας επιθετικής καμπάνιας ενημέρωσης για τη διατροφική αξία του ελαιόλαδου, σε μια περίοδο που η τιμή του είναι ανταγωνιστική, αποτελεί αυτονόητη εμπορική πολιτική.

Η Περιφέρεια Κρήτης είδε έγκαιρα την ευκαιρία και σε συνεργασία με φορείς του νησιού ετοιμάζει στοχευμένη ενημερωτική καμπάνια, για την ανάδειξη της υψηλής διατροφικής αξίας του κρητικού ελαιόλαδου και την αντικατάσταση της χρήσης σπορέλαιων και ηλιέλαιου που γίνεται μέχρι σήμερα σε πολλά εστιατόρια, ξενοδοχεία και ταβέρνες. Είναι ευκαιρία το ελαιόλαδο να μπει στις κουζίνες της μαζικής εστίασης τώρα που το κόστος δεν είναι απαγορευτικό.

Η Κρήτη είναι γνωστό ότι πρωτοπορεί σε αυτές τις πρωτοβουλίες και έχει συνδέσει σε μεγάλο βαθμό τα τοπικά προϊόντα με τον τουρισμό. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι έσπευσε αμέσως να αξιοποιήσει το νέο παράθυρο ευκαιρίας για να αυξήσει παραπέρα την κατανάλωση κρητικού ελαιόλαδου.

Το επιτυχημένο παράδειγμα της Κρήτης είναι προφανές ότι θα πρέπει να ακολουθηθεί και από την περιοχή μας. 

Η σύνδεση του τουρισμού με την τοπική γαστρονομία και τα αγροτικά προϊόντα θα είναι για την τοπική οικονομία «η ανακάλυψη της Αμερικής» που έχει καθυστερήσει. 

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι στην Πελοπόννησο δεν υπάρχει εμπεδωμένη κουλτούρα συνεργασίας, και αυτού του είδους οι πρωτοβουλίες είναι εξαιρετικά δύσκολες. 

Η προώθηση της κατανάλωσης ελαιόλαδου στην παρούσα συγκυρία θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή αρχή.

Η αύξηση της κατανάλωσης στην εσωτερική αγορά με τη χρήση ελαιόλαδου στη μαζική εστίαση αποτελεί το σημαντικότερο μέτρο μακροχρόνιας στήριξης του προϊόντος. 

Οι τοπικοί παράγοντες χρειάζεται να αναλάβουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που θα ξεκινούν από τα τοπικά καταστήματα και θα απλώνονται σε όλη την Ελλάδα. 

Το τι πρέπει να κάνουμε είναι φανερό∙ μένει να δείξουμε ότι ξέρουμε – και βέβαια ότι μπορούμε.


Σχόλια