Η προσθήκη περισσότερου ελαιολάδου στη διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη πρόωρου θανάτου...

«Φάε λάδι και έλα βράδυ», αναφέρει ο λαός μας και έχει απόλυτα δίκιο. Το ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, είνα...


«Φάε λάδι και έλα βράδυ», αναφέρει ο λαός μας και έχει απόλυτα δίκιο. Το ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, είναι το κύριο συστατικό της μεσογειακής διατροφής που προσφέρει υγεία, μακροζωία και χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση και εγκεφαλικά επεισόδια. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά ελαιόλαδο, έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιαγγειακές νόσους, όπως υπέρταση (υψηλή αρτηριακή πίεση), εγκεφαλικό επεισόδιο, και υπερλιπιδαιμία (υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων).

Η προσθήκη ελαιόλαδου στη διατροφή σας μπορεί να σάς βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας Harvard T.H. Chan.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο στις 10 Ιανουαρίου 2022, από το Περιοδικό του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν υψηλότερες ποσότητες ελαιολάδου είχαν μικρότερο κίνδυνο να πεθάνουν κατά τη διάρκεια μιας περιόδου παρακολούθησης 28 ετών σε σύγκριση με άτομα που σπάνια ή ποτέ δεν κατανάλωναν ελαιόλαδο.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα για περισσότερους από 90.000 άνδρες και γυναίκες από δύο μεγάλες μελέτες. Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν απαλλαγμένοι από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο στην αρχή της μελέτης. Τους ζητήθηκε να συμπληρώνουν διαιτητικά ερωτηματολόγια κάθε τέσσερα χρόνια. Συνολικά, 36.856 από αυτούς πέθαναν κατά τη διάρκεια της έρευνας. Εκείνοι που κατανάλωναν συνήθως το περισσότερο ελαιόλαδο — κατά μέσο όρο περισσότερο από μισή κουταλιά της σούπας την ημέρα — είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης.

Οι συμμετέχοντες είχαν:
  • 19% χαμηλότερο συνολικό κίνδυνο θανάτου
  • 19% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου
  • 17% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου που σχετίζεται με τον καρκίνο
  • 29% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου που σχετίζεται με νευροεκφυλιστική πάθηση
  • 18% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου που σχετίζεται με αναπνευστική νόσο

  • Το ελαιόλαδο μπορεί να αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη για την υγεία όταν χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο προϊόντων που περιέχουν ζωικό λίπος, όπως το βούτυρο, το καλαμποκέλαιο, το λάδι ηλίανθου, το φοινικέλαιο και της σόγιας ανέφεραν οι συντάκτες της μελέτης.
  • Τα συνολικά οφέλη κατανάλωσης ελαιολάδου
  • Το τηγάνισμα με ελαιόλαδο δεν αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων
  • Το ελαιόλαδο βοηθά στην πρόληψη εγκεφαλικού επεισοδίου
  • Χαμηλότερος ο κίνδυνος κατάθλιψης με την κατανάλωση ελαιολάδου ενώ είναι υψηλότερος με τα τρανς λιπαρά
  • Το ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού
  • Το ελαιόλαδο βοηθά στη διατήρηση υγιών επιπέδων χοληστερόλης
  • Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο προστατεύει από τη νόσο του Αλτσχάιμερ
  • Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο βοηθά στην πρόληψη της οξείας παγκρεατίτιδας
  • Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο προστατεύει το συκώτι
  • Το ελαιόλαδο προστατεύει από την ελκώδη κολίτιδα

Εν κατακλείδι δύο έως τρεις κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο ημερησίως επιφέρουν μια προστατευτική δράση στον οργανισμό κάθε ανθρώπου.
πηγή: (onmed.gr)

Σχόλια